تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/05/04 - 12:34
کد خبر: 439323

آمریکا با ارمنستان درباره ترکیه و آذربایجان رایزنی کرد

آمریکا با ارمنستان درباره ترکیه و آذربایجان رایزنی کرد

وزیر خارجه آمریکا طی تماس تلفنی با نخست‌وزیر ارمنستان درباره «فرصت تاریخی» برای دستیابی به صلح با جمهوری آذربایجان و دیگر موضوعات صحبت کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، همزمان با تشدید تحرکات در منطقه قفقاز برای پایان دادن به تنش‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان، وزیر خارجه آمریکا با نخست‌وزیر ارمنستان تلفنی رایزنی کرد.

وزارت خارجه آمریکا در صفحه اینترنتی خود از گفت‌وگوی تلفنی آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور با نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان خبر داد.

طبق این بیانیه، وزیر خارجه آمریکا با پاشینیان درباره «فرصت تاریخی ارمنستان و (جمهوری) آذربایجان برای دستیابی به صلح در منطقه» صحبت کرد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که بلینکن در صحبت با پاشینیان، پیشنهاد کمک ایالات متحده برای تسهیل حمل و نقل و ارتباطات منطقه‌ای را ارائه کرد».

وزیر خارجه دولت جو بایدن همچنین نخست‌وزیر ارمنستان را به ادامه گفت‌وگوهای دوجانبه با جمهوری آذربایجان تشویق کرد و از دیدار اخیر وزیران خارجه ایروان و باکو در تفلیس پایتخت گرجستان استقبال کرد.

به روایت واشنگتن، وزیر خارجه آمریکا در این تماس بر حمایت از مذاکرات سازنده با میانجیگری اتحادیه اروپا در قبال ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: « (وزیر خارجه آمریکا) خاطرنشان کرد که ایالات متحده از سال 1994 رئیس مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا بوده و آماده تعامل دوجانبه و با شرکای همفکر برای کمک به ارمنستان و (جمهوری) آذربایجان برای دستیابی به یک صلح جامع بلند مدت است».

این وزارتخانه همچنین خبر داد، آنتونی بلینکن از نیکول پاشینیان به خاطر «شتاب مثبت و توافقات مشخصی که برای عادی‌سازی روابط بین ارمنستان و ترکیه صورت گرفته است، قدردانی کرد».

رایزنی وزیر خارجه آمریکا با نخست‌وزیر ارمنستان در شرایطی صورت گرفته که او با رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان هم گفت‌وگو کرده است.

بنا بر بیانیه وزارت خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن در گفت‌وگو با الهام علی اف  به جمهوری آذربایجان پیشنهاد کمک داد.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، وزیر خارجه دولت جو بایدن و الهام علی اف درباره فرصت تاریخی جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای دستیابی به صلح در منطقه گفت‌وگو کردند و او پیشنهاد ایالات متحده برای کمک به تسهیل باز کردن حمل و نقل و ارتباطات منطقه‌ای را تکرار کرد».

رایزنی این مقام آمریکایی با نخست‌وزیر ارمنستان چند هفته بعد از سفر اخیر هیات ارشد آمریکایی به ریاست «نیکلاس برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به ایروان صورت گرفت

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top