تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/05/03 - 00:50
کد خبر: 439158

گفتگویی درخصوص نشریات دانشجویی در تشکل ها؛

خلخال: خبرگزاری‌ها به تشکل‌های دانشجویی ظلم می‌کنند/ بیوک‌خان: تشکل‌ها به اعضا ظلم می‌کنند

خلخال: خبرگزاری‌ها به تشکل‌های دانشجویی ظلم می‌کنند/ بیوک‌خان: تشکل‌ها به اعضا ظلم می‌کنند

خلخال اما در ادامه در خصوص دوره های آموزشی خبرگزاری های مختلف گفت: برخی از خبرگزاری ها به تشکل های دانشجویی ظلم می کنند. رسانه ها یا مشکل درآمدی دارد یا مشکل نیروی انسانی دارند که قصد دارند با این دوره ها مشکلات خود را رفع کنند و هیچ توجهی به فضای نخبگانی جنبش دانشجویی ندارند و باعث می شود که دانشجویان از فضای نخبگانی خود فاصله بگیرند.

به گزارش سرویس باشگاه نشریات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نشریات دانشجویی را می‌توان یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های دانشجویی با بدنه دانشگاهی دانست. چرا که عملا این نشریات هستند که به عنوان رسانه‌ی مکتوب نقش ایفا می‌کنند و می‌توان آنرا از جریان ساز ترین رسانه ها در فضای دانشگاهی قلمداد کرد اما تا حدودی این رسانه ها در عصر حاضر و چندین سال اخیر کار را به پیام رسان ها و پلتفرم های اجتماعی داده اند. حال هر از چند گاهی این ارتباط روندی نزولی و حتی صعودی هم داشته است، اما نشریات دانشجویی نشان داده‌اند در صورتی‌که بتوانند ذائقه دانشجویان را به‌خوبی شناسایی کنند، با استقبال دانشجویان رو به ‌رو خواهند شد.

کانون اندیشه جوان در برنامه ای تصویری با حضور یوسف بیوک خان، فعال سابق دانشجویی و مسئول مدرسه ایرنا و مسلم خلخال، فعال سابق دانشجویی و سردبیر خبرنامه دانشجویان ایران به بررسی برای کاربرد نشریات دانشجویی در تشکل های دانشجویی پرداخت که در ادامه گزارشی از این برنامه ویدئویی را می بینید:

در این برنامه ابتدا یوسف بیوک خان بسترهایی که نشریات دانشجویی تشکل ها فراهم می کند را بیان کرده و نشریات را بستر مناسبی برای پیگیری های فعالیت ها تشکل ها و بستر مناسبی برای جذب نیرو دانست. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر می بینید:

سپس مسلم خلخال به افت نشریات دانشجویی در سال دوم کرونا پرداخت و از علل این افت را پایان دوره فعالین نشریاتی دانست که افراد جدید به دلیل نبود تجربه مناسب این روند را ادامه دهند.

یوسف بیوک خان در ادامه با عنوان اینکه اگر تشکل پویایی خود را حفظ کرده باشد می تواند بدنه نشریات خود را همچنان ادامه دهد. خلخال اما همچنان اعتقاد داشت که نشریات دانشجویی در تشکل ها بخصوص تشکل های شهرستانی ظهور و بروز خود را در نشریات دانشجویی از دست دادند. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر می بینید:

در ادامه خلخال اولین قدم در ورود به حوزه نشریات را قدردانی از نشریات دانشجویی  دانست و ارتباط مستمر با ادوار دانشجویی را یکی از راه های انتقال تجربه و مهارت ها به اعضای جدید دانست. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر می بینید:

خلخال در بخش دیگر با پرداختن به مسئله حضور جنبش دانشجویی در صدا و سیما گفت: برخی اعتقاد دارند که مخاطبان صدا و سیما کاهش پیدا کرده است اما باید گفت که مخاطبان برنامه های بی کیفیت صدا و سیما کاهش پیدا کرده است وگرنه برنامه هایی هستند در صدا و سیما که مخاطب های میلیونی دارند و حضور جنبش دانشجویی در صدا و سیما می تواند به جذب مخاطب کمک کند. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر می بینید:

خلخال در ادامه با انتقاد از  برخی اعضای جنبش دانشجویی که در فضای مجازی فعال هستند گفت: برخی فکر می کنند با یک استوری اینستاگرام باور دارند که حرکت رسانه ای انجام داده و کافی می دانند. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر می بینید:

بیوک خان در ادامه یکی از وظایف تشکل های دانشجویی ایجاد فضای جهت گیری تخصصی دانست که بتوانند دانشجویان را برای مهارت های مختلف مثل نشریات و حوزه های مختلف آماده کند. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر می بینید:

بیوک خان در ادامه با نقد از برخی دوره های خبرگزاری های مختلف گفت: برخی از دوره ها صرفا اهداف درآمدزایی دارد و برخی از اعضای تشکل های دانشجویی نیز صرفا دوره ها را شرکت می کنند اما هیچ خروجی نداشتند. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر می بینید:

خلخال اما در ادامه در خصوص دوره های آموزشی خبرگزاری های مختلف گفت: برخی از خبرگزاری ها به تشکل های دانشجویی ظلم می کنند. رسانه ها یا مشکل درآمدی دارد یا مشکل نیروی انسانی دارند که قصد دارند با این دوره ها مشکلات خود را رفع کنند و هیچ توجهی به فضای نخبگانی جنبش دانشجویی ندارند و باعث می شود که دانشجویان از فضای نخبگانی خود فاصله بگیرند.

بیوک خان اما در ادامه ظلم ایجاد شده را توسط تشکل ها می داند و اعتقاد دارد که تشکل ها باید فضای لازم را ایجاد کنند که اعضا بدانند در چه فضایی می توانند فعالیت کنند و دوره های خبرگزاری ها را کمک کننده تشکل ها هستند. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر می بینید:

خلخال اما باور داشت در دهه گذشته تشکل های دانشجویی به رسانه ها خط دهی می کردند و امروز این خبرگزاری ها هستند که به تشکل ها خط دهی می کنند که باید تشکل های دانشجویی با بالابردن سطح مطالعه خود این موضوع را حل کنند. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر می بینید:

گزارش از هادی هدایت زاده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top