تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/05/10 - 19:27
کد خبر: 439945

خضریان مطرح کرد:

معاونان پارلمانی ملزم به پاسخگویی در کمترین زمان شدند

معاونان پارلمانی ملزم به پاسخگویی در کمترین زمان شدند

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ گفت: از این پس معاونت‌های پارلمانی طبق قانون تنها یک ماه برای پاسخگویی به مکاتبات کمیسیون اصل۹۰ فرصت دارند و بعد از آن موضوع عدم همکاری به قوه قضائیه ارجاع می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  علی خضریان در تشریح جلسه کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی که با معاونان امور مجلس وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خصوص هماهنگی‌های لازم برای تقویت تعاملات فی مابین در مجلس برگزار شد، گفت: در ابتدای این جلسه پیرامون وظایف ذاتی کمیسیون اصل ۹۰ که بررسی شکایات و رسیدگی به پرونده‌هایی در خصوص نحوه عملکرد سه قوه است، صحبت و موضوع تا آنجا دارای اهمیت دانسته شد که گزارش نهایی موضوعات پیگیری شده در این کمیسیون خارج از نوبت در صحن علنی بررسی می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان داشت: در همین راستا کمیسیون اصل ۹۰ برای بررسی سریع، دقیق و صحیح موضوعات و پرونده‌ها، مکاتباتی با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها دارد که معاونان امور مجلس باید آنها را پیگیری کرده و طبق قانون ظرف مدت یک ماه، پاسخ را به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کنند. بر اساس قانون عدم ارائه پاسخ در زمان معین، جرم تلقی شده و قوه قضائیه باید موضوع را خارج از نوبت در دادگاه پیگیری کند.

وی در ادامه با بیان اینکه بنای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای همکاری بیشتر با دولت، افزایش مهلت برای پاسخگویی به مکاتبات به دولت و معاونت‌های امور مجلس وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی است، اظهار کرد: با این حال تعلل برخی وزارتخانه‌ها در خصوص پاسخگویی به مکاتبات کمیسیون اصل ۹۰ بسیار زیاد بوده است که با برگزاری این جلسه، تذکر و توصیه‌های اکید به آنها مبنی بر ضرورت سرعت و دقت در پاسخگویی داده شد.

خضریان با بیان اینکه پاسخگویی معاونت‌های امور مجلس به کمیسیون اصل ۹۰ با پاسخگویی به سایر کمیسیون‌های تخصصی و نمایندگان متفاوت است، عنوان کرد: مردم برای تظلم خواهی بعد از اینکه از مراجعه به سایر نهادهای قضائی و ذیربط نتیجه نگرفتند، به کمیسیون اصل ۹۰ مراجعه می‌کنند. از این رو این کمیسیون باید هرچه سریع‌تر و بهتر به پرونده‌های آنها رسیدگی کند که لازمه آن تقویت روابط معاونت امور مجلس و توجه ویژه آنها به مکاتبات تخصصی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در این جلسه مطرح شد که کار کمیسیون اصل ۹۰ هیچ تداخلی با سایر کمیسیون‌های تخصصی ندارد، ابراز داشت: کمیسیون اصل ۹۰ صرفاً بر نحوه عملکرد وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی نظارت می‌کند و شرح وظایف آن با سایر کمیسیون‌های تخصصی متفاوت است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top