تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/04/15 - 18:32
کد خبر: 437437

رویکردهای معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شفاف شود

رویکردهای معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شفاف شود

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نامه‌ای از رئیس این دانشگاه خواست رویکردهای کلی معاونت فرهنگی دانشگاه درباره بهره‌گیری از افکار و تجارب مجموعه‌های دانشجویی در تصمیمات و برنامه‌ها را شفاف کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» انجمن اسلامی دانشجویان۱۳۴۸ دانشگاه شهیدبهشتی در نامه ای خطاب به زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به بیان مطالبه خود در مورد تدوین برنامه جامع و شفاف برای فعالیت های فرهنگی دانشگاه پرداخت.

این نامه به شرح زیر است:
استاد ارجمند جناب آقای دکتر زالی

رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

سلام علیکم
احتراما به استحضار میرساند نظر به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر فعالیت های فرهنگی در زمینه‌ی فرهنگ راه صحیح این است که برنامه‌ریزی کنیم، هدایت کنیم، کمک کنیم به رویش‌های خوب، و جلوی ضربه‌ها و حملات و مانند اینها را بگیریم؛ یعنی هم آفند، هم پدآفند.

برنامه اخیر معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه بر خود لازم دانستیم نکاتی را در این خصوص خدمتتان عارض شویم.
باتوجه به  گذشت شش ماه از روی کار آمدن تیم جدید معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه ، شفافیت و هدفمندی برنامه های فرهنگی یکی از دغدغه های جدی دانشجویان و جریان های دانشجویی می‌باشد.

همانطور که مستحضرید یکی از مطالبات اخیر انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ تدوین برنامه ی جامع و شفاف برای فعالیت های فرهنگی بوده است ، اما تا کنون هیچ گونه پاسخ شفافی در این خصوص دریافت نکرده ایم.

جامعه ی دانشجویی امروز، نیازمند یک پشتوانه مستحکم برای اقدامات فرهنگی است. اما گمان می رود هدف معاونت مذکور به عنوان پشتوانه دانشجویی، ایفای نقش دخالتی به جای نقش هدایتی و نظارتی در برنامه های فرهنگی دانشجویان می‌باشد.

برنامه اخیر این  معاونت به جریان دانشجویی ثابت کرد که فعالیت های دانشجویی ترین معاونت دانشگاه ، رنگ و بوی کارمندی گرفته است.

با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانات خود مکررا جوانان را به ترویج ازدواج ساده و آسان تشویق کرده‌اند، امروز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که باید در عقلانیت، فرهنگ سازی و ارزش گذاری نمونه باشد اقدام به برگزاری مراسم‌ هایی با هزینه های گزاف میشود. فارغ از اینکه تامین هزینه از طرق مختلف اتفاق می افتد، هدف از این همه اسراف چیست؟

لذا با توجه به موارد فوق، انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ خواهشمند است رویکرد های کلی معاونت مربوطه در خصوص بهره گیری از افکار و تجارب مجموعه های دانشجویی در تصمیمات و برنامه ها را شفاف نمایید؛ چرا که مشخص است مجموعه ها، تشکل ها و شوراهای دانشجویی به بدنه دانشجویی نزدیک تر و مانوس تر از کسانی هستند که مدت ها وقت کافی برای جلسه، همفکری و دیدار با این مجموعه ها را ندارند.

در پایان خاطر نشان می کنیم انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ از تمام توان خود در جهت تعالی و رشد فضای فرهنگی دانشگاه استفاده خواهد کرد و از هیچگونه همفکری و همکاری در زمینه فرهنگی دریغ نخواهد کرد چرا که معتقدیم سابقه‌ی علوم پزشکی شهید بهشتی، همچون اسمش، بهشتی بوده برای دانشجویانی که دغدغه ی فرهنگی داشته‌اند.

و من الله التوفیق

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top