تاریخ انتشار: شنبه 1401/04/25 - 17:26
کد خبر: 438335

رونمایی از سند تحول دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور

رونمایی از سند تحول دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور عنوان کرد: سند تحول دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور به عنوان سند الگو رونمایی شده که در این سند ۷ مسئله مطرح شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، زینب اختری در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نگاه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری به مسئله بانوان گفتمان الگوی سوم است، گفت: حضرت امام(ره) زنان را پشتیبان و پیشرفت جامعه اسلامی می‌دانند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور ادامه داد: مقام معظم رهبری هم در خصوص زنان می‌فرمایند نه شرقی نه غربی.نه زنی که کاملا سنتی و  در خانه است و اجازه خروج از خانه را ندارد و یکسری محدودیت‌هایی دارد و نه زن غربی که با یک نگاه جنسیتی در جامعه حضور پیدا می‌کند گفتمان رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتمان الگوی سوم است و ایشان می‌فرمایند ما شاهد هستیم که بانوان در جریان انقلاب اسلامی سربازان خط مقدم انقلاب هستند که این سخنان راهبردی ما در دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور است.

وی با اشاره به سند تحول دولت مردمی گفت: از مجموعه ۳۷ اولویت شناسایی شده دو مورد به حوزه بانوان و خانواده و فرزندآوری اختصاص داده شده است، ضمن اینکه در این سند چند چرخش تحول‌آفرین از جمله عدم مقایسه میان جایگزینی مردان و زنان طراحی شده است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر زنان در حرکت اجتماعی یک ملت نباشند آن حرکت موفق نخواهد شد، گفت: حرکت اجتماعی از دیدگاه مقام معظم رهبری حضور فیزیکی نیست بلکه یکی از این عرصه‌ها حوزه تربیتی است که می‌تواند کمک کننده مسائل کلان کشور باشد‌

دکتر اختری با اشاره به اینکه حدود ۴۱ میلیون از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند بر استفاده از ظرفیت این قشر برای حل مسائلی از جمله سبک زندگی تاکید کرد و یاداور شد؛ آیا سبک زندگی فقط توسط سیاست‌گذاران قابل حل است و زنان نمی‌توانند در این زمینه کمک کنند؟

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور ادامه داد: زنان می‌توانند در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فعال‌تر شوند و همانطور که با یک اصلاح الگوی مصرف می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند به اصلاح سبک زندگی هم می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با ارائه راهکار توسط جریان‌ها و الگوهای میانی زنان به میدان بیایند افزود: ظرفیت خدمات‌رسانی دولت از طریق تسهیلگری در اختیار مردم قرار گیرد.

دکتر اختری به تغییرات ساختاری مشاوران بانوان به ویژه بانوان دستگاه‌ها و  فرمانداری‌‌ها اشاره و با بیان اینکه پیگیر این موضوع هستیم گفت: این موضوع نیازمند توجه استان است و اگر جایی نیاز بود حمایت می‌کنیم.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور عنوان کرد: سند تحول دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور به عنوان سند الگو رونمایی شده که در این سند ۷ مسئله مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۷ کارگروه توسط امور بانوان و خانواده استانداری‌ها تشکیل و از ظرفیت بانوان در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استفاده شود.

دکتر اختری با اشاره به اینکه ۵۰ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد روستایی است که ظرف یک خوبی برای استان به شمار می‌رود، افزود: دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مکلف هستند یک درصد اعتبارات هزینه برای تولید برنامه و فرهنگ‌سازی و اگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی اختصاص داده شود.

وی بیان کرد: در موضوعات مختلف از جمله جمعیت بودجه خوبی اختصاص داده شود، ضمن اینکه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را در وزارت کشور تشکیل و دفتر امور بانوان به عنوان دبیرخانه مشخص شد که این قرارگاه در دفاتر امور بانوان استان‌ها تشکیل شود.

دکتر اختری در پایان بر هویت‌سازی سازمان‌های مردم نهاد  تاکید کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top