تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/04/19 - 22:19
کد خبر: 437711

مهارت‌آموزی برای بانوان در دستور کار است

 مهارت‌آموزی برای بانوان در دستور کار است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی و توانمندسازی بانوان در دستور کار این معاونت است و با نگاه ویژه دنبال می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» انسیه خزعلی عصر یکشنبه در نشست بانوان نخبه و کارآفرین خراسان جنوبی که با حضور استاندار برگزار شد، افزود: طرح مهارت‌آموزی و مهارت‌یابی در راستای هویت‌یابی دختران یکی از این طرح‌هاست که به‌زودی به استان‌ها ابلاغ و در کشور اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه فراخوانی برای ایده دختران ۱۲ تا ۱۸ سال اعلام شده است گفت: طرح‌های کسب و کار در حوزه بانوان نیازمند توجه است لذا باید موانع رفع و صدور مجوزها تسهیل شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به توجه استاندار خراسان جنوبی به حوزه زنان و خانواده ادامه داد: این مساله نشان می‌دهد که بانوان و توانمندسازی آنان از اولویت‌ها در استان خراسان جنوبی است.

وی برپایی نمایشگاه توانمندی‌های بانوان در بیرجند را که امروز افتتاح شد، اقدامی خوب ارزیابی کرد و گفت: برای ارایه توانمندی‌های بانوان و بازاریابی محصولات تولیدی آنان نیازمند اقدامات بیشتری در سطح کشور هستیم.

خزعلی با بیان اینکه طرح‌های حوزه بانوان در تخصیص اعتبار معمولا با نگاه ویژه دیده می‌شود افزود: توجه به مشاوره‌های پیش از طلاق نیز ضروری است و باید سبک زندگی و نوع ارتباط با خانواده‌ها در این مشاوره‌ها مورد توجه باشد.

وی عنوان کرد: طرح مشاوره زوجین در چهار سال اول زندگی اجرایی می‌شود به این صورت که مشاوره سال اول رایگان و سال دوم و سوم برای دهک‌های پایین رایگان خواهد بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تغییرات در فرهنگ و آداب و رسوم، لزوم مشاوره‌های اجباری برای ازدواج در سنین پایین و رصد زندگی آنان لازم است.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست دولت در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان هر طرحی در این حوزه ارایه شود، مورد حمایت و پشتیبانی قرار می‌گیرد.

خزعلی گفت: معادن موجود در استان خراسان جنوبی ظرفیت خوبی است که کشف، استخراج و فرآوری آنها اهمیت زیادی دارد و باید به آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور تاکید زیادی بر استفاده از توانمندی بانوان در حوزه‌های مدیریتی دارد یادآور شد: استفاده از بانوان در بخش‌های مدیریتی با توجه به تخصص‌هایی که وجود دارد ضروری است لذا باید ظرفیت‌ها شناسایی و معرفی شود تا بتوان از آنها استفاده کرد.

معاون رئیس جمهور گفت: البته توانمندی در راستای اجرای عدالت مورد توجه است تا کارها به افراد توانمندتر سپرده شود.

وی همچنین برای تامین دستگاه سونوگرافی مورد نیاز بیمارستان‌های استان قول مساعد داد و افزود: در اعتبارات سال جاری یا سال آینده درخواست‌های حوزه بانوان استان مورد توجه قرار می‌گیرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top