تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/05/19 - 11:42
کد خبر: 440689

خواص میوه خشک برای بدن

خواص میوه خشک برای بدن

راه های زیادی وجود دارد که به کمک آن ها بتوان مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کرد. یکی از این راه ها مصرف میوه است. البته هر میوه ای مخصوص فصلی از سال است و نمی توان در فصول دیگر سال به آن ها دسترسی داشت. از این رو کارخانجات تولیدی با تولید میوه خشک این مشکل را به خوبی حل کرده اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، میوه خشک یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی است که می توان از آن به عنوان میان وعده ای سالم استفاده کرد. این خوراکی بسیار ارزشمند سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر و کالری است و آنچنان در بین مصرف کنندگان به محبوبیت رسیده که بسیاری از افراد از آن به عنوان جایگزینی به جای خوراکی های مضر همچون چیپس سیب زمینی و... استفاده می کنند. یکی از با کیفیت ترین فروشگاه های فروش میوه خشک، فروشگاه اینترنتی کام کده می باشد. به دلیل همین محبوبیت، عده ای به دنبال کسب اطلاع از خواص میوه خشک و فواید آن هستند. از همین رو تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به صورت ویژه درباره فواید میوه خشک صحبت کنیم.

 

خواص میوه خشک

راه های زیادی وجود دارد که به کمک آن ها بتوان مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کرد. یکی از این راه ها مصرف میوه است. البته هر میوه ای مخصوص فصلی از سال است و نمی توان در فصول دیگر سال به آن ها دسترسی داشت. از این رو کارخانجات تولیدی با تولید میوه خشک این مشکل را به خوبی حل کرده اند. بنابراین شما می توانید با تهیه میوه خشک که به چیپس میوه یا میوه پفکی نیز مشهور هستند به تنوع زیادی از میوه ها دسترسی داشته باشید. خواص میوه خشک برای بدن بسیار زیاد است. در ادامه به چند نمونه از فواید میوه خشک اشاره می کنیم.

  • میوه خشک میان وعده بسیار خوشمزه ای است که می توان آن را در طعم های ترش و شیرین متناسب با ذائقه خود تهیه کرد.
  • جالب است بدانید که ارزش غذایی میوه خشک نسبت به میوه های تازه بیشتر است. به عنوان مثال مقدار فیبر موجود در میوه خشک نسبت به میوه تازه، چیزی بیش از 3.5 برابر است.
  • با گرفتن آب موجود در میوه تازه و خشک کردن آن به روشی سالم می توان در هر فصلی از سال به بهترین و مغزی ترین میوه ها دسترسی داشت و آن ها را در محل کار، مدرسه و یا سفر استفاده کرد.
  • با مصرف میوه خشک می توان خطر افزایش وزن را به طور قابل توجهی کاهش داد.
  • بسیاری از افراد از انواع پک میوه خشک به عنوان یک نوع هدیه برای عزیزان خود استفاده می کنند.

علاوه بر ویتامین های موجود در میوه خشک می توان به تاثیرات آن بر افزایش انرژی در بدن، تسکین درد سر، کمک به دستگاه گوارش برای هضم غذا و... اشاره کرد.

خواص میوه خشک برای کودکان

اگر با خواص میوه خشک آشنایی کاملی داشته باشید، متوجه خواهید شد که مصرف این خوراکی بی نظیر تا چه اندازه می تواند در تامین ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن تاثیرگذار باشد. همانطور که همه شما مطلع هستید، فرزندان شما در سنین کودکی برای رشد بهتر نیاز به انواع ویتامین ها دارند. به همین دلیل برای تامین ویتامین های لازم هیچ چیزی بهتر از مصرف میوه برای آن ها نیست. گاهی اوقات کودکان از مصرف میوه سرباز می زنند. به همین جهت می توان میوه خشک را جایگزین میوه تازه کرد. میوه های خشک به دلیل ظاهر چیپس مانندی که دارند خوش خوراک تر هستند و اغلب کودکان نسبت به خوردن آن ها بیشتر تمایل نشان می دهند. در ادامه با برخی از خواص میوه خشک برای کودکان آشنا می شویم.

