تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/04/08 - 09:32
کد خبر: 436762

واکنش نایب قهرمان المپیک به حواشی اخیر کشتی و وزارت ورزش

واکنش نایب قهرمان المپیک به حواشی اخیر کشتی و وزارت ورزش

مدیر اسبق تیم ملی کشتی آزاد معتقد است چرخ کشتی با این بودجه‌ها نمی‌چرخد و اختلاف نظر بین متولیان کشتی و مسئولان وزارت ورزش به هیچ عنوان شخصی نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، اتفاقات بی‌سابقه ای که در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون کشتی بین علیرضا دبیر رئیس فدراسیون و پولادگر معاون وزیر ورزش رخ داد، همچنان در صدر اخبار رسمی و فضای مجازی است و حواشی آن همچنان ادامه دارد. در این میان بسیاری از اهالی ورزش و پیشکسوتان کشتی طی روزهای گذشته در واکنش به بحث و جدل بین دبیر و پولادگر اظهارات خود را مطرح کردند که در نهایت بحث «افزایش بودجه کشتی» و «احترام به کسوت و جایگاه مدیریتی» در متن پایان بندی این مباحث بود.

در همین راستا «علیرضا رضایی» نایب قهرمان المپیک ۲۰۰۴ آتن که سابقه سرمربیگری و مدیریت در تیم‌های ملی رده‌های مختلف را هم در کارنامه دارد گفت: به عنوان یکی از اعضای کوچک خانواده بزرگ کشتی معتقدم این رشته به عنوان ورزش اول کشور نیازمند حمایت همه جانبه متولیان ورزش است و مطمئناً اگر بحث و اختلاف نظری در این عرصه بین مسئولان بوجود می‌آید از سر دلسوزی و کمک به کشتی است. بی تردید حواشی نشست مجمع و اختلاف نظر بین دبیر و پولادگر هم بر سر بودجه بود و به هیچ عنوان نباید آنرا شخصی خواند.

وی ادامه داد: به عنوان ملی پوش اسبق و یکی از سرمربیان و مربیان تیم‌های ملی از نزدیک شاهد سختی‌ها و کاستی‌ها موجود بوده ام و می دانم چه مشکلاتی به لحاظ بودجه‌ای برای کشتی وجود دارد. در نتیجه بطور قطع از کشتی دفاع می‌کنم چراکه معتقدم چرخ کشتی با بودجه‌های متداول و همیشگی نمی چرخد. طبیعتاً بحث و اختلاف نظر هم به همین دلیل بین مسئولان کشتی و متولیان ورزش کشور ایجاد می‌شود.

مدیر اسبق تیم ملی کشتی آزاد با تاکید بر اینکه کشتی به عنوان ورزش اول کشور نیازمند توجه ویژه است و باید از طرف مجلس و وزارت ورزش مورد حمایت بیشتر باشد، گفت: رشته پرافتخار و سنگینی همچون کشتی باید در میادین بزرگی مثل المپیک، جهانی و بازی‌های آسیایی حضور یابد که علاوه بر آن رویدادهای مختلف بین المللی در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان را هم در تقویم سالانه خود دارد. حال در نظر بگیرید تمام این رویدادها و حجم سنگین مسابقات در دو رشته آزاد و فرنگی برگزار می‌شود که حضور در این میادین نیازمند بودجه‌ای سنگین است.

رضایی اظهار داشت: فارغ از هزینه‌های سنگین حضور در میادین رسمی رده‌های سنی مختلف باید به تورنمنت بین‌المللی و تدارکاتی هم اشاره کرد که بی تردید باید کشتی گیران در آن حضور یابند. حال باید به این رویدادهای مهم و پرهزینه، برگزاری اردوهای آماده سازی تیم‌های ملی در رده‌های مختلف کشتی آزاد و فرنگی هم اضافه کرد که فراهم آوردن بودجه آن برای هر مدیری مثل یک کابوس است.

نایب قهرمان المپیک در پایان گفت: با توجه به اینکه سال‌ها با دوبنده تیم ملی و همچنین در کسوت سرمربی در خدمت تیم‌های ملی بودم با احترام به وزارت ورزش باید حق را به کشتی داد، اما نباید کاری کرد که حرمت‌ها از بین برود و بزرگان ورزش در برابر یکدیگر قرار گیرند. امیدوارم این مشکل هر چه سریع‌تر حل و فصل شود و متولیان کشتی و وزارت ورزش بتوانند در کمال همکاری و همدلی با یکدیگر برای رفع مشکلات ورزش اول کشورمان گام بر دارند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top