تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/04/13 - 17:23
کد خبر: 437156

دستور وحیدی برای ساماندهی بازار مسکن

دستور وحیدی برای ساماندهی بازار مسکن

وزیر کشور، گران شدن هزینه شهری را عاملی برای گسترش حاشیه‌نشینی برشمرد و گفت: شهرداری‌ها باید در حوزه املاک و گرانی‌های مرتبط با آن، وارد شوند و بر قیمت‌ها و دفاتر املاک نظارت کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، احمد وحیدی امروز دوشنبه در نشست شهرداران کلانشهرهای کشور که در وزارت کشور برگزار شد، سردار شهید باکری را الگوی شهرداران معرفی کرد و افزود: موضوع شهرداری مساله یک دستگاه نیست، بلکه موضوعی است که با بیش از ۷۰ درصد مردم عزیزی که در شهرها زندگی می‌کنند، ارتباط دارد.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای جایگاه شهرداران بسیار مهم است چرا که تنها یک نهاد خدمت رسان نیست و حوزه های محیط زیستی، اقتصادی، بحرانی و اجتماعی را دربر می‌گیرد.

وزیر کشور، شهرداری را تجلی اراده موثر و با کیفیت شهروندان در امور شهری دانست و اضافه کرد: این مدیریت همه جانبه، باید در عالی‌ترین سطح باشد. دستگاه‌های دولتی نباید در مسائل شهرداری دخالت کنند که این حضور، باعث کاهش کیفیت عملکرد شهرداری‌ها می‌شود.

وحیدی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها مسئولیت راهبردی در حوزه آسیب‌های اجتماعی دارند، اظهار کرد: شهرداری‌ها همچنین باید اقتصاد پایدار شهری را تقویت کنند. در بازدیدی که از شهر تبریز داشتم، این شهر به شهر بی تکدی شهرته یافته است که باید این الگو تسری یابد.

وی گران شدن هزینه شهری را عاملی برای گسترش حاشیه‌نشینی برشمرد و گفت: شهرداری‌ها باید در حوزه املاک و گرانی‌های مرتبط با آن، وارد شوند و بر قیمت‌ها و دفاتر املاک نظارت کنند.

وزیر کشور افزود: مدیریت شهری باید به شهرداری‌ها سپرده شود. شهرداری هم باید با جدیت در مدیریت شهری ورود کند و اقدامات صیانتی و حمایتی لازم را به عمل آورد.

وحیدی در ادامه به ضرورت هزینه کرد درست شهرداری ها هم اشاره کرد و گفت منابع درآمدی خوبی در شهرداری‌های کشور وجود دارد اما متاسفانه بخش اعظم این درآمدها صرف امور جاری شهرداری و حقوق کارکنان آن می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت سلامت اداری، تصریح کرد: سلامت اداری در شهرداری‌ها بسیار مهم است و در این خصوص الکترونیکی شدن خدمات می‌تواند کمک موثری داشته باشد.

وزیر کشور در ادامه افزود: شهرداری‌ها در قانون هوای پاک باید ورود جدی‌تری داشته باشند، بازسازی حمل و نقل عمومی در کلان شهرها هم می‌تواند به کاهش ترافیک و روان‌سازی آن کمک کند.

وحیدی تاکید کرد: شهرداری‌ها بیشترین ارتباط را با مردم دارند و این امر را باید فرصتی برای جلب رضایت عمومی و تقویت سرمایه اجتماعی دانست.

وی حفظ هویت شهری را دیگر وظایف مهم شهرداران دانست و گفت: در این خصوص شهرداران باید از ساخت و سازهای بی رویه و بدقواره که اثرات نامطلوب بر فرهنگ شهری دارند، جلوگیری کنند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: فرهنگ از کالبد شهری تاثیر می‌پذیرد و برای همین باید به هویت بومی و اصیل شهر اهتمام لازم داشت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پلیس راهور: از سفرهای غیرضروری در جنوب شرق کشور اجتناب کنید
اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است
بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ نظامی به رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود
توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک زندانی
اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت
۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود
واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
عملیات ایران، یکی از برترین قدرت نمایی های نظامی بود+ فیلم
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top