تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/04/08 - 17:40
کد خبر: 436814

۱۰ پسوورد خطرناک که امن نیست

۱۰  پسوورد خطرناک که امن نیست

از ۵۰ رایج‌ترین گذرواژه، ۴۹ موردشان زیر یک ثانیه از طریق ابزارهای ساده‌ای که به طور رایج در فروم‌های تبه‌کاران یافته می‌شوند و غالباٌ رایگان یا بسیار ارزان هستند قابل کرک هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از اسلش‌گیر، بیش از 24 میلیارد نام کاربری و گذرواژه در بازارهای تبهکاران سایبری برای سوء استفاده موجود هستند و مقدار اعتبارنامه‌های نقض شده همچنان رو به افزایش است و هکرها در حال بهره‌برداری از پسووردهای ضعیف و مورد استفاده مجدد قرار گرفته هستند.

آنالیزهای انجام شده توسط محققان امنیت سایبری در موسسه دیجیتال شدو نشان می‌دهد که فروش نام‌کاربری و پسووردها 65% افزایش یافته است؛ این معاملات در فروم‌های تبه‌کاران سایبری و بازارهای زیرزمینی انجام می‌شود.

از میان این نام‌کاربری‌ها و پسووردهای قابل تهیه از صدها بازار زیرزمینی، 6.7 میلیارد آنها منحصر به فرد بوده‌اند (که نشانگر یک سوم افزایش در مقایسه با آنالیز قبلی در سال 2020 است) که نشان می‌دهد که بسیاری از نام‌های کاربری چندین بار مورد دسترسی و سرقت قرار گرفته‌اند، احتمالاً بدون اینکه قربانی حتی از این موضوع مطلع شده باشد.

یکی از دلایل این روند این است که بسیاری از اکانت‌ها از پسووردهای رایج یا ضعیف استفاده کرده‌اند، که باعث تسهیل کار تبه‌کاران سایبری در سرقت آنها صرفا از طریق حدس زدن پسووردها شده است.

در این مقاله ذکر شده است که درزکرده‌ترین پسووردی که بیش از 30 میلیون بار یافته شده است – و 0.46% از تمام پسووردهای منحصر به فرد (یا حدود یکی از هر 20 پسوورد) را شامل می‌شود، 123456 است – که یکی از ساده‌ترین پسووردهای موجود است. همچنین میلیونها پسوورد ساده وجود داشته است، از جمله 17 میلیون مورد 123456789، بیش از 10 میلیون qwerty، ده میلیون 12345، و حدود نه میلیون از آنها هم صرفا password بوده‌اند.

 رایج‌ترین پسووردهای یافته‌شده در این داده‌ها از این قرار است:

- 123456
- 123456789
- Qwetry
- 12345
- Password
- Qwerty123
- 1q2w3e
- 12345678
- DEFAULT
- 111111

بر پایه این گزارش، از 50 رایجترین گذرواژه، 49 موردشان زیر یک ثانیه از طریق ابزارهای ساده‌ای که به طور رایج در فروم‌های تبه‌کاران یافته می‌شوند و غالباٌ رایگان یا بسیار ارزان هستند قابل کرک هستند.

تبه‌کاران سایبری با استفاده از اعتبارنامه‌های لو رفته می‌توانند به سرقت اطلاعات حساس و جزئیات مالی بپردازند، یا از دسترسی به شبکه‌ها برای کاشتن بدافزار یا باج‌افزارها بهره‌برداری کنند.

مهمترین راه‌های توصیه شده برای مقابله با این مشکل عبارتند از استفاده از یک پسوورد منجر، و یا استفاده از احرازهویت چندمرحله‌ای (MFA).

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top