تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/05/19 - 09:31
کد خبر: 440674

۸ فایده پیاده روی صبحگاهی برای سلامتی

۸ فایده پیاده روی صبحگاهی برای سلامتی

یک ساعت یا بیش‌تر پیش از بیدار شدن، بدن شما شروع به آماده شدن برای روز می‌کند. در این زمان، فشار خون شما و همچنین نبض تان شروع به افزایش می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فرارو، برای بسیاری پیاده روی در صبح می‌تواند راهی فوری برای تقویت خلق و خو باشد. تنها به این فکر کنید که صبح زود پیاده روی می‌کنید در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید و همین دوز کم از ویتامین د به شما کمک می‌کند تا به طور کامل بیدار شوید و خون با سرعت بیش تری درون بدن تان پمپاژ می‌شود.

هنگام پیاده‌روی می‌توانید از نظر ذهنی هر آن چه شما را تحت فشار قرار می‌دهد رها کنید و روی آنچه که امیدوارید آن روز انجام دهید تمرکز کنید.

با این وجود، پیاده‌روی نه تنها برای ذهن شما بلکه برای بدن تان نیز مفید است. از آنجایی که پیاده روی برای بدن آسان است بسیاری از افراد هنگام پیاده‌روی احساس می‌کنند که اصلا ورزش نمی‌کنند، اما دقیقا برعکس است.

طبق گفته کلینیک مایو پیاده‌روی می‌تواند با پیشگیری و مدیریت شرایطی مانند بیماری قلبی و سکته به سلامت قلب شما کمک کند. علاوه بر این، طبق گفته دانشکده پزشکی هاروارد پیاده‌روی حتی می‌تواند به کاهش وزن افراد کمک کند.

در ادامه به هشت فایده از فواید پیاده‌روی صبحگاهی می‌پردازیم:

پیاده‌روی صبحگاهی می‌تواند سلامت قلب و عروق و گردش خون را بهبود بخشد

یک ساعت یا بیش‌تر پیش از بیدار شدن، بدن شما شروع به آماده شدن برای روز می‌کند. در این زمان، فشار خون شما و همچنین نبض تان شروع به افزایش می‌کند و غدد درون ریز شروع به ترشح مقادیر بیش‌تری از هورمون‌ها برای آماده کردن بدن تان می‌کنند از جمله هورمون تیروئید که تیروکسین نیز نامیده می‌شود. این جایی است که روال پیاده‌روی صبحگاهی وارد می‌شود. با هر روز صبح پیاده‌روی کردن افزایش فشار خون و ضربان قلب را کاهش می‌دهید بنابراین، سلامت قلب و عروق خود را بهبود می‌بخشید.

پیاده روی می‌تواند توانایی بدن در استفاده از اکسیژن و تنفس را بهبود بخشد

پیاده روی صبحگاهی می‌تواند برای روح و ریه‌های شما مفید باشد. تا زمانی که تایید پزشک خود را داشته باشید پیاده روی صبحگاهی برای افراد مبتلا به بیماری ریوی مانند بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) مفید است. پیاده روی می‌تواند توانایی بدن در استفاده از اکسیژن را بهبود بخشد. در واقع، طبق نتیجه مطالعه‌ای صوت گرفته در سال ۲۰۱۶ میلادی که در نشریه بنیاد بیماری مزمن انسدادی ریه منتشر شد بیمارانی که دست کم ۶۰ دقیقه در روز پیاده روی می‌کردند تا ۵۰ درصد میزان بستری شدن مجددشان کاهش یافته بود. هدف گذاری در پیاده روی ۵ هزار قدم بود.

پیاده روی در درازمدت بر سلامتی شما تاثیر می‌گذارد

هیچ محدودیتی برای اینکه چگونه پیاده روی روزانه می‌تواند به بهبود سلامت جسمانی شما کمک کند وجود ندارد.

دست کم ۱۵۰ دقیقه پیاده روی در هفته توصیه شده است و ۳۰ دقیقه پیاده روی در روز میزانی پذیرفته شده است. پیاده روی روزانه به شما کمک می‌کند تا از بیماری‌های مختلف پیشگیری کرده یا آن را مدیریت کنید آمادگی قلبی - عروقی را بهبود ببخشید، خلق و خوی خود را تقویت کنید استرس را کاهش دهید و موارد دیگر از جمله افزایش متابولیسم را بهبود می‌بخشد. این مزایا می‌توانند از سلامت تنفسی شما نیز حمایت کنند. سلامت قلب و سلامت ریه دست به دست هم می‌دهند. بنابراین، تا زمانی که پزشک شما را برای این فعالیت منعی در نظر نگیرد پیاده روی سلامتی تان تاثیر فوق العاده‌ای دارد.

پیاده روی صبحگاهی می‌تواند استرس را کاهش دهد و خلق و خوی شما را تقویت کند

پیاده روی می‌تواند به پاکسازی ذهن و تقویت خلق و خوی شما کمک کند. نتیجه مطالعه‌ای صورت گرفته در سال ۲۰۲۰ میلادی که در مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی منتشر شد نشان داد پاسخ دهندگانی که به طور منظم پیاده روی می‌کردند یا به سایر اشکال ورزش بدنی می‌پرداختند نسبت به کسانی که به طور منظم ورزش نمی‌کردند از سلامت عاطفی بهتری برخوردار بودند.

