تاریخ انتشار: شنبه 1401/05/15 - 18:02
کد خبر: 440459

نکات خرید المنت حرارتی از هیترهدف

نکات خرید المنت حرارتی از هیترهدف

در این مقاله از خبرنامه دانشجویان به نکات مهمی درباره خرید انواع المنت های حرارتی خواهیم پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از مهم ترین تصمیمات، تصمیم برای خرید المنت حرارتی می‌باشد. دلیل مهم بودن این کار متنوع بودن انواع المنت، کیفیت مواد اولیه سازنده، قیمت تمام شده و ... می‌باشد. امروز قرار است در این مقاله از خبرنامه دانشجویان ایران، مهم ترین مواردی که قبل از خرید المنت های حرارتی از کارگاه هایی نظیر هیترهدف در نظر داشته باشید را با هم بررسی کنیم. اگر شما هم به اطلاعات این چنینی علاقه مندید این مقاله و سایر مقالات وبسایت ما را دنبال کنید.

المنت حرارتی چیست؟ انواع آن کدامند؟

المنت های حرارتی انرژی الکتریکی ]برق[ را می‌گیرند و آن را به گرمای مستقیم تبدیل می‌کنند. این وسیله به علت بازدهی بالا و مصرف انرژی پایین تر جایگزین وسیله های قدیمی گرمایشی صنعتی شده اند و به انواع و اقسام مختلفی تبدیل می‌شوند. به طور کلی المنت های حرارتی به 8 دسته اصلی المنت میله ای، فشنگی، تسمه ای، کویل هیتر، استخری، میله ای، سرامیکی و کوره ای تقسیم می‌شوند.

المنت حرارتی را از کجا بخریم؟

در تهیه المنت حرارتی به سابقه کارگاه تولیدی توجه ویژه داشته باشید چرا که اگر اقدام به خرید از مجموعه های غیر معتبر کنید احتمالا هم از نظر قیمتی دچار ضرر خواهید شد و هم کیفیت المنت دریافتی شما مناسب نخواهد بود. مجموعه هایی همچون هیترهدف می‌توانند گزینه خوبی برای ثبت سفارش باشند چرا که بیش از 20 سال سابقه فعالیت در زمینه المنت ها را دارا هستند.

images_1659748767.jpg

قیمت روز المنت حرارتی چقدر است؟

یکی از سوال هایی که پاسخ دقیقی برای آن وجود ندارد همین سوال است. المنت های حرارتی معمولا از قطعات اولیه خارجی ساخته می‌شوند و نرخ ارز تعیین کننده قیمت تمام شده المنت ها می‌باشد. با توجه به مصادف شدن در روزهای مذاکرات برجامی و تلورانس بالای قیمت دلار، قبل از ثبت سفارش قیمت روز را از کارگاه مربوطه استعلام کنید.

المنت حرارتی در کجا به کار می رود؟

المنت های حرارتی کاربردهای بسیار زیادی هم در موارد خانگی و هم صنعتی دارند. اگر بخواهیم اصلی ترین موارد استفاده از این المنت ها را بیان کنیم می توان به استفاده در آبگرمکن های خانگی، استخرها، کارخانه لاستیک سازی، کارخانه تزریق پلاستیک، پالایشگاه ها، دستگاه های جوجه کشی و ... اشاره کرد.

در انتخاب نوع المنت دقت کنید!

در ابتدای مقاله انواع المنت های حرارتی را معرفی کردیم. قدم اول در هنگام خرید المنت حرارتی، شناسایی نوع مناسب این المنت برای شماست. به طور مثال المنتی که در آبگرمکن منازل مورد استفاده قرار می گیرد با المنت کارخانه لاستیک سازی کاملا متفاوت است.

آیا خرید المنت حرارتی دست دوم درست است؟

برخی از المنت های حرارتی همانند المنت سرامیکی بسیار حساسند و در صورت ضربه مستقیم، سطح سرامیک دچار ترک خوردگی و شکستگی می‌شود در نتیجه المنت کارایی خود را از دست می‌دهد و باید نسبت به تعمیر آن اقدام کرد. برخی دیگر از المنت ها اما مقاومت فیزیکی بهتری نسبت به المنت های سرامیکی و سایر المنت ها دارند و در مواردی می‌توان این المنت ها را به صورت دست دوم تهیه کرد.

به طور کلی اگر هزینه لازمه برای خرید قطعه صفر را داشتید، بدون توجه به قیمت المنت حرارتی آن را تهیه کنید چرا که طول عمر آن بالاتر است و بعد از خرابی کارهای شما به تعویق نمی افتد.

آیا المنت تسمه ای بهتر از سایر المنت هاست؟

در بحث انتخاب نوع المنت بحث برتری وجود ندارد بلکه بحث کاربرد مطرح است. ممکن است المنت تسمه ای (کمربندی) در مکانی بازده بسیار خوبی داشته باشد اما در جایی دیگر عملکرد بدی را از خود به جا بگذارد. اگر ماییلید درباره المنت تسمه ای بیشتر بدانید، اینجا کلیک کنید.

جمع بندی

قبل از اینکه مقاله را به پایان برسانیم یک بار دیگر موارد مطرح شده در مقاله را به صورت خلاصه مرور میکنیم. مورد اول بحث قیمت المنت ها بود که گفتیم قبل از خرید حتما نرخ روز را استعلام بگیرید چون قیمت های گذشته ممکن است منسوخ شده باشند. مورد دوم شناسایی دقیق نیازهاست. المنت ها انواع مختلفی دارند و کاربرد هرکدام با دیگری متفاوت است. پس قبل از خرید، نوع استفاده خود را به کارگاه سازنده اطلاع دهید. نکته دیگر این است که برخی المنت ها نظیر المنت استخری و ... مدت زمان بیشتری برای آماده شدن نیاز دارند پس بهتر است سفارش خود را از مدت ها قبل ثبت کنید تا زمان را از دست ندهید. امیدواریم این مقاله که توسط خبرنامه دانشجویان ایران تهیه شده، مورد توجه و استقبال شما عزیزان قرار گرفته باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top