تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/05/19 - 11:08
کد خبر: 440684

مصطفی ساجدی؛

از ذلت تا اقتدار

از ذلت تا اقتدار

امروز ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ است در خبرها آمده بود که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها نگران هستند که ماهواره ایرانی «خیام» که توسط ماهواره‌بر سایوز به فضا پرتاب شد، به دلیل دقت بسیار بالا در جنگ روسیه علیه اوکراین به کار گرفته شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یادداشت از مصطفی ساجدی*// این عکس رنگی شده که به تازگی فیلم آن هم منتشر شده، مربوط است به آذرماه 1322. آن روزهایی که رضا میرپنج یا همان رضا شاه تمام ستاره‌های روی سینه‌اش را گذاشت و با اخم انگلیس رفت و محمدرضای او سکان کشور را بر عهده داشت.

کدام کشور؟ کشوری که چرچیل و استالین و روزولت با پرواز به آن می‌آیند بی‌آنکه شاه مملکت از آن با خبر باشد. کشوری که با اولین شلیک تیر ارتش سرخ، نظامیانش سلاح بر زمین انداختند و به دنبال تعویض شلوارهایشان بودند.

دو | امروز 18 مرداد 1401 است. در خبرها آمده بود که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها نگران هستند که ماهواره ایرانی «خیام» که توسط ماهواره‌بر سایوز به فضا پرتاب شد، به دلیل دقت بسیار بالا در جنگ روسیه علیه اوکراین به کار گرفته شود.

پیش‌‍تر هم نوشته بودند روس‌ها به ایران می‌آیند تا پهپادهای ایرانی را بخرند و آموزش ببینند که چطور باید از آن استفاده کنند و پیش از آن از رزمایش مشترک ایران و چین و روسیه در کنار گوش آمریکا خبرهایی منتشر شد. فرض را بر کذب بودن اخبار می‌گذاریم اما چه شده ایرانی که مهندسانش روزی آرزوی ایستادن در کنار آمریکایی‌ها برای آموزش اورهال هواپیما را داشتند امروز چنین خبری درباره‌اش باورپذیر می‌شود؟

چه شده ایران قحطی زده رضاشاه و مفلوک شده محمدرضا شاه که با اشاره اشغال می‌شد و یا اشغال می‌کرد، امروز نه تنها اشغال نشده بلکه اجازه تعدی به سوریه و لبنان و یمن و عراق و فلسطین را نمی‌دهد و کنار گوش آمریکا رزمایش نظامی برگزار می‌کند؟

سه | ده روز بر سر و سینه زدیم از غم حسین(ع) و با ملامت کوفیان بر این باور بودیم که اگر ما جای آنها بودیم به یاری امام می‌رفتیم.

راه اباعبدالله الحسین (ع) ادامه همان راه تاریخی نبرد میان حق و باطل بود و تلاش ایشان، تلاش برای برقراری حق.

این نبرد تاریخی هر روز در حال تکرار است که اگر نبود، جمله «کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا» جمله‌ای بیهوده شناخته می‌شد.

امروز، پرچم میدان حق را در این نبرد که به پهنای تاریخ گسترانیده شده را در دست کسی می‌بینم که عزت اسلام را حفظ کرده است؛ پرچمی که از ابراهیم و عیسی و موسی به دست خاتم النبیین رسید و از دل مبارزانی همچون ستارخان و باقرخان و رئیسعلی دلواری و میرزاکوچک‌خان اکنون به دست سیدعلی خامنه‌ای و سربازانش رسیده. این مکتب حسین(ع) است که ایران امروز را این چنین سرافراز نگه داشته است و این از برکات هیئت سیاسی است.

پ.ن: ایران امروز مشکلات هم دارد، اما کجا دیده‌اید کشوری را که به خاطر مشکلات اقتصادی وارد شده از حرامیان، عزت و شرف و استقلال خود را بر باد دهد؟

* فعال سابق دانشجویی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top