تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/04/08 - 12:11
کد خبر: 436783

راحت ترین روش پرداخت شهریه و دیپوزیت فی دانشگاه های خارجی کدام است؟

راحت ترین روش پرداخت شهریه و دیپوزیت فی دانشگاه های خارجی کدام است؟

لطفت توجه کنید کنید که یک سال تحصیلی از ۱ سپتامبر تا ۳۱ اوت ادامه دارد. اگر از ۱ سپتامیر شروع کنید شهریه دوازده ماه را پرداخت خواهید کرد. اگر از ۱ فوریه شروع کنید برای دو فوریه تا سپتامبر یعنی هفت ماه شهریه پرداخت میکنید. اگر دوره خود را از ۱ سپتامبر ادامه دهید از سپتامبر تا ۳۱ اوت مجددا باید شهریه پرداخت کنید. در صورت انصراف ممکن است هزینه تحصیل به شما برگردانده شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، شما باید به عنوان یک دانشجوی بین المللی مبلغ مشخصی را از پیش برای پرداخت  شهریه دانشگاه های خارجی خود در نظر بگیرید. دانشگاه های خارجی قبل از اینکه تاییدیه پذیرش تحصیلی (نامه CAS) را به منظور دریافت ویزا  برای شما ارسال کنند شما باید مبلغ مشخصی را به عنوان پیش پرداخت به حساب دانشگاه واریز کنید. دانشگاه پیش پرداخت را به عنوان بخشی از شهریه شما در نظر می گیرد. برای جلوگیری از تاخیر در برنامه سفر، اقامت و ثبت نام دانشگاه توصیه می کنند که حداقل سه ماه قبل از شروع دوره مبلغ مورد نظر را به حساب دانشگاه واریز کنید.

نحوه پرداخت شهریه دانشجویان بین المللی

حواله بانکی مرسوم

اگر برای پرداخت هزینه های تحصیل خود مستقیما از حساب بانکی خود در خارج از کشور پول واریز میکنید باید دقت کنید که این کار ممکن است برای شما پر هزینه باشد. بانک ها معمولا نرخ های مبادله ای را به صورت آزاد اعلام میکند و کارمزد بالایی دریافت میکنند. برای مثال اگر هزاران دلار برای شهریه دانشگاه کانادا پرداخت میکنید باید بهترین روش پرداخت را انتخاب کنید علاوه بر این پردازش حواله بانکی ممکن است چندین روز طول بکشد بنابراین اگر برای واریز وجه عجله دارید این روش پرداخت ممکن است برای شما مناسب نباشد.

حواله بانک بین المللی

راحت ترین روش پرداخت شهریه و دیپوزیت فی دانشگاه های خارجی کدام است؟

حواله بانک بین المللی زمانی استفاده می شود که میخواهید هزینه های مهم را به یک کشور خارجی پرداخت کنید. به همین علت یکی از ایمن ترین روش های پرداخت شهریه دانشگاه های آلمان، کانادا و... را حواله بانکی می نامند زیرا در این روش باید پول را به صورت نقد به بانک تحویل دهید یا از آنها بخواهید وجه مورد نظر را از حساب شما خارج کنند؛ بانک مبلغ مورد نظر را به ارز مورد نظر شما تبدیل می کند. سپس میتوانید حواله بانک را به ارز محلی گیرنده واریز کنید.

باوجود اینکه این نوع پرداخت ساده ترین راه نیست اما خوشبختانه در اکثر کشورهای جهان پذیرفته شده است و هزینه نسبتا کمی دارد. این روش پرداخت ایمن است. اما معمولا مراحل پردازش واریز به این روش چندین هفته طول می کشد بنابراین برای کسانی که محدودیت زمان دارند مناسب نیست.

درگاه پرداخت آنلاین دانشگاه

با وجود اینکه بسیاری از دانشگاه ها درگاه پرداخت خود را دارند اما ممکن است این روش از نظر پس انداز پول بهترین گزینه نباشد. هنگام استفاده از این روش برای پرداخت شهریه سعی کنید به موارد زیر دقت کنید:

  • پرداخت شهریه کل سال به جای یک ترم ممکن است هزینه های کمتر و نرخ ارز به صرف تری را فراهم کند. بهتر است براساس میزان شهریه درباره تخفیف های احتمالی سوال کنید.
  • در صورتی که با لینکی در گوگل یا ایمیل های خود مواجه شدید آن را باز نکنید. در عوض همیشه به وب سایت دانشگاه بروید و روی درگاه پرداخت کلیک کنید.

