تاریخ انتشار: شنبه 1401/05/01 - 13:18
کد خبر: 438948

نماینده مجلس: سفر بایدن به منطقه شکست خورد

نماینده مجلس: سفر بایدن به منطقه شکست خورد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:سفر بایدن به سرزمین اشغالی و عربستان هیچ گونه دستاوردی نداشت و نتوانست اهداف رژیم صهیونیستی در منطقه را محقق کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، فدا حسین مالکی در مورد سفر جوبایدن به خاورمیانه گفت: پرواضح بود که این سفر بدون برنامه، انگیزه، استراتژی خاص نسبت به سیاست های آمریکا در منطقه و فقط در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی انجام شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سفر جوبایدن به منطقه را شکست خورده عنوان کرد و بیان داشت: جوبایدن در این سفر در تلاش بود تا  اهداف ترامپ را در غرب آسیا دنبال کند،اما سعودی ها با توجه به تجربیات گذشته با هوشیاری بیشتری سیاست های واشنگتن در منطقه را دنبال کردند چون این موضوع هزینه سنگینی برای عربستان داشت.کشورهای منطقه و حتی متحدان سنتی آمریکا ترجیح دادند سیاست کاهش تنش با ایران را دنبال کنند.

نماینده مردم زاهدان اضافه کرد: سفر بایدن به سرزمین اشغالی و عربستان هیچ گونه دستاوردی نداشت و نتوانست اهداف رژیم صهیونیستی در منطقه را محقق کند.

مالکی با بیان اینکه سیاست های آمریکا در خاورمیانه هیچ دستاوردی برای کشورهای منطقه ندارد،گفت: این سفر نمی تواند تاثیری در سیاست‌های جمهوری اسلامی در منطقه داشته باشد ایران با جدیت بر تقویت سیستم دفاعی و مواضع  خود در برجام پافشاری کرده و  اهداف خود در انسجام و تامین امنیت کشورهای اسلامی را دنبال می کند.

قدرت نمایی نشست تهران برای منطقه ملموس بود

وی با اشاره به نشست آستانه در تهران تصریح کرد: قدرت نمایی نشست آستانه در تهران برای منطقه ملموس بود. حضور ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در کانون توجه رسانه‌های جهان قرار گرفت، چون این نشست همزمان با سفر رئیس جمهور ایالات متحده به رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی بود توانست با  تحت الشعاع قرار دادن سفر بایدن به همبستگی بیشتر کشورهای منطقه و منزوی کردن آمریکایی ها منجر شود.

مالکی گفت: مقایسه دو سفر روسای جمهوری روسیه و آمریکا نشان می‌دهد که تهران با سفر پوتین به نقش تأثیرگذار خود در منطقه ادامه می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: کشورهای عربی با هوشیاری بیشتری نسبت به سیاست های آمریکا در منطقه عمل می کنند و می‌دانند که جمهوری اسلامی به عنوان قدرت منطقه‌ای تاثیر گذار است و هر چه ایران قوی تر باشد امنیت و ثبات در منطقه بیشتر خواهد شد.

قدرت ایران مترادف با تامین صلح و ثبات در منطقه است

 مالکی تاکید کرد: کشورهای منطقه این موضوع را بدانند که  قدرت ایران مترادف با تامین صلح و ثبات در منطقه است و حضور آمریکا هم به نا امنی و اختلافات بیشتر می شود منجر می شود تقریبا  همه کشورها به این نتیجه رسیدند که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و حضور آنها به اختلافات بین کشورهای اسلامی دامن می‌زند.

نماینده مردم زاهدان با توجه به اهمیت سفر پوتین به تهران گفت: روسیه به عنوان مهم ترین شریک راهبردی ایران در منطقه است سفر رئیس جمهور این کشور به ایران  بسیار حائز اهمیت است و پر واضح است که روسای جمهور روسیه، ترکیه و ایران در این نشست می‌توانند تصمیمات قاطع و موثری برای صلح و ثبات در منطقه  اتخاذ کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top