تاریخ انتشار: شنبه 1401/04/04 - 10:37
کد خبر: 436304

تغییر ریل‌گذاری مدیریت مقوله فرهنگ در دستور کار قرار گرفته است

تغییر ریل‌گذاری مدیریت مقوله فرهنگ در دستور کار قرار گرفته است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق تاکید مقام معظم رهبری تغییر ریل‌گذاری مدیریت مقوله فرهنگ و تغییر فضای موجود در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ماوا، دکتر محمد اسماعیلی در هجدهمین همایش دبیران هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی سراسر کشور که در سه موضوع هم اندیشی، حل مسئله و امیدآفرینی و با شعار هر دانشگاهی، یک اندیشکده در تالار شهید سلیمانی مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: حضور امام رضا(ع) در خراسان حضوری تاریخی و تمدن ساز بوده و سنگ بنای پیشرفت کشورمان شده و امام راحل(ره) تاکید ویژه بر سنگ بنا دارند، امامی که زیارتش برابر با هزار حج مقبول است و در این روز عزیز که روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) است از همگان التماس دعای خیر داریم.

وی بیان کرد: در خصوص جبهه بزرگ فرهنگی انقلاب و کار بزرگ حوزه فرهنگی سخنان گوهربار بسیاری از سوی بزرگان مطرح شده و در یک نمونه آن مقام معظم رهبری در دیدار با وزرای ارشاد ابتدای انقلاب تاکنون گلایه‌های خود را مطرح کردند و در کنار آن نکات توصیه‌ای را داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وزارت ارشاد در دولت کنونی دو موضوع بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی و جهاد تبیین را به عنوان مهمترین گام اجرایی جبهه فرهنگی انقلاب مطرح کرده است، خاطرنشان کرد: مهمترین نکته مورد تاکید مقام معظم رهبری تغییر ریل‌گذاری مدیریت مقوله فرهنگ و تغییر فضای موجود در این حوزه بوده است، ما در حوزه فرهنگ با انباشت از مشکلات برای انتقال پیام‌ها و مدیریت افکار عمومی مواجه بودیم و با تولیدات سینمایی فاخر کارهای ماندگاری با موضوعات مختلف از جمله استعمار و جنایات آمریکا تولید شده است و حاج قاسم عزیز هم یک الگوی موفق به تمامی جهاد در این خصوص از جمله ولایتمداری و جبهه مقاومت بوده است.

دکتر اسماعیلی اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری همه موظف هستند که در حوزه امیدآفرینی وارد شوند، نه اینکه تصویر سیاه از ایران همچون سیلی دختر به پدر و از بین بردن بنیان خانواده دیده شود و وظیفه ما تبیین دستاوردهای با تولید آثار فاخر است و باید بودجه فرهنگی نیز در مسیر خودش به درستی هزینه شود.

وی بیان کرد: ما تا پای جان در مسیر انجام وظیفه خود در حوزه فرهنگ ایستاده‌ایم و وقتی می‌بینیم که اسرائیل عروسک من را به نشانه تخریب می‌سازد امیدوار می‌شویم که در مسیر و بستر درست قرار گرفتیم، ما با جریان بی‌رحم و وحشی‌گونه رسانه‌های دشمن مواجه هستیم و رسانه انقلابی در سوی مقابل باید وظیفه خود در این خصوص به درستی عمل کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ذکر این نکته که مسیر حرکتی مقام معظم رهبری در بحث جهاد تبیین به صاحبان تریبون بوده و در این مسیر کار اصلی نباید از نقش دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها غافل شد، تاکید کرد: ما اکنون ۲۶ هزار ۵۰۰ مسجد و بیش از ۷ هزار امامزاده داریم و نهضت بازگشت به مساجد را به عنوان یکی از شعارهای کلیدی تبیین کرده‌ایم و داریم به طور جدی روی این موضوع کار می‌کنیم.

دکتر اسماعیلی با بیان اینکه جریان دانشگاهی در همه پیمایش‌ها از مهمترین گروه‌های مرجع است، خاطرنشان کرد: می‌خواهیم که روی این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌طور جذب کار شود و خروجی آن جهت اجرا در اختیار دانشگاه‌ها قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: ما در آغاز دولت کنونی کمتر از ۵ میلیون دز واکسن کرونا داشتیم، اما در فاصله کمتر از یک سال از آغاز کار دولت این عدد با رشد ۳۰ برابری به بیش از ۱۵۰ میلیون دز رسیده است و دغدغه سال‌ها و ماه‌های گذشته را نداریم، اما آنگونه که باید به موضوع انقلاب واکسیناسیون کرونا پرداخته نشده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در موضوع اقتصادی دشمن به دنبال ناامیدکردن مردم از انقلاب است، گفت: جبهه انقلاب باید در این شرایط در کنار هم و متناسب با تاکیدات مقام معظم رهبری گام بردارد و شک نداریم با عظمتی که در انقلاب داریم این پیچ‌های سنگین هم به راحتی کنار گذاشته می‌شود.

دکتر اسماعیلی بیان کرد: سرود سلام فرمانده که عرض ادب به امام زمان(عج) است یک بازخورد قابل توجهی در کشورهای مختلف دنیا داشته است، سرودی که چراغ اولیه آن توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در شهرستان لنگرود روشن شد و بنده خبر نداشتم و این نمونه بارزی از خدمت آن هم در حالت گمنامی بوده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top