تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/05/11 - 01:19
کد خبر: 439977

بررسی جراحی دولت بر اقتصاد بیمار؛

پرونده ویژه "فصلنامه دانشجویان مستقل" منتشر شد

پرونده ویژه "فصلنامه دانشجویان مستقل" منتشر شد

در این شماره گفتگو و یادداشت هایی از اساتید و کارشناسان مختلف اقتصادی در حوزه های بانک ها، حذف ارز ترجیحی، مسکن، بازار آزاد و وزارت بازرگانی میخوانید. از جمله مطالبی که در این شماره منتشر شد می توان از جراحی اقتصادی باید از بانک ها شروع شود، نقدینگی از ابتدای انقلاب ۱۲۶۰۰برابر شد، دولت به منطق بازار اعتنایی ندارد، تفکیک وزارت صمت به آشفتگی ها دامن می زند و ... نام برد.

به گزارش سرویس باشگاه نشریات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فصلنامه "دانشجویان مستقل" با بررسی پرونده ویژه جراحی دولت بر اقتصاد بیمار با عنوان "اقتصاد ویلچرنشین" منتشر شد. در این شماره از فصلنامه دانشجویان مستقل، گفتگوها و یادداشت هایی از  چهره های برجسته دانشگاهی و اقتصادی منتشر شده است.

پس از موافقت مجلس با حذف ارز ترجیحی 4200 تومانی طرح اقتصادی دولت سیزدهم با عنوان جراحی اقتصادی کلید خورد. طرحی که هدف خود را توجه و توانمندسازی اقشار ضعیف و محروم جامعه و نیز جلوگیری از رانت، فساد و قاچاق کالاهای اساسی به کشورهای دیگر از جمله کشورهای همسایه عنوان کرد. از اهداف این طرح اقتصادی با اجرای آن بهبود وضعیت معیشتی مردم و ایجاد آرامش معیشتی با عادلانه کردن نظام پرداخت یارانه‌ها در صورت اجرای دقیق مصوبات مجلس بود.

استمرار تأمین به موقع کالاها و اقلام مورد نیاز مردم در بازارهای هدف امری ضروری است که باعث آرامش خاطر مردم و جلوگیری از تقاضای بی مورد می‌شود. به گفته مسئولین قوای سه‌گانه در تمام دستگاه‌ها با اراده قوی و به طور هماهنگ برای حل مشکلات و جراحی اقتصادی یک‌دل و یک صدا شده‌اند و به مردم اطمینان داده اند تمام مسئولان کشور در همه دستگاه‌ها بر حفظ قدرت خرید مردم و ایجاد آرامش معیشتی تاکید ویژه دارند.

اما به گفته کارشناسان اقتصادی در حدود 40 روز که از اجرای این طرح اقتصادی می گذرد یارانه‌های مستقیم پرداختی هم به جبران کاهش قدرت خرید عمومی و جلوگیری از سقوط معیشتی مردم کمکی نکرده و سیاست‌های پولی و مالی دولت به عامل تشدید واگرایی روزافزون تبدیل شده است. از این رو در این شماره از فصلنامه دانشجویان مستقل با همراهی اساتید دانشگاه و کارشناسان اقتصادی به بررسی طرح دولت با عنوان جراحی اقتصادی و عوامل تاثیرگذار بر معیشت مردم پرداختیه شد که می توانید در این فصلنامه بخوانید:

در این شماره گفتگو و یادداشت هایی از اساتید و کارشناسان مختلف اقتصادی در حوزه های بانک ها، حذف ارز ترجیحی، مسکن، بازار آزاد و وزارت بازرگانی میخوانید. از جمله مطالبی که در این شماره منتشر شد می توان از جراحی اقتصادی باید از بانک ها شروع شود، نقدینگی از ابتدای انقلاب 12600برابر شد، دولت به منطق بازار اعتنایی ندارد، تفکیک وزارت صمت به آشفتگی ها دامن می زند و ... نام برد.

در بخشی از مصاحبه با سید مجید حسینی در این فصلنامه آمده است: من اصلا معتقد به جراحی روی مردم نیستم؛ یارانه‌زدایی ایده مهم نئولیبرال‌ها برای فشار به طبقات پایین و مردم است. من معتقد هستم آنچه باید جراحی شود منابع درآمد مافیا و طبقات بالاست. ما عملا یک جامعه‌ای بنا کردیم که در این جامعه طبقات بالا هر روز به طور بلاعوض از طبقات پایین وام می‌گیرند! تورم وام بلاعوض فقرا به ثروتمندان است که از طریق یک سلسله تنظیمات به طبقات بالا پرداخت می‌شود و یکی از این تنظیمات نظام بانکی است.

 این شماره از "فصلنامه دانشجویان مستقل" با عنوان "اقتصاد ویلچرنشین" در 8 صفحه به چاپ رسیده و علاقه مندان می توانند نسخه مکتوب آن را از طریق شماره تلفن 02188829275 و یا شماره همراه 09370748550 دریافت کنند.

گفتنی است "دانشجویان مستقل" به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی علی خضریان به صورت فصلنامه و با زمینه سیاسی – اجتماعی منتشر می شود.

جهت تهیه نسخه الکترونیکی پرونده ویژه "دانشجویان مستقل" از اینجا (دانلود) کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top