پیاده روی می‌تواند خطر آلزایمر را در شما کاهش دهد

پیاده روی صبحگاهی هم چنین ماهیچه‌های شما را تقویت می‌کند، ذهن شما را پاک می‌کند، سلامت روان را بهبود می‌بخشد و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد. در واقع، در یک بررسی صورت گرفته در مورد آلزایمر در سال ۲۰۲۰ میلادی که مطالعه‌ای آینده نگرانه بود و در بازه زمانی هشت ساله انجام شد مشخص شده بود زنانی که بیش‌تر پیاده روی می‌کردند در طول کل دوره ارزیابی کاهش شناختی کمتری داشتند.

پیاده‌روی صبحگاهی ممکن است خطر ابتلا به عفونت‌هایی مانند کووید -۱۹ را کاهش دهد

پیاده روی راهی ساده برای کسب اطمینان از انجام انتخاب سالم برای مبارزه با تهدید همیشگی عفونت‌هایی مانند کووید -۱۹ است. پیاده روی روزانه عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی را کاهش دهد.

پیاده روی می‌تواند فشار خون شما را کاهش دهد

فواید پیاده روی منظم برای سلامت قلب ادامه دارد. از آنجایی که ضربان قلب شما در حین پیاده روی بالا می‌رود این امر می‌تواند به طور مستقیم به کاهش فشار خون شما کمک کند. آغاز روز خود با پیاده روی به قدرت مفید آن می‌افزاید. با شروع پیاده روی در صبح اندکی پس از بیدار شدن از خواب این فرصت را خواهید داشت که از فواید آن در طول روز بهره‌مند شوید.

پیاده‌روی منظم به این معنی است که می‌توانید روزهای کمتری در سال بیمار باشید

این غذای اصلی صبحگاهی می‌تواند تعداد روزهای بیماری را در طول سال کاهش دهد. مطالعات نشان داده اند افرادی که دست کم ۱۵۰ دقیقه در هفته پیاده روی می‌کنند ۴۰ درصد کم‌تر دچار بیماری می‌شوند. این بدان معناست که به جای این که روزهای خود را در خانه با داروهای سرماخوردگی سپری کنید زمان بیش تری برای انجام کارهایی که دوست دارید خواهید داشت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
انجمن اسلامی دانشگاه الزهرا (س) در بیانیه‌ ای اغتشاشات اخیر را محکوم کرد
AFC از تیم ملی فوتسال ایران تمجید کرد
قرارداد شیخ دیاباته را فسخ نمی‌کنیم
شعار تیم ملی در جام جهانی به لیگ برتر رسید
وحشت دولت آلبانی از حملات سپاه پاسداران علیه تروریست‌های تجزیه طلب
فرهنگیان نگران رتبه بندی نباشند
بیانیه‌ مجلس خبرگان رهبری در خصوص اغتشاشات اخیر
پیشکسوت سینما: من دلباخته‌ی شهید سلیمانی هستم
احکام رتبه‌بندی معلمان در مهر ماه صادر می‌شود
سند ۲۰۳۰ در مدارس کشور به هیچ وجه اجرا نمی‌شود
آموزش و پرورش نیازمند کارهای جدی و بزرگ است
شوک مثبت به استقلالی‌ها
مرکل: سخنان «پوتین» باید جدی گرفته بشود
خسروپناه: آقای سروش! چرا برای شهدای علم و دانش ننالیدی؟
شلیک ۷۳ فروند موشک به اقلیم شمال عراق
کلاس‌های درس تمام دانشگاه‌های کشور هفته آینده حضوری برگزار می‌شود
تجزیه طلبان در پشت صحنه اغتشاشات
ناکامی پارلمان لبنان در انتخاب رئیس جمهور جدید
داور دیدار پرسپولیس با تراکتور را مشخص شد
توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اولویت‌ آموزش و پرورش است
سرعت و سبقت در معابر خلوت مساوی با استقبال از خطر
انجمن اسلامی دانشگاه الزهرا (س) در بیانیه‌ ای اغتشاشات اخیر را محکوم کرد
فرهنگیان نگران رتبه بندی نباشند
احکام رتبه‌بندی معلمان در مهر ماه صادر می‌شود
سند ۲۰۳۰ در مدارس کشور به هیچ وجه اجرا نمی‌شود
آموزش و پرورش نیازمند کارهای جدی و بزرگ است
کلاس‌های درس تمام دانشگاه‌های کشور هفته آینده حضوری برگزار می‌شود
توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اولویت‌ آموزش و پرورش است
افتتاح دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی در مشهد
اطلاعیه دانشگاه علامه طباطبایی درباره نحوه برگزاری کلاسها
کلاس های دانشگاه شهیدبهشتی از روز شنبه ۹ مهرماه حضوری شد
آغاز کلاس‌های درس دانشگاه تهران به‌صورت حضوری از روز شنبه
زمان انجام مصاحبه کدهای ۱۱ تا ۳۶ آزمون سراسری ۱۴۰۱ اعلام شد
پیش ثبت نام خوابگاه نودانشجویان دانشگاه الزهرا(س) فردا آغاز می شود
آزمون معلمان نزدیک است
اعلام جزئیات مرحله دوم ۱۸ کدرشته نیمه متمرکز کنکور ۱۴۰۱
پناهی: ایران دارای رتبه اول تولید علم در منطقه
آغاز ثبت نام انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر ورودی جدید دانشگاه های علوم پزشکی
اعلام جزئیات مصاحبه برخی داوطلبان کنکور سراسری
نتایج نهایی سی و ششمین دوره آزمون دستیاری دندانپزشکی اعلام شد
فعالیت ۸ خوابگاه دانشجویی در مشهد
امروز آخرین مهلت ثبت نام قبولی های کنکور دانشگاه علوم پزشکی تهران
نظرسنجی

برخورد سلبریتی‌ها را در حوادث اخیر چگونه ارزیابی می‌کنید؟



مشاهده نتایج
go to top