تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/04/26 - 10:36
کد خبر: 438395

شورای نگهبان از اسلامیت و جمهوریت نظام مراقبت کرده است

شورای نگهبان از اسلامیت و جمهوریت نظام مراقبت کرده است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان اجازه نداد مسیر ریل گذاری کشور در قانون اساسی و شرع مقدس به انحراف گراییده شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۶ تیرماه) مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیشاپیش فرارسیدن عیدالله الاکبر، عید پرنور و برکت غدیر را به ملت شریف ایران و تمامی محبان و شیعیان امیرالمومنین (ع) و عموم مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. واقعه غدیر خم شاخص، معیار و میزان ابدی برای تشخیص مسیر هدایت در طول زمان و راه روشنی برای مراقبت از آموزه‌های دین مبین اسلام در سایه هدایت ائمه اطهار (ع) است.

وی تصریح کرد: همچنین چهل و دومین سالروز تأسیس شورای نگهبان را گرامی می‌داریم و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام عظیم الشأن (ره) این نهاد انقلابی با الگو گیری از نهضت مترقی مشروطه عهده دار وظیفه مهم پاسداری از شرع مقدس و قانون اساسی شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی دو پایه مشروعیت بخش و در هم تنیده ای هستند که شورای نگهبان در تمام این سال‌ها توانسته است با دقت و حساسیت و علیرغم همه هجمه‌های داخلی و خارجی از آنها مراقبت کند و اجازه ندهد مسیر ریل گذاری کشور در قانونگذاری نسبت به قانون اساسی و شرع مقدس به انحراف گراییده شود. توفیقات روزافزون شورای نگهبان در عمل به وظایف قانونی و اعتلای کشور را از خداوند متعال خواستارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین فرا رسیدن روز بهزیستی و تأمین اجتماعی را گرامی می‌دارم. حمایت کامل و توجه به توانمندسازی افراد دارای نیازهای ویژه و تمامی افرادی که بر اساس قانون به هر شکلی نیازمند حمایت نهادهای حمایتی کشور هستند، وظیفه قطعی و حاکمیتی ما است. مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای ظرفیت سازی اشتغال مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اختصاص داد تا با هدفمند کردن این تسهیلات، شاهد خروج اقشار تحت پوشش از چرخه فقر باشیم.

قالیباف افزود: همچنین به منظور تسهیل دسترسی اقشار کم درآمد و رفع مشکل ضمانت این تسهیلات، برای اولین بار مجوز ایجاد صندوق تضمین نیز برای نهادهای حمایتی فراهم شده است.

وی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در بودجه سال جاری اعتبار ویژه ۲۰ هزار میلیارد تومانی جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج در نظر گرفته است و اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی جهت پرداخت به بیماران فقیر و معسر، بیماران بستری شده، حمایت از بیکاران، زندانیان جرایم غیرعمد و زنان سرپرست خانوار از جمله افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی کشور و جمعیت هلال احمر در نظر گرفته شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین با تصویب مجلس، مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان نیز جهت اعطای تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن مددجویان نهادهای حمایتی اختصاص یافته است. این موارد فقط برخی نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد مجلس شورای اسلامی ریل گذاری لازم را با وضع قوانین برای پشتیبانی حداکثری از نهادهای حمایتی به خصوص در قانون بودجه ۱۴۰۱ به انجام رسانده است.

قالیباف گفت: امیدواریم با توجه به اهتمام ویژه دولت در توانمندسازی افراد دارای نیازهای ویژه و حمایت از محرومان، این موارد به طور کامل در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و ما بتوانیم وظایف خودمان را در قبال این بلندنظران انجام دهیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تهران رکورددار چند قلوزایی
علی باقری: ایران نشان داد ضامن امنیت منطقه است
فواید بی‌نظیر ریواس
به آمریکا گفتیم کاری به شما نداریم و هدف اسرائیل است
خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
امیرعبداللهیان وارد نیویورک شد
در نخستین سفر استانی ۱۴۰۳؛ رئیس جمهور وارد سمنان شد +فیلم
به کودکان بیسکوییت و کلوچه ندهید
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
چرا دچار وسواس می‌شویم؟
هشدار ایران به گروه ۷؛ تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد
صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۳۰ فروردین
صفر تا صد انتخاب رشته مقطع دکتری ۱۴۰۳
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top