پول نقد

برخی از پول نقد برای پرداخت شهریه دانشگاهای خارجی استفاده میکنند. این روش احتمالا آخرین گزینه است که شما در نظر میگیرید. علاوه بر این حمل کردن مبلغ زیاد پول کار راحت و ایمنی نیست.

اگر میخواهد به خارج از کشور پول مبادله کنید از سرویس انتقال پولی استفاده کنید که به شما امکان میدهد پول همراه خود داشته باشید. در سفرهای بین المللی با هواپیما باید به این نکته دقت کنید که برخی خطوط هوایی برای پول نقد محدودیت دارند.

پرداخت آنلاین از طریق  Western Union

راحت ترین روش پرداخت شهریه و دیپوزیت فی دانشگاه های خارجی کدام است؟

شما میتوانید هزینه ها و شهریه خود را به صورت آنلاین، سریع، ایمن و به زبان های مختلف از طریق GlobalPay for Students پرداخت کنید. در این نحوه پرداخت شما دقیقا میبنید که هزینه به ارز شما چقدر است و میتوانید مراحل مختلف پرداخت را پیگیری کنید.

پرداخت آنلاین با استفاده از کارت اعتباری

پرداخت هزینه ها به صورت آنلاین با استفاده از MasterCard، Visa یا UnionPay این امکان را به شما میدهد تا پرداخت را در منزل و با ارز رایج انجام دهید. برای تکمیل کل اعتبار به شماره شناسه دانشجوی و تاریخ تولد خود نیاز دارید.

مزایای پرداخت در منزل عبارتند از :

  • تبدیل فوری ارز براساس نرخ روز ارز
  • مبلغ نهایی که باید پرداخت کنید بر اساس نرخ ارز روز در کشور شما خواهد بود.

انتقال الکترونیکی وجه

انتقال الکترونیکی شامل هر گونه انتقال  پول از یک شخص یا نهاد به شخص دیگر است.

اکثر مردم از انتقال الکترونیکی پول به دلیل اطلاعات زیادی که باید پر کنند میترسند.

برای شروع باید موارد زیر را درنظر بگیرید:

  • شماره شعبه
  • شماره حساب
  • کد SWIFT و routing number

به این نکته دقت کنید که هزینه های انتقال وجه به داخلی یا خارجی بودن حساب بستگی دارد.

هزینه های انتقال ممکن است بسته به بانک شما متفاوت باشد و 3 تا 5 روز کاری طول  بکشد.

با وجود امن بودن این روش برای انتقال پول اما اغلب هنگام انتقال مبالغ بالا کلاهبرداری میشود و اگر نظر خود را تغییر دهید نمیتوانید تراکنش را معکوس کنید. با این حال اکثر دانشگاهها از flywire برای دریافت وجه از دانشجویان بین المللی استفاده میکنند. به عنوان مثال بیشتر شهریه های دانشگاه های کانادا با flywire پرداخت می شود. flywire مورد اعتماد است و برای بسیاری از تراکنش ها در جهان استفاده میشود.

چه زمانی باید شهریه خود را پرداخت کنم؟

 

شهریه خود را قبل از شروع برنامه تحصیلی خود پرداخت کنید. مثلا:

  • تاریخ شروع 1 سپتامبر: شما باید حداکثر تا 31 اوت شهریه خود را پرداخت کرده باشید.

لطفت توجه کنید کنید که یک سال تحصیلی از 1 سپتامبر تا 31 اوت ادامه دارد. اگر از 1 سپتامیر شروع کنید شهریه دوازده ماه را پرداخت خواهید کرد. اگر از 1 فوریه شروع کنید برای دو فوریه تا سپتامبر یعنی هفت ماه شهریه پرداخت میکنید. اگر دوره خود را از 1 سپتامبر ادامه دهید از سپتامبر تا 31 اوت مجددا باید شهریه پرداخت کنید. در صورت انصراف ممکن است هزینه تحصیل به شما برگردانده شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top