تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/05/12 - 12:05
کد خبر: 440172

نامه دفتر تحکیم وحدت خطاب به مردم و جریانات سیاسی عراق

نامه دفتر تحکیم وحدت خطاب به مردم و جریانات سیاسی عراق

دشمنان استکباری و استعمارگر، سال‌هاست که در تلاش برای برهم زدن وحدت و انسجام ملی میان مردم عراق هستند و هر بار هم با شکست مواجه شدند. نمونه‌ای از این شکست را در ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس شاهد بودیم؛ که در نهایت ملت عراق، با حضور پرشور خود در تشییع شهدا، مشت محکمی بر دهان آمریکایی‌ها و تجزیه‌طلبان در این کشور زد.

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشجویی  «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دفتر تحکیم وحدت در واکنش به اتفاقات اخیر در عراق طی نامه‌ای خطاب به مردم، جریانات سیاسی این کشور و طرفداران و حامیان جریان صدر آورده است: امیدواریم ملت عراق، در آرامش کامل به یک دولت فراگیر با حضور تمام جریانات سیاسی دست پیدا کرده و تمام نیرو‌های کشور‌های متخاصم را از خاک خود اخراج کند.

متن این نامه به شرح زیر است:

همانگونه که مستحضرید، ملت عراق در شرایط حساس تاریخی قرار دارد و باید تصمیمات مهمی جهت حفظ وحدت و انسجام خود، برای مقابله با دشمن استکباری و استعمارگر بگیرد. دشمن تمام توان خود را گذاشته است، تا این کشور را تجزیه کند. فی‌المثل در سال‌های اخیر، داعش را خلق کردند، تا به این هدف برسند؛ لذا ما، اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان (دفتر‌تحکیم‌وحدت) چند نکته مهم، خطاب به برادران و خواهران عزیزمان در ملت عراق و جریانات سیاسی آن عرض می‌کنیم.

اول) مردم شریف عراق:

دشمنان استکباری و استعمارگر، سال‌هاست که در تلاش برای برهم زدن وحدت و انسجام ملی میان مردم عراق هستند و هر بار هم با شکست مواجه شدند. نمونه‌ای از این شکست را در ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس شاهد بودیم؛ که در نهایت ملت عراق، با حضور پرشور خود در تشییع شهدا، مشت محکمی بر دهان آمریکایی‌ها و تجزیه‌طلبان در این کشور زد.

در همین سال‌های گذشته نیز نظاره‌گر بودیم که برای تجزیه عراق و جدانمودن کردستان تا مرحله نهایی پیش رفتند؛ که اگر هوشیاری شما ملت عراق و اقدام به موقع نیرو‌های مقاومت نبود، اینکه هم‌اکنون کردستان، جزئی از عراق می‌ماند یا مجزا می‌گردید، مشخص نبود؛ لذا تقاضای ما جوانان ایرانی، این است که تحت تاثیر اختلاف‌افکنان خارجی و دنباله داخلی آن‌ها قرار نگیرید و با حفظ وحدت، از به ثمر رسیدن امیال اشغالگران آمریکایی و جاسوسان اسرائیلی جلوگیری نمایید.

دوم) خطاب به جریانات سیاسی عراق:

توجه داشته باشید که دشمن، پیروزی خود را در گروی تفرقه و دوقطبی‌سازی میان مردم می‌بیند و از هیچ تلاشی برای رسیدن به هدف خود دست برنمی‌دارد. اختلافات خود را از طریق سازوکار‌های قانونی و مردم‌سالارانه حل نمایید و خیابان را محل نزاع مردم با مردم نکنید و بدانید که این نوع از نزاع، به نفع گروه‌های سیاسی عراقی نیست. با حفظ وحدت و انسجام ملی پیش بروید، تا به یک دولت فراگیر، با حضور تمام جریانات سیاسی دست پیدا کنید.

ج) طرفداران و حامیان جریان صدر:

دشمن، در ایام شهادت سید و سالار شهیدان اباعبدالله حسین (ع) در پی به حاشیه بردن ایام محرم و ایجاد دوگانگی و دوقطبی در میان عموم شیعیان است. شما که خود سابقه قابل توجهی در مقابله با اشغالگران آمریکایی داشته‌اید، بدانید که انشقاق و تفرقه موجب عبث گردیدن همه مبارزه‌های سابق شما خواهد شد. به شما توصیه می‌کنیم که اخوت اسلامی را مبنای کار خود قرار دهید، و بدانید که ملت‌های منطقه، خود را کنار ملت عراق و جریان‌های اصیل عراقی دانسته و علیه دشمنان عراق می‌باشد.

در پایان، امیدواریم ملت عراق، در آرامش کامل به یک دولت فراگیر با حضور تمام جریانات سیاسی دست پیدا کرده و تمام نیرو‌های کشور‌های متخاصم را از خاک خود اخراج کند؛ چرا که این ملت به آرامش دست نخواهد یافت، مگر اینکه تمام نیرو‌های متخاصم و تجاوزگر از این کشور اخراج شوند و عراق، به دست عراقی‌ها و بدون دخالت خارجی اداره گردد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top