تاریخ انتشار: جمعه 1401/05/21 - 09:23
کد خبر: 440843

۵ دلیل برای استفاده از پروژکتور ال ای دی به جای پروژکتورهای قدیمی

۵ دلیل برای استفاده از پروژکتور ال ای دی به جای پروژکتورهای قدیمی

اگر شما هم برای خرید پروژکتور ال ای دی خود نیاز به مشاوره دارید، تماس با کارشناسان فنی اکووات شما را از مشاوره رایگان نورپردازی با پروژکتور ال ای دی بهره‌­مند می­کند. همچنین می­توانید از طریق صفحه پروژکتور­های ال ای دی اکووات، قیمت پروژکتور ال ای دی، انواع مختلف این چراغ و خرید آنلاین آن را انجام دهید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، روشنایی فضای باز با پروژکتور ال ای دی از بهترین و در عین حال زیباترین شیوه‌­های نورپردازی است. نور عالی، طول عمر بالای چراغ و مصرف فوق­العاده کم باعث شده تا مدیران و مسئولان خرید و نیز طراحان و کارفرمایان برای روشنایی فضای باز و یا فضاهایی نظیر سوله به سراغ پروژکتور ال ای دی بروند. اگر شما نیز برای جایگزینی پروژکتور قدیمی خود با پروژکتور ال ای دی شک داشته و یا دلایل کافی ندارید، این مقاله را مطالعه نمایید تا با دلایل کافی سیستم نورپردازی خود را به روز کنید.

 

خرید پروژکتور ال ای دی چه مزایایی دارد؟

در سال­‌های اخیر و با توسعه فناوری استفاده از ال ای دی، روشنایی ال ای دی و استفاده از پروژکتور ال ای دی نیز محبوبیت فراوانی پیدا کرده ­است. بنابراین خرید پروژکتور ال ای دی در فضاهای مختلف نظیر فضای باز محوطه­‌های ساختمانی، فضای سبز، ورودی مجتمع‌­ها و فروشگاه‌­ها، بیلبوردها، سوله­‌های صنعتی و ورزشی و سایر فضاها، هم هزینه تجهیز، تعمیر و نگهداری را تا حد قابل توجهی پایین آورده و هم از نظر نوری، راندمان بیشتری دارد.

اگر شما هم برای خرید پروژکتور ال ای دی خود نیاز به مشاوره دارید، تماس با کارشناسان فنی اکووات شما را از مشاوره رایگان نورپردازی با پروژکتور ال ای دی بهره‌­مند می­کند. همچنین می­توانید از طریق صفحه پروژکتور­های ال ای دی اکووات، قیمت پروژکتور ال ای دی، انواع مختلف این چراغ و خرید آنلاین آن را انجام دهید.

در ادامه به 5 دلیل برای نورپردازی با پروژکتور ال ای دی در فضاهای مختلف پرداخته‌­ایم:

  • مصرف فوق‌­العاده کم پروژکتور ال ای دی:

امروزه دیگر مصرف بسیار پایین چراغ‌­های ال ای دی بر کسی پوشیده نیست. پروژکتورهای ال ای دی نیز از این قائده مستثنی نبوده و فوق‌­العاده کم­ مصرف هستند. مصرف پایین انرژی در چراغ‌هایی با توان پایین نظیر هالوژن خیلی ملموس نیست اما در پروژکتورها و به طور کلی نورپردازی فضای باز، مصرف انرژی پروژکتور ال ای دی در مقایسه با پروژکتورهای قدیمی، تفاوت قابل توجهی داشته به طوری که مصرف برق پروژکتور ال ای دی تا حدود 80 درصد کمتر از انواع دیگر است. بنابراین اگر به فکر کاهش هزینه­‌ها و همزمان کمک به طبیعت هستید، به پروژکتور ال ای دی فکر کنید.

  • کیفیت نور عالی پروژکتور ال ای دی

یکی از مهم‌ترین نقطه ضعف‌های پروژکتورهای قدیمی، کیفیت نور این چراغ‌ها بود به گونه‌ای که معمولا اجسام زیر این چراغ‌ها به یک رنگ دیده می‌شدند. در پروژکتور‌های ال ای دی با کیفیت، شاخص نمود رنگ بالاتر از 85 در مقایسه با شاخص نمود رنگ کمتر از 50 پروژکتورهای قدیمی، وضوح رنگی و شفافیت اجسام زیر نور را تا حد قابل توجهی افزایش داده است. در پروژکتور‌های ال ای دی اکووات از چیپ‌های Nichia ژاپن استفاده شده تا بهترین راندمان نوری در کنار شفافیت بالای رنگ نور تامین شود.

  • حرارت کمتر و طول عمر بیشتر پروژکتور ال ای دی:

به صورت کلی طول عمر پروژکتور ال ای دی حدود 12 برابر پروژکتورهای قدیمی است. این طول عمر بیشتر به دلیل فرایند ساخت پروژکتور ال ای دی است. همچنین طراحی عملکرد چراغ نورافکن ال ای دی به گونه‌ای است که در مقایسه با انواع قدیمی، حرارت بسیار کمتری تولید می‌کند که این امر هم سبب بالا رفتن طول عمر قطعات شده و هم دمای محیط را به شکل آزاردهنده بالا نمی‌برد.

  • قابلیت کنترل و تنظیم نور در پروژکتور ال ای دی:

اگر در بازار محصولات روشنایی گشتی زده باشید، احتمالا متوجه امکانات بسیار زیاد پروژکتورهای ال ای دی جدید شده‌اید. قابلیت استفاده از پروژکتورهای ماژولار برای کم و زیاد کردن نور، قابلیت انتخاب زاویه تابش، استفاده از فناوری RGB و تغییر رنگ چیپ‌های چراغ، همگی از امکاناتی است که پروژکتورهای ال ای دی فراهم کرده‌اند. پس نورپردازی حرفه‌ای، کاری است که تنها از پروژکتور ال ای دی برمی‌آید.

  • جلوگیری از خیرگی و آزار چشم در پروژکتور ال ای دی:

خیرگی چشم و مختل شدن دید در مواجهه با نور پروژکتور، بسته به نوع کاربری فضای مورد استفاده، باعث مشکلات فراوانی می‌شود که در پروژکتورهای ال ای دی قابل حل است. البته خیرگی به عوامل مختلفی نظیر نوع ال ای دی و نوع نصب چراغ نیز بستگی دارد اما به صورت کلی و به عنوان مثال، پروژکتورهای ال ای دی SMD، با پخش نور بیشتر و تابش از طریق چیپ‌­های متعدد، از ایجاد خیرگی چشم جلوگیری کرده و فضا را دلنشین­‌تر می­‌کنند.

موارد بالا مهم­ترین دلایل برای استفاده از پروژکتورهای ال ای دی بود. برای مشاهده انواع پروژکتورهای ال ای دی در توان‌ها و مدل‌های مختلف، به صفحه خرید پروژکتور ال ای دی مراجعه نموده و یا با مشاوره کارشناسان اکووات، پروژکتورهای ال ای دی اکووات با 3 و 5 سال ضمانت تعویض بی قید و شرط را انتخاب کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top