تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/04/08 - 15:14
کد خبر: 436797

داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ معترض به گرم بودن فضای حوزه امتحانی

داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ معترض به گرم بودن فضای حوزه امتحانی

وزیر علوم از روند برگزاری اولین روز آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازدید کرد که با حاشیه‌هایی نیز همراه بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت علوم، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اولین روز برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۱، با حضور در حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی امیر کبیر، از روند برگزاری این آزمون بازدید کرد.

دیدار وزیر علوم از روند برگزاری اولین روز آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حاشیه‌هایی نیز همراه بود. یکی از داوطلبان حین بازدید زلفی گل در مورد زمان کم برای پاسخگویی به سوالات درس زبان فارسی اعتراض کرد که وزیر قول داد این مورد بررسی شود.

یکی دیگر از داوطلبان نیز در مورد گرم بودن فضای سالن‌های محل آزمون در ساختمان ابوریحان دانشگاه امیرکبیر اعتراض کرد. وزیر علوم از رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر که در این بازدید حضور داشت درمورد روشن بودن سیستم سرمایشی سوال کرد و خواست برای کمک به داوطلبان سیستم‌ها روشن باشد.

دکتر زلفی گل همچنین برای فردا و برای روزهای بعد نسبت به مناسب بودن دمای سالن‌ها به مسؤولان این دانشگاه توصیه‌هایی کرد.

پنجاه و دومین آزمون سراسری برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با رقابت یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر داوطلب از امروز (چهارشنبه، هشتم تیر) آغاز شد و تا شنبه (یازدهم تیر) ادامه دارد.

داوطلبان گروه آزمایشی هنر امروز آغازگر این رقابت بودند. در اولین روز کنکور سراسری ۱۴۰۱ که از ساعت هشت صبح امروز شروع شد، ۱۶۱ هزار و ۳۴۳ داوطلب در گروه آزمایشی هنر به رقابت پرداختند. ۱۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر از داوطلبان این گروه، زن و بقیه مرد هستند.

داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی نیز فردا (پنجشنبه، نهم تیر) و داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی جمعه، دهم تیر و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی هم پایان بخش این رقابت (شنبه، یازدهم تیر) هستند.

بر اساس آخرین آمارها، داوطلبان آزمون سراسری امسال نسبت به سال قبل حدود ۶۳ هزار نفر افزایش تعداد دارد اما با توجه به اینکه داوطلبان می‌توانند علاوه بر گروه اصلی در گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم شرکت کنند، در کل تعداد ۱۲۰ هزار شرکت کننده آزمون سال ۱۴۰۱ بیش‌تر از سال قبل است و بیشتر این افزایش در گروه علوم انسانی و ۴۲ هزار و ۱۸ نفر است.

داوطلبان در آزمون امسال برخلاف آزمون سال ۱۴۰۰ که پنج دفترچه و پنج پاسخنامه داشتند، ۱۴ دفترچه و پاسخنامه دارند. برای گروه‌های آزمایشی انسانی، علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی دو دفترچه و دو پاسخنامه برای دروس اختصاصی اما برای گروه تجربی یک دفترچه و یک پاسخنامه اضافه هم برای متقاضیان سهمیه بهیاری و برای آزمون‌های هنر و زبان نیز هر کدام یک دفترچه و یک پاسخنامه طراحی شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top