تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/05/18 - 09:46
کد خبر: 440557

چاپ روی کاغذ پوستی، ایده‌ای خلاقانه و موثر در فروش

چاپ روی کاغذ پوستی، ایده‌ای خلاقانه و موثر در فروش

کی از روش‌های جدید برای بسته بندی و تبلیغات، استفاده از کاغذ پوستی است. شما با چاپ کاغذ پوستی و چاپ کاغذ کرافت می‌توانید هر طرح و ایده‌ای که...

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، یکی از روش‌های جدید برای بسته بندی و تبلیغات، استفاده از کاغذ پوستی است. شما با چاپ کاغذ پوستی و چاپ کاغذ کرافت می‌توانید هر طرح و ایده‌ای که دارید را در قالبی جدید، ایجاد کنید و نگاه مشتریان را به محصول‌تان جلب نمایید. با اینکه ممکن است تا امروز کاغذ پوستی را در کاربردهایی همچون شیرینی‌پزی یا در رستوران‌ها دیده باشید اما پتانسیل‌های این متریال بسیار زیاد است.

 

در واقع کاغذ پوستی نوعی کاغذ بسیار نازک است که معمولاً یک سمت آن روغنی و سمت دیگرش زبر است. دانشجویان هنر و معماری با این نوع کاغذها آشنایی دارند چون از آنها برای انجام طراحی‌های خود استفاده می‌کنند. انواع دیگر آن را به عنوان سطحی نچسب در کیک و شیرینی‌پزی به کار می‌برند و در بسته بندی یکبار مصرف محصولات نیز کاغذ پوستی گزینه بسیار خوبی به شمار می‌آید. اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید و یا قصد چاپ روی کاغذ پوستی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

یک کاغذ پوستی مرغوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

اگر بخواهید از چاپ روی کاغذ پوستی برای بسته بندی محصولات یا روشی مارکتینگی برای معرفی برند خود استفاده کنید، قبل از هر چیز باید مطمئن شوید که متریال مورد استفاده، مرغوبیت لازم را داشته باشد. یک کاغذ پوستی باکیفیت می‌بایست رنگ سفید داشته باشد و نیمه شفاف باشد. اگر کاغذ پوستی زردرنگ باشد، قیمت پایین‌تری دارد اما کیفیت آن خوب نیست و ممکن است در چاپ نتیجه دلخواه را به شما ندهد. همچنین احتمال شکستگی و پارگی آن بالاست.

 

 

به طور کلی نباید در سطح کاغذ هیچگونه شکستگی دیده شود. چرا که در هنگام چاپ لوگو یا طراحی‌های سیاه قلم، نامرغوب بودن آنها واضح می‌شود. ویژگی مهم دیگری که کاغذ پوستی باید داشته باشد، زبری است. البته این موضوع برای کسانی که می‌خواهند روی کاغذ پوستی طراحی با مداد انجام دهند بسیار اهمیت پیدا می‌کند. در چاپ روی کاغذ پوستی، چیزی که بیشتر از سایر ویژگی‌ها می‌تواند در خروجی کار تاثیرگذار باشد، ضخامت یا گرماژ کاغذ است.

اگر می‌خواهید از کاغذ پوستی به عنوان بسته بندی محصول استفاده کنید، بسته به وزن محصول خود باید از کاغذ پوستی سنگین یا سبک استفاده کنید. برای مثال کاغذ پوستی نازک گزینه بسیار خوبی برای بسته بندی پوشاک یا مواد خوراکی سبک به حساب می‌آید. اما اگر می‌خواهید از کاغذ پوستی برای بسته بندی زیورآلات استفاده کنید، شاید بهتر باشد به سراغ کاغذ کرافت یا مقوا بروید.

از کاغذ پوستی در چه جاهایی استفاده می‌کنیم؟

ممکن است تنها کاربردهایی که با شنیدن چاپ روی کاغذ پوستی به ذهن‌تان می‌رسد، کاغذ نچسب شیرینی‌پزی یا کیک‌پزی باشد. اما کاربردهای این متریال به این مورد ختم نمی‌شود. اگر مغازه‌دار هستید و می‌خواهید محصولات خود را در یک بسته بندی جدید به مشتریان ارائه کنید، می‌توانید یک طرح مرتبط با کسب و کار خود طراحی کرده و با نام مغازه، لوگو یا آدرس اینستاگرام خود، روی کاغذ پوستی چاپ کنید. حالا کافیست در هنگام فروش، محصول خود را داخل کاغذ پوستی بپیچید.

چاپ روی کاغذ پوستی، ایده‌ای خلاقانه و موثر در فروش

این روزها بسیاری از کسب و کارها، به صورت غیرحضوری و در اینستاگرام فعالیت دارند. اگر می‌خواهید متمایز از سایرین به نظر برسید، می‌توانید به جای استفاده از بسته بندی‌های ساده و رایج، از کاغذ پوستی طرح‌دار شخصی‌سازی شده، همانند یک کاغذ کادو استفاده کرده و مشتری را شگفت‌زده کنید. همچنین اگر شیرینی فروشی یا قنادی دارید یا در کافه خود شیرینی داغ سرو می‌کنید، می‌توانید به صورت اختصاصی سفارش چاپ روی کاغذ پوستی بدهید و از آن برای سرو خوراکی‌ها استفاده کنید.

