تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/04/21 - 18:43
کد خبر: 437960

لزوم توجه مسئولان به ترویج فرهنگ احترام به بانوان محجبه در جامعه

لزوم توجه مسئولان به ترویج فرهنگ احترام به بانوان محجبه در جامعه

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مسئولان به ترویج فرهنگ احترام به بانوان محجبه و با حجاب در جامعه توجه کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، همایش زنان و دختران فاطمی، برای نخستین بار به مناسبت سالروز کشف حجاب توسط رضاخان و به یاد شهیده شاخص سال 1401 شهیده فاطمه اسدی در ورزشگاه آزادی کرمانشاه سالن شهید بهشتی به همت سپاه ناحیه مقاومت کرمانشاه و با همکاری بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص)، ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه کرمانشاه مهد دلاوری، صبر و مقاومت است گفت: متأسفانه توجه فرهنگی ما در جامعه به بانوان کمرنگ است و اگر مقوله حجاب و عفاف در کار نباشد دستگاه‌های فرهنگی توجهی به بانوان ندارند با اینکه بانوان یک قشر فرهیخته و موثر در جامعه هستند.

حجت‌الاسلام شهاب مرادی با بیان اینکه زنان مربی اجتماع هستند و بابد در منازل و اجتماع از سر باور به این قشر احترام گذاشت بیان کرد: باید فرهنگ احترام به بانوان در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه چرا کارخانه‌ چادر مشکی در استان‌های کشور کمیاب است و بانوان برای تهیه یک چادر مشکی باید هزینه سنگینی بپردازند و مسئولان فرهنگی چرا این امور برایشان در اولویت نیست عنوان کرد: ظرفیت بانوان در نظام جمهوری اسلامی ایران یک ظرفیت عظیمی است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

مرادی با بیان اینکه باید یک حمایت جدی معنوی از بانوان فرهیخته ورزشکار، نخبگان فرهنگی انجام شود افزود: باید تسهیلاتی ویژه برای رفاه بانوان در نظر گرفته شود و به جایگاه اجتماعی بانوان، افزایش مرخصی ویژه زایمان بانوان توجه شود.

استاد دانشگاه و حوزه با بیان اینکه حجابی که متدنین جامعه خواستار آن هستند آن چیزی نیست که در فیلم و سریال تلویزیونی نمایش داده می‌شود و به نظر می‌رسد برخی از مسئولان از حجاب خوششان نمی‌آید بیان کرد: ملت مقاوم ایران هرگز از توطئه‌های دشمنان نترسیده‌اند و می‌دانند حجاب، امروز پرچم اسلام است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه باید حجاب به یک باور و فرهنگ عمومی تبدیل شود و ترویج عفاف و حجاب از دغدغه های امروز جامعه اسلامی است گفت: حجاب موجب حفظ زنان از چشم چرانی مردان هرزه می‌شود و این دستوری قرآنی، تکلیفی انسانی و برنامه‌ای اخلاقی است.

فرشته همتی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل افزایش بی‌حجابی در جامعه شاهد افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج و افزایش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی هستیم گفت: اطاعت از دستورات الهی در رابطه با حفظ عفاف و حجاب یک امر ضروری است و خداوند مصلحت و حکمت دانسته که بانوان حجاب خود را رعایت کنند تا به سعادت و هدایت واقعی برسند‌.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی‌‌اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه حجاب وسیله‌ای است در خدمت زن که به او شخصیت و احترام می‌بخشد گفت: از آثار رعایت حجاب در جوامع، استحکام نهاد خانواده به عنوان کوچکترین و مهم‌ترین نهاد اجتماعی است.

همتی با اشاره به اینکه با رعایت اصل حجاب و پوشش در محیط بیرون از خانواده، حریم زن و شوهر حفظ می‌شود و خانواده صاحب ثبات خواهد شد گفت: لازمه ایجاد پوشش و حجاب در جامعه، داشتن پایه‌های اعتقادی و بینشی است و این موضوع باید به باور و فرهنگ عمومی تبدیل شود زیرا ریشه حجاب، حیا و عفت است و امروز دشمنان به دنبال از بین بردن نجابت و پاکدامنی میان جامعه اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه باید در مورد ضرورت عفاف و حجاب جامعه به یک اقناع جمعی برسد عنوان کرد: امیدواریم زنان جامعه اسلامی الگوی مناسبی مانند حضرت زهرا سلام الله علیها را در جامعه بپذیرند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top