  • از جمله فواید میوه خشک می توان به منبعی غنی از ویتامین های لازم برای بدن کودکان اشاره کرد. ویتامین هایی همانند C,A,E و...
  • کودکان در زمان کودکی بشدت در معرض خطر کم خونی قرار دارند. آهن یکی دیگر از خواص میوه خشک است که برای کودکان بسیار ضروری است.
  • مهم ترین خاصیت میوه خشک تامین انرژی موردنیاز بدن است. از همین رو می توانید برای نشاط و انرژی کودکان در برنامه غذایی آن ها از میوه خشک استفاده کنید.
  • خاصیت میوه خشک برای دستگاه گوارش را نباید دست کم گرفت. کودکان شما برای هضم بهتر غذا نیاز به پروبیوتیک دارند که این ماده در میوه خشک به وفور یافت می شود.

روش ها و فرآیند تولید میوه خشک

حالا که تا حدودی با خواص میوه خشک آشنا شدیم، می خواهیم روش ها و فرآیندهای تولید میوه خشک را نیز مورد بررسی قرار دهیم. میوه خشک می تواند به طور کلی به دو روش صنعتی و خانگی تهیه شود. در این روش ها با انتقال حرارتی یکنواخت به میوه های تکه شده، رطوبت و آب آن ها را به طور کامل می گیرند. نکته ای که در این روش ها اهمیت دارد این است که فرایند خشک کردن بایستی به گونه ای انجام شود که خاصیت میوه خشک به خوبی حفظ شود.

اگر تصمیم دارید میوه خشک را در خانه تهیه کنید، می توانید به کمک فر یا از طریق خشک کردن در برابر نور آفتاب این کار را انجام دهید. علاوه بر این، دستگاه های میوه خشک کن خانگی نیز در بازار وجود دارند که می توانید یکی از آن ها را تهیه کرده و برای همیشه از میوه خشک بی نیاز شوید. در روش صنعتی نیز به همین طریق و به کمک میوه خشک کن های صنعتی بزرگ و چند طبقه این کار را انجام می دهند. در تمامی این روش ها، خواص میوه خشک به طور کامل حفظ می شود.

انواع میوه خشک

انواع میوه خشک به طور کلی به دو گروه استوایی و ارگانیک تقسیم می شوند. اما از منظری دیگر می توان تنوع گسترده ای برای آن ها در نظر گرفت.

  • انواع کیوی خشک
  •  
  • بلوبری خشک
  • سیب خشک
  • پرتقال خشک و...

 

برای اینکه از فواید میوه خشک به طور کامل بهره مند شوید، می توانید بسته بندی های ترکیبی از انواع میوه خشک را تهیه و به صورت منظم مصرف کنید.

خواص میوه خشک برای بدن

خواص درمانی و دارویی میوه خشک

خواص میوه خشک گستره بسیار وسیعی دارند. جالب ترین خاصیت میوه خشک تاثیر دارویی و درمانی آن است که در این بخش به چند نمونه از آن ها اشاره می کنیم.

  • خواص میوه خشک برای پوست: با مصرف میوه خشک می توان مشکلاتی از قبیل جوش را رفع کرده و شادابی و نشاط پوست را مجددا برگرداند.
  • خواص میوه خشک برای بارداری: مصرف میوه خشک در بارداری می تواند مواد ارزشمند و مهمی از قبیل فیبر، آهن و ویتامین های موردنیاز بدن را تامین کند.
  • فواید میوه خشک برای تناسب اندام و چربی سوزی
  • خاصیت میوه خشک در درمان یا کنترل برخی بیماری ها از جمله دیابت نوع دو
  • کمک به بهبود عملکرد سیستم گوارشی و رفع مشکلاتی از قبیل یبوست و...
مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
کیان
1401/05/20 - 17:20

ممنون بابت ارائه خواص میوه خشک
مهدی صادقی
1401/05/20 - 17:23

کیفیت محصولات کامکده فوق العاده هست محصولات کاملا بهداشتی و تازه و با قیمت مناسب. حتما پیشنهاد میکنم یه سر به سایت بزنید.
فرشته
1401/05/20 - 17:30

نمیدونم ربط داره یا نه ولی از وقتی میوه خشک میخورم پوستم شاداب تر شده الان تو این مقاله که خوندم فکر نمیکردم انقدر تاثیر داشته باشه
علی حسنی
1401/05/20 - 17:56

خیلی جالب بود
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top