تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/05/20 - 08:12
کد خبر: 440807

بررسی بیانیه وقاحت؛

گدایی دیده شدن/ هم‌صدایی با داعش و پشت کردن به مردم

گدایی دیده شدن/  هم‌صدایی با داعش و پشت کردن به مردم

عموم کنش‌گران سیاسی و اصحاب رسانه منتظر واکنش گروه ها و جریانات اصلاح طلب برای مرزبندی با این عنصر شکست خورده و البته ضد انقلاب هستند، کسی که علنا صدای آمریکاست و البته یار غار اصلاح طلبان که هنوز موضع گیری متفاوتی نسبت به این جنایت نداشتند، درست خواندید توهین از قلب امنیت منطقه پرحادثه غرب آسیا به مدافعین امنیت و آرامش منطقه و همصدایی با قاتلان شهدای اسلام عین جنایت است .

به گزارش تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تصورش هم سخت است، در جهانی که حتی جنایتکاران آمریکایی  ولو به ظاهر خود را دشمن داعش می نامند و جهان یکپارچه علیه این وحوش افراطی اعلام انزجار می کند، ناگهان و آن هم پس از سقوط آن ها و برملا شدن جنایات و نقشه های شوم آن ها، یک کنشگر ورشکسته و بازنده در قلب جمهوری اسلامی  به حمایت از آنان برخیزد.

این روزها بیانیه عجیب میرحسین موسوی از سرکرده های فتنه رنگی سال ۸۸ مایه رنجش خیل عظیمی از ملتی شده که  شهدای اسلام از جمله شهدای مدافع حرم را خط قرمز خود می دانند.

گدایی دیده شدن

زمان و شرایط فعلی هیچ سنخیتی با بیانیه سراسر عناد و منحط موسوی نداشت، بگونه ای که بسیاری از کاربران این بیانیه و رد کردن وقیحانه خطوط قرمز جامعه ایرانی را صرفا تلاشی برای دیده شدن و یا به تعبیری گدایی برای دیده شدن تفسیر کردند.

نه بحث جایگزینی رهبری، نه داعش و نه سرداران رشید مدافع حرم در این ایام مطرح نبود و جامعه در این موارد هیچ مسئله و  شبهه ای نداشت.
او که ورشکسته سیاسی و شکست خورده میدان سیاست است برای دیده شدن مجبور به استفاده از مواضع رادیکال،  تند و  بی مبناست تا در اذهان عمومی نمیرد و البته همچنان حمایت دشمنان قسم خورده این نظام را برای خود داشته باشد.

حتی عباس عبدی اصلاح طلب این مواضع شاn و بی مورد را برای دیده شدن می داند و در واکنش به بیانیه وقاحت می نویسد: «می‌پرسند در باره متن موسوی چرا نظر نمی‌دهم؟

تناقضات و مشکلات فراوان حکومت بجای خود، ولی اصلاح‌طلبان با مجموعه‌ای از تناقضات وارد 88 شدند و شدآنچه که نباید می‌شد. در دی 87 مفصل پیامدهای این وضعیت را تقدیمشان کردم البته وقعی ننهادند.
از 88 تاکنون غرق در این تناقضات پایان‌ناپذیرند و اکنون نمی‌دانند چه باید کنند. خرداد 1400 آخرین حلقه این تناقضات را دیدیم. نامه مهندس موسوی نیز بازتابی است از این تناقضات. به فضای عمومی نگاه کنید. هر کس فحش دهد و تندش کند یک گام جلوتر است. خوشبختانه فضای واقعی عاری از این است.»

۱۳ سال سابقه دشمن شادکن

کسانی که سال ۸۸ جمهوریت نظام اسلامی را برای اولین بار به آن شدت زیر سوال بردند، سال ۸۹ قصد تجزیه ایران را داشت، امروز مدافع حکومت های دیکتاتورانه حسنی مبارک و قذافی و داعش شده و سعی دارد با تمسک به هر اتفاقی ایران اسلامی و  محور مقاومت را همزبان با اسرائیل و آمریکای جنایتکار زیر سوال ببرد، بیانیه وقاحت اما طرفدارن پر و پاقرصی داشت که بعد از بلند شدن صدای فتنه و داعش به خوشحالی پرداختند.

آزمون جدی برای اصلاح طلبان 

عموم کنش‌گران سیاسی و اصحاب رسانه منتظر واکنش گروه ها و جریانات اصلاح طلب برای مرزبندی با این عنصر شکست خورده و البته ضد انقلاب هستند، کسی که علنا صدای آمریکاست و البته یار غار اصلاح طلبان که هنوز موضع گیری متفاوتی نسبت به این جنایت نداشتند، درست خواندید توهین از قلب امنیت منطقه پرحادثه غرب آسیا  به مدافعین امنیت و آرامش منطقه و همصدایی با قاتلان شهدای اسلام عین جنایت است .

