تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/04/30 - 10:37
کد خبر: 438822

سید حسام الدین زندوی؛

علت کاهش آمار مخاطبان رسانه ملی چیست؟

علت کاهش آمار مخاطبان رسانه ملی چیست؟

اینکه دلیل کاهش اقبال به صدا و سیما ضعف مدیریتی است یا نگاه ایدئولوژیک مدیران فعلی در برتری دادن به اصطلاح خودشان محتوا بر جذابیت و سرگرمی است را کاری ندارم. هر چه هست وقتی مخاطب از سر سفره محتوایی تلویزیون بلند شد سر سفره ای می نشیند که محتوای آن ذائقه جدیدی را ایجاد خواهد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یادداشت از سید حسام الدین زندوی// آمار مخاطبان رسانه ملی روز به روز در حال کاهش است و بخش هایی از همین مخاطبان فعلی را نیز پخش چندباره تولیدات سال های دور صدا و سیما نگه داشته اند.

مخاطبین وقتی که سابقا با تماشای رسانه ملی پر می کردند را با شبکه های ماهواره ای و محتواهای یوتیوپی و اینستاگرامی پر خواهند کرد.

اینکه دلیل کاهش اقبال به صدا و سیما ضعف مدیریتی است یا نگاه ایدئولوژیک مدیران فعلی در برتری دادن به اصطلاح خودشان محتوا بر جذابیت و سرگرمی است را کاری ندارم. هر چه هست وقتی مخاطب از سر سفره محتوایی تلویزیون بلند شد سر سفره ای می نشیند که محتوای آن ذائقه جدیدی را ایجاد خواهد کرد.

وقتی خودآگاه و ناخود آگاه مخاطب را سر سفره «من و تو» و «ایران اینترنشنال» نشاندی نمی‌توانی توقع داشته باشی دیدگاه مخاطب نسبت به حجاب، خانواده، سیاست و... همانی باشد که سابقا بود.

با این مقدمه قضیه برخورد با بی حجابی را تحلیل کنید.تحلیل جامع الاطرافی نیست اما از مهم ترین منظرهاست. در جامعه توده وار امروزی که رسانه نقش اصلی در فرهنگ سازی دارد، از دست دادن سنگر رسانه را با هیچ چیز نمی توان جبران کرد. ما سرچشمه ها را داریم از دست می دهیم و عین خیالمان نیست و زورمان را در پایین چشمه می زنیم. و واضح است که «سر چشمه شاید گرفتن به بیل/چو پر شد نشاید گذشتن به پیل».

به مسائل فرهنگی نمی شود یک خطی و ساده نگاه کرد. در فرهنگ اگر نگاه جامعی وجود نداشته باشد، شاید رفتارها نتیجه عکس دهد. همیشه ساده ترین راه بهترین راه نیست.

البته هنوز آنقدر روشنفکر نشده ام که از این مقدمات اولویت نبودن برخورد با بدحجابی را نتیجه بگیرم. و مثل رئیس جمهور اسبق معتقد باشم مشکل جوانان ما دو نخ مو نیست. بلکه بر خلاف تحلیل های این چند وقت که بعضا از لسان حزب الهی ها نیز صادر می شود و در اولویت بودن حجاب تردید می کنند معتقدم حجاب امری اجتماعی است نه فردی. و از این باب که حکومت اسلامی وظیفه دارد زمینه تعالی را فراهم کرده و بستر لغزش های اجتماعی را به حداقل برساند، و نیز از این باب که حجاب رابطه مستقیم با عفت و حیای اجتماعی دارد و طبق نص معصوم حیا و دین دو طرف یک طنابند و هر کدام را ببری طرف دیگر هم سقوط می کند، لذا اگر برای عفاف اولویت قائل نشویم در طولانی مدت خصلت تدیّن که وجه غالب جامعه ایرانی است کم رنگ تر و مردم روز به روز به اسلام و بالتبع نظام اسلامی بی تفاوت تر خواهند شد. اما راهکار ترویج حجاب بیش از اینکه از گشت ارشاد بگذرد از تقویت کارهای ایجابی رسانه ای می گذرد.

می دانم سخت است اما راهی جز این وجود ندارد.

یادداشت از سید حسام الدین زندوی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top