تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/04/15 - 15:38
کد خبر: 437409

دانشگاه‌های نسل سوم با بها دادن به اعضای هیات علمی کامل می شود

 دانشگاه‌های نسل سوم با بها دادن به اعضای هیات علمی کامل می شود

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به دلایل اهمیت بازبینی آیین نامه ارتقا اعضای هیات علمی گفت: انتظار داریم دانشگاه‌های علوم پزشکی به دانشگاه‌های نسل سوم و چهار تکامل یابند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی در نشست بازنگری آیین‌نامه‌ ارتقای اعضای هیات علمی با حضور معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور یادآور شد: دانشگاه‌ها باید نیازهای جامعه در حوزه سلامت را شناسایی کرده و در راستای رفع آنها اقدام کنند.

وی افزود: لازمه این امر توجه و بها دادن به عضو هیات علمی است که یکی از راه‌های آن ارتقای آنها است. تغییر مسیر دانشگاه‌ها باید متناسب با اهداف‌شان و طبق آیین نامه ارتقا رخ دهد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، افزود: شاخص های جذب عضو هیات علمی باید با اهداف کلان کشور، دانشگاه ها و سیاست‌های وزارت بهداشت هم‌خوانی داشته باشد.

پناهی با تاکید بر اینکه ارتقای اعضای هیات علمی باید به ارتقای علم و دانش کشور منجر شود، گفت: منافع دانشگاه‌های علوم پزشکی و کل کشور را بهم گره می‌زنیم. فردی که شرایط ارتقا ندارد و منافعی را ایجاد نمی‌کند هم حق گله مندی هم نخواهد داشت.

به گفته وی، عنوان هیات علمی برای ما بسیار ارزشمند است و باید متناسب با علاقه و شایستگی و همینطور زیرساخت‌های دانشگاه‌ها از تمام ظرفیت‌های این اعضا استفاده شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه به دنبال بهبود آیین‌نامه هستیم و نگاه‌مان عملکرد فرد نیست، گفت: باید شاخص‌هایی تعریف کنیم تا با ایجاد جذابیت، افراد برای عضویت هیات علمی تشویق شوند.

در این نشست دکتر فرشید عابدی دبیر کمیته علمی بازنگری آیین نامه ارتقا اعضای هیات علمی به تشریح جزئیات این آیین نامه پرداخت.

عابدی به اسناد بالادستی نظیر برنامه توسعه پنجم، نقشه جامع علمی کشور و ... اشاره کرد و گفت: سال گذشته آیین‌نامه ۵ بخشی ارتقای اعضای هیات علمی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد و پس از آن تیمی از سوی وزارت بهداشت بخش‌های مرتبط را بررسی کرده و اعلام نظر کردند.

وی افزود: در این آیین نامه در فعالیت‌های آموزشی تفاوت‌هایی میان وزارت علوم و بهداشت وجود داشت که اصلاح شد. در حوزه پژوهشی تغییراتی اعمال نشده است. در بخش فناوری به اغلب فناوری‌ها اشاره شد به جز دستورالعمل‌های بالینی که آن هم اضافه شد. در حال حاضر نیز پیشنهادات وزارت بهداشت در قالب متمم‌هایی به مواد موجود در آیین‌نامه افزوده خواهد شد.

در این نشست مقرر شد معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی ضمن بررسی آیین ‌نامه پیشنهادی به پرسشنامه ارسالی پاسخ دهند و همچنین نقطه نظرات تخصصی خود را در اختیار مشاور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت قرار دهند. سپس طی جلسه‌ای با دبیران کلان مناطق آمایشی مطالب جمع‌بندی شده، در اختیار کمیته‌ای که در سطح وزارت بهداشت در این زمینه تشکیل شده است، قرار گیرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top