البته مدعی همیشگی رویکرد گفتمانی و آشتی ملی نه تنها واکنشی نشان نداد بلکه بیانیه وقاحت موسوی در صفحه مجازی منتسب به وی  بازنشر هم داده شده تا نشان دهد مواضع دلسوزانه دروغی بیش نیست و هنوز تکلیف خودش با خودش هم مشخص نیست.

پرویز امینی نیز با خطاب قرار دادن سید محمد خاتمی نوشت: «آقای خاتمی!  تا کی می خواهید با سکوت و بی نظری، نفرت پراکنی او را تایید کنید؟

ـ آنچه این جاهل در این آخرین اظهارات خود گفته است، تضییع حق و لکه‌دار کردن شرافت، پاک‌ترین و شریف‌ترین فرزندان این آب و خاک یعنی شهدای مدافع حرم و از جمله شهید بزرگوار شهید همدانی است.

ـ عنوان مدافع حرم، ابتکار شهید سلیمانی برای حماسه آفرینی این مدافعان حسینی و زینبی و فاتحان امنیت ایران در برابر دیوی چون داعش است که این بدسرشت آن را نیز واژگون و مطابق میل صهیونیست‌ها و دیگر آدم‌کش‌های جهانی معنی کرده است. 

هر جا سکوت کردید، هرجا بی عملی نشان دادید، بس است. یک بار هم شده این کلیشه عافیت طلبی و سکوت در هنگام لازم را بشکنید.»

مواضع  تشکل‌های دانشجویی

واکنش اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به بیانیه وقاحت

«آقای خاتمی و دیگر چهره‌های جریان اصلاح‌طلبی! سکوت شما در مواقع ضروری سال‌هاست که ضربه های جبران ناپذیری را بر مردم وارد ساخته است. مرقومه‌ی میرحسین موسوی و امثال آن از تبعات اعمالی است که شما نیز در آن دخیل بودید؛ حال وقت آن رسیده که خود را خارج از گود نبینید و نظر صریح خود را در مورد آن بیان کنید. متوجه باشید که سکوتی این چنین به تایید و تداوم آن منجر می‌شود. به این منظور اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل ضمن محکوم کردن اظهارات بی پایه و اساس آقای میرحسین موسوی، از چهره‌های جریان اصلاحات دعوت می کند تا موضع خود را در خصوص متن منتشر شده که با اصول فکری یک حزب سیاسی‌ مبتنی بر عقلانیت و تعالی کشور، هم‌خوانی ندارد، بیان نمایید.» (جزئیات بیشتر)

واکنش ۱۲ دفتر انجمن‌های اسلامی دانشجویان کشور به نامه یکی از سران فتنه

در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: «یکی دیگر از نکات قابل توجه در این نوشتار این است که موسوی به وضوح پا را از ضدیت و مقابله‌ی با جمهوری اسلامی فراتر گذاشته و همانند ۱۳ سال پیش دوباره در مقابل کشور و مردمش ایستاده و این بار کلمات او هستند که جملگی خبر از ضد ایرانی بودن می‌دهند چرا که هر انسانی که ذره ای دل در گرو وطن خویش داشته باشد فارغ از آنکه با جمهوری اسلامی موافق است و یا مخالف می‌داند آنان که عیارانه و دلیرانه چشم روی آرامش خود بسته و کیلومترها دورتر از مرزهای ایران به مقابله با وحوش داعشی پرداختند تا دختران و پسران ایرانی در تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و شهرهای مختلف کشور از ترس تروریست‌های آمریکاساخته‌ی داعشی چشمانشان اشک‌ریزان نشود، قهرمانان ملی کشورند.

...ما انجمن‌های اسلامی عضو اتحادیه دفتر تحکیم وحدت ضمن محکومیت مواردی که پیش‌تر نیز بدان اشاره شد بالأخص توهین به شهدای مدافع حرم و قهرمانان ملی و در صدر آن توهین به سردار رشید اسلام حاج حسین همدانی؛ از قوه‌ی قضائیه خواستاریم هر چه سریع‌تر محاکمه‌ی سران فتنه را در دستور کار خود قرار دهد و حتماً این دادگاه را علنی برگزار کند تا خیانت این مزدوران به تاریخ، هویت و امنیت ایران برای همه‌ی نسل‌ها آشکار شده و نسل‌های بعد نیز با درس گرفتن از تاریخ خود در مقابل خائنین هزارچهره هوشیار باشند.» (جزئیات بیشتر)

گزارش از عمار صداقت زاده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +عکس
سروده رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق +عکس
فاتحه خوانی رئیسی بر مزار اقبال لاهوری +فیلم
پوشش مریم نواز هنگام استقبال از رئیسی + فیلم
۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا
شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری
نگرانی از ورود هوش مصنوعی به سینما
«محبی» نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
واکنش اوسمار به تمدید قرارداد با پرسپولیس
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top