تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/05/12 - 14:46
کد خبر: 440179

الهیان در نطق میان دستور:

زنان ایرانی اغلبشان به حجاب اعتقادی راسخ دارند

زنان ایرانی اغلبشان به حجاب اعتقادی راسخ دارند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: غالب زنان ایرانی نسبت به حجاب و عفاف نگاه مثبت و اعتقادی راسخ دارند، البته فراتر از بحث اعتقادی، حجاب یک الزام قانونی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، زهره الهیان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی در قلب مسلمانان و ملت‌های جهان جا باز کرده است. امروز تفکر شهید سلیمانی در اقصی نقاط جهان به جریان افتاده است. امروز بین جوانان ونزوئلا و نیکاراگوئه «مرگ بر صهیونیست» و «زنده باد ایران» شعاری همیشگی است که این موارد طلیعه ظهور توحید و حب اهل بیت در قلب ملت‌های جهان است و مقدمه نوین جهان اسلام و ظهور منجی عالم بشریت خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ملت ایران حدود ۴۰ سال است که در مقابل تهدید، تحریم و ترور اقتصادی ایستاده و استکبار جهانی را به ستوه آورده است. تجربه تلخ برجام نشان داد مذاکرات نتیجه‌ای جز معطل کردن اقتصاد و شرطی کردن برای ما نداشته و امروز آمریکا در مذاکرات دوحه نشان داد که بنا ندارد حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسد و مذاکرات انتفاع اقتصادی برای ملت ایران ندارد.

وی گفت: امروز شرایط بین الملل و عطش اروپا و آمریکا به انرژی باعث شده است که اروپا و آمریکا به خرید نفت نیازمند باشند. در این رابطه به نظر می‌رسد روند موجود نفعی به حال ملت ایران نخواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احیای جسم بی جان برجام معجزه‌ای برای ملت ایران به بار نخواهد آورد. در این شرایط سیاست مثبت با غرب و شرق و همسایگان ما راهکاری است که دولت در پیش گرفته است که از این منظر باید از رئیس‌جمهور تشکر و قدردانی کرد. امروز نظام جمهوری اسلامی ایران قدرت هسته‌ای به حساب می‌آید، البته از آن در مسیر صلح آمیز استفاده خواهد شد، اما همین قدرت بازدارندگی هسته‌ای، اقتدار جمهوری اسلامی ایران را صدچندان کرده است.

الهیان تصریح کرد: ایران اسلامی با ایران یک دهه قبل متفاوت است، آمریکا و غرب بیش از ما نیاز به مذاکره با ایران اسلامی دارند، عصبانیت رژیم صهیونیستی و تحرکات او در ایران ناشی از همین اقتدار ایران اسلامی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز حقوق بشر اسلامی، افزود: بدون شک نظام حقوق بشر اسلامی با نظام حقوق بشر غرب منطبق نخواهد شد که این موضوع به دلیل تفاوت‌های اساسی در سه مقوله هستی شناسی، معرفت‌شناسی و انسان‌شناسی است. نامه امام علی (ع) به مالک اشتر منشوری جامع از حقوق شهروندی است که باید در اتاق هر مسئولی نصب شود.

وی درباره وضعیت بازار بورس، گفت: بازار سرمایه با فعالان چند ده میلیونی خود می‌تواند از جمله نمادهای اقتصاد شفاف، پویا و مردم محور در کشور باشد که پس از سپری کردن یک دوره بسیار سخت در دولت گذشته به کانون توجه تبدیل شد تا آنجایی که داوطلبان ریاست جمهوری قول‌های جدی برای ساماندهی آن دادند، اما متأسفانه پس از یک سال و اندی، تقریباً هیچ کدام از آن وعده‌ها عملی نشد. شاخص بورس در حال ریزش و موجب سوخت پول سهامداران خرد و مردم است. دولت باید فکری به حال وضعیت نابسامان بورس کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره حجاب و عفاف، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود به درستی فرمودند، معلوم نیست غربی‌ها که ۴۰ سال است ملت ایران را تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داده اند، امروز چگونه مدافع حقوق و آزادی زن ایرانی شده اند؟

وی ادامه داد: علی رغم تبلیغات سنگین رسانه‌های بیگانه علیه حجاب، غالب زنان ایرانی نسبت به حجاب و عفاف نگاه مثبت و اعتقادی راسخ دارند. نظر سنجی‌های مختلف نشان می‌دهد که اکثریت زنان ایرانی به حجاب اعتقاد داشته اما در حدود شرعی و نحوه پوشش تفاوت دیدگاه دارند، البته فراتر از بحث اعتقادی، حجاب یک الزام قانونی است و همواره قانون لازم الاجراست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شأن و کرامت زنان باید حفظ شود. روش‌های گشت ارشاد حتماً نیاز به اصلاح دارد اما این موضوع منافاتی با لزوم برخورد نیروی انتظامی با هنجارشکنان و برهم زنندگان امنیت روانی مردم و اخلالگران سلامت اجتماعی ندارد. برای برخورد با هنجار شکنان همواره از سوی مردم عزتمند به نمایندگان گوشزد شده است، لذا ما در مجلس به دنبال تحقق راهکارهای اجرایی شدن قانون حجاب و عفاف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم. رویکرد این مصوبه فرهنگ سازی، افزایش بینش و شناخت نوجوانان نسبت به حجاب است. ایجاد شناخت در مورد مسئله حجاب و علت لزوم آن به خصوص برای نوجوانان و جوانان ما امری است که سال‌ها مغفول مانده که در این زمینه آموزش و پرورش و سازمان‌های مردمی نقشی کلیدی دارند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top