تاریخ انتشار: جمعه 1401/05/14 - 12:38
کد خبر: 440296

خسارت ۱۸۲ میلیارد تومانی سیل به مدارس

خسارت ۱۸۲ میلیارد تومانی سیل به مدارس

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سیل های اخیر هیچ مدرسه‌ای تخریب و یا آوار نشده و ۵۶۹ مدرسه با آسیب‌های جزئی، نیازمند بازسازی هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ توسعه و تجهیز مدارس کشور، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برآورد خسارت ۱۸۲ میلیارد تومانی برای مدارسی که در مناطق سیل‌زده بوده‌اند، تاکید کرد: هیچ مدرسه‌ای تخریب و یا آوار نشده و ۵۶۹ مدرسه با آسیب‌های جزئی، نیازمند تعمیر و بازسازی هستند.

وی افزود: خساراتی که سیل اخیر به فضاهای آموزشی وارد کرده است، شامل تخریب دیوار محوطه، ورود گل و لای به محوطه مدرسه، ریزش نازک کاری سقف‌ها، خرابی پوشش سقف‌ها و خسارت به برخی تجهیزات است.

نوری با اشاره به اینکه برآورد خسارت ناشی از سیل به مدارس انجام شده است، خاطرنشان کرد: سیل، سیلاب و بارش های فراوان اخیر باعث تخریب کلی و یا آوار هیچ مدرسه‌ای در کشور نشده است و با تأمین منابع اعتباری که از سوی دولت محترم پیش بینی خواهد شد، تمامی مدارس مورد اشاره توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بازسازی و برای حضور دانش‌آموزان آماده خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در جریان سیل اخیر مدارس ۱۱ استان از جمله تهران، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی و یزد آسیب دیده‌اند که بر اساس بررسی کارشناسان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اغلب آنها نیازمند تعمیر و بهسازی هستند.

وی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و با همکاری مدیریت بحران کشور و خیرین حقیقی و حقوقی مدرسه ساز که همواره یار و یاور دستگاه تعلیم و تربیت کشور بوده‌اند، بازسازی مدارس آسیب دیده با اولویت آغاز خواهند شد تا انشاالله در مهر ۱۴۰۱ با مشکل خاصی مواجه نباشیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانلود جزوه توپولوژی عمومی
دانلود جزوه طیف سنجی در شیمی آلی
دانلود جزوه دست نویس کارگاه اتومکانیک
دانلود جزوه لایکاژیو
فیلم| بحران دانشجویان اژدهاشناسی در ایران!
بسته شدن پیمان خواهرخواندگی تهران و کربلا
بیانیه مجمع مطالبه گران رفسنجان خطاب به وزیربهداشت
کامپیوتر شریف در راس پر متفاضی ترین رشته های کنکور
برگزاری مرحله دوم آزمون پذیرش پزشکی از مقطع لیسانس ۷ شهریور
گانتز با وزیر دفاع آمریکا درباره ایران گفت‌وگو کرد
آماده سازی اسکان زائران اربعین در مدارس و مساجد
اربعین موضوعی فراتر از ادیان است
فیلم| روایت سیدحسن نصرالله از ویژگی‌های مدیریتی حاج قاسم
واشنگتن پاسخ ایران به پیشنهادات مربوط به احیای برجام را بررسی می‌کند
اعلام هزینه‌های سفر اربعین
اجتماع مردمی اربعین تبلور وحدت است
اولیانوف: درخواست‌های ایران در مذاکرات وین معقول است
خروج مجدد آمریکا از توافق باید با هزینه باشد
اتحادیه اروپا پیشنهادات ایران در مذاکرات وین را سازنده دانست
راستی‌آزمایی و ارائه تضامین در مذاکرات پذیرفته شده است
برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین در تهران
بیانیه مجمع مطالبه گران رفسنجان خطاب به وزیربهداشت
کامپیوتر شریف در راس پر متفاضی ترین رشته های کنکور
برگزاری مرحله دوم آزمون پذیرش پزشکی از مقطع لیسانس ۷ شهریور
کلاهبرداری از ۲۰۰ دانشجوی تهرانی پذیرش در ترکیه
پیش‌بینی بر استاد محور بودن ۲۰ درصد از دانشجویان مقطع دکترای سال آینده
خدمت‌رسانی دانشجویان در قالب موکب‌های سیار به زائران حسینی
فراهم شدن امکان خروج از کشور دانشجویان مشمول برای اربعین
روابط عمومی‌ها جهادگران عرصه تبیین و سفیران دانایی در جامعه هستند
عدم اعلام نتایج آزمون وکالت ظلم به حقوق داوطلبان است
نتایج تجدیدنظر در جذب مدرسین حق‌التدریس علمی کاربردی اعلام شد
ارائه پیشنهاد برای تغییر احکام حقوقی جهت حفظ اعضای هیات علمی
جزئیات ظرفیت پذیرش دوره‌های شهریه پرداز در دانشگاه‌های علوم پزشکی
معرفی خط قرمزهای یک انتخاب رشته کنکور صحیح
جزئیات پذیرش دانشجوی بین الملل در دانشکده معارف دانشگاه تهران اعلام شد
دیدار دانشجومعلمان خوزستانی با ریاست دانشگاه فرهنگیان کل کشور
جنگ موافقان و مخالفان افزایش ظرفیت پزشکی
کنکور ۱۴۰۲ دی ماه امسال و تیر سال آینده برگزار می‌شود
اعلام شرایط ثبت‌نام و تسهیلات سفر اربعین دانشگاه تهران
هشدار بنیاد ملی نخبگان نسبت به کلاهبرداری
هشدار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره کلاهبرداری کنکوری
انتخاب رشته ۵۰۰ هزار نفر در کنکور ۱۴۰۱
نظرسنجی

با دو مرحله‌ای شدن کنکور سراسری موافق هستید؟



مشاهده نتایج
go to top