به طور کلی کاغذ پوستی برای انواع بسته بندی داخلی لباس، کیف و کفش، جواهرآلات و حتی خوراکی‌ها استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید برای طراحی‌های سیاه قلم خود از آنها استفاده کنید. چاپ کاغذ پوستی در نقشه‌برداری، کپی برداری و چاپ انواع لوگو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از آنجایی که جنس این نوع کاغذها کمی شفاف است، می‌توانید بخشی از طراحی خود را به صورت ترنسپرنت انجام دهید تا رنگ محصول از زیر آن دیده شود. با اینکار نه تنها یک بسته بندی خلاقانه خواهید داشت بلکه می‌توانید روی خاص بودن متریالی که برای بسته بندی محصول خود ارائه کرده‌اید، تاکید کنید. بعضی از خلاقیت‌های گرافیکی در طولانی مدت تبدیل به امضای یک برند می‌شوند و می‌توانند مشتریان وفاداری برای شما به وجود بیاورند.

چاپ روی کاغذ پوستی چگونه انجام می‌شود؟

در هنگام ساخت کاغذ پوستی، خمیر کاغذ را در حمامی از اسید سولفوریک قرار می‌دهند تا حالت ژلاتینی پیدا کند. از آنجایی که این محصول چگالی بالایی دارد باعث می‌شود که مقاومت و پایداری کاغذ در برابر حرارت بالا رود. به همین خاطر کاغذ پوستی حالت نچسب بودن پیدا می‌کند و می‌تواند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد. چاپ روی کاغذ پوستی از نوع چاپ چهار رنگ است و شما می‌توانید هر طرحی که می‌خواهید را روی این متریال چاپ کنید.

 

هنگامی که می‌خواهید برای چاپ روی کاغذ پوستی، طرحی را به چاپخانه ارسال کنید، توجه داشته باشید که هر چه تصویر انتخابی شما با کیفیت تر باشد، نتیجه چاپ بهتر خواهد شد. توصیه می‌شود فایل فتوشاپ یا وکتور خود را با رزولوشن 100 تا 200 پیکسل در اینچ انتخاب کنید. همچنین مُد تصویر بایستی CMYK تنظیم شده باشد که کمترین اختلاف رنگ را بین چیزی که در مانیتور می‌بینید و کاری که به صورت چاپ شده تحویل می‌گیرید، شاهد باشید.

اگر در طراحی کار خود از نوشته استفاده می‌کنید، مهم است که فونت سایزی کمتر 10 پوینت انتخاب نکرده باشید. چرا که نوشته‌های ریز در هنگام چاپ ممکن است ناخوانا شوند. همچنین از اعمال افکت‌هایی مانند سایه یا خط دور برای نوشته‌هایی با فونت ریز بپرهیزید. فایلی که برای چاپخانه می‌فرستید می‌بایست با پسوند JPG یا Tiff ذخیره شده باشد که تمامی اطلاعات رنگی در آن به درستی حفظ گردد. البته اگر سفارش چاپ روی کاغذ پوستی را به مجموعه‌ای بدهید که خدمات خوبی در این حوزه ارائه کند، تمامی این توضیحات را در وب سایت خود درج کرده است. اما چاپ روی کاغذ پوستی را به کجا سفارش دهیم؟

سفارش چاپ کاغذ پوستی با بهترین کیفیت و قیمت

یکی از مجموعه‌های بزرگ چاپ در ایران، آی آر چاپ است. این مجموعه که به صورت اینترنتی نیز سفارشات شما را می‌پذیرد، سالهاست که در زمینه طراحی و چاپ انواع سطوح فعالیت می‌کند. یکی از خدمات آی آر چاپ، چاپ روی کاغذ پوستی است که با بهترین کیفیت ارائه می‌شود. شما عزیزان می‌توانید سفارشات خود را در ابعاد 50 در 70 سانتی متر یا 35 در 50 سانتی متر در سایت irchap.ir ثبت کنید تا در اسرع وقت سفارش خود را درب منزل تحویل بگیرید.

چاپ روی کاغذ پوستی، ایده‌ای خلاقانه و موثر در فروش

توجه داشته باشید که عامل موثر در قیمت چاپ روی کاغذ پوستی، یکی ابعاد و دیگری ضخامت است. در حال حاضر در آی آر چاپ تمامی سفارشات روی کاغذ 80 گرمی چاپ می‌شوند. حداقل تعداد قابل سفارش چاپ روی کاغذ پوستی در آی آر چاپ، 2000 عدد است و شما می‌توانید در صورت نیاز، گزینه تحویل فوری را برای ثبت انتخاب کنید. تمامی سفارشات تضمین کیفیت دارند و قبل از خرید می‌توانید با مشاورین این مجموعه به صورت تلفنی مشورت کنید. همچنین می‌توانید تمامی توضیحات مربوط به فایلی که قرار است برای چاپخانه بفرستید را در بخش نکات طراحی سایت irchap.ir مطالعه نمایید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top