تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/05/23 - 01:54
کد خبر: 440964

نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل؛

شوندی: ارتباطات دولت با تشکل‌های دانشجویی از نمایشی بودن خارج شود/ پناهی: وزیر علوم به بهانه‌های مختلف بین تشکل‌ها حضور پیدا نمی‌کند

شوندی: ارتباطات دولت با تشکل‌های دانشجویی  از نمایشی بودن خارج شود/ پناهی: وزیر علوم به بهانه‌های مختلف بین تشکل‌ها حضور پیدا نمی‌کند

پناهی همچنین افزود: لازم به ذکر است که با گذشت یکسال از دولت آقای رییسی اما متاسفانه وزیر علوم که ارتباط مستقیم با قشر دانشجو دارند، همچنان در نشست تشکل‌های دانشجویی به بهانه های مختلف حضور پیدا نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نشست خبری بیست و سومین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور، با حضور امیرحسین پناهی، دبیر تشکیلات اتحادیه و زینب شوندی، دبیر سیاسی اتحادیه برگزار و شعار این دوره مشخص شد.

 زینب شوندی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های کشور، ظهر امروز در نشست خبری بیست و سومین نشست سالانه‌ی این اتحادیه گفت: این نشست که مهم‌ترین نشست تشکیلاتی اتحادیه است، سالانه و با حضور بدنه اصلی اعضای انجمن‌های اسلامی در دانشگاه‌های سراسر کشور که در تشکل خود مسئولیت دارند، برگزار می‌گردد. به همین دلیل این نشست از سایر دوره‌ها و اجتماعات اتحادیه از اهمیت بالاتری برخوردار است و شعار منتخب نشست چکیده گفتمان اتحادیه در سال گذشته و همچنین تحلیل مسائل روز کشور می‌باشد.

شوندی افزود: شعار امسال ما در نشست “حیات عدالت، حکمرانی با درایت و صداقت” است. ما معتقدیم به‌عنوان یک جریان دانشجویی فلسفه و رسالت حضور ما در اجتماع، پیگیری و مطالبه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامیست که در این بین آن آرمانی که جمهوری اسلامی برای آن قد علم کرد و بلند شد آرمان عدالت بود که نسبت به سایر آرمان‌ها در وضعیت نامناسب‌تری قرار دارد.

وی افزود: علی رغم کارنامه شگفت انگیزی که جمهوری اسلامی نسبت به سایر نظام های حکمرانی در جهان دارد، متاسفانه به آن وضعیت مطلوبی که از خود انتظار دارد نرسیده و به همین خاطر خط مشی ما در سال گذشته مساله عدالت بود. از مساله حذف ارز ترجیحی تا مساله نظام مالیاتی که به علت ارتباط با عدالت مورد پیگیری اتحادیه قرار گرفت.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن مستقل کشور گفت: با اینکه هیچ حکومتی بدون همکاری مردم توانایی تحقق آرمانی را ندارد، اما باید توجه داشت که عدالت صرفا با خواست مردم محقق نمی‌شود؛ بلکه باید ساختارهای ضد عدالت را از بین ببریم و این امر به تعریف و توقع ما از حکومت بستگی دارد که به‌طور خلاصه در شعار ما بیان شده است. ما حکومتی را مطلوب می‌دانیم که دو مولفه درایت و صداقت را دارا باشد.

شوندی ادامه داد: منظور این است که حسن تدبیر و حسن اداری در بدنه حکومت باشد. متاسفانه در بدنه حکمرانان جامعه که محدود به جریان خاصی نیست، ساده انگاری به مسائل وجود دارد و شاهد این هستیم که حتی برخی افراد عدالتخواه نیز اکنون در مقام مسئول، همان روش‌هایی را به کار گرفتند که به آن منتقد بودند. این امر نشان‌دهنده آن است که مسائل کشور وارد پروسه پیچیده ای شده که به سادگی قابل حل نیست و نیازمند بدنه حکمرانان با درایت و یک تدبیر پیچیده‌تر و متناسب با مشکلات پیچیده است.

برای مثال اکنون و بعد از یکسال دولت آقای رییسی، باید دید که تدبیر سفرهای استانی دولت چه نتیجه‌ای در پی داشته‌است.

وی ادامه داد: مشخصه دیگری که از حکومت برای تحقق عدالت توقع داریم، صداقت است. بخاطر داریم که افرادی که اکنون در دولت مسئولیت دارند به کرات وعده کوتاه کردن رانت از امر مردم را می‌دادند؛ اما متاسفانه در حال حاضر از آن وعده پرطمطراق کوتاه کردن دست ابربدهکاران بانکی از منابع بانکی به انتشار یک لیست مبهم و مختصر اکتفا شد. مساله ای که ما از آن به‌عنوان صداقت در حکمرانی یاد میکنیم، همین شفافیت‌هایی است که رخ نمی‌دهد. در این راستا از مسئولین کشوری همچون نماینده شورای نگهبان، دادستان کل کشور در این نشست دعوت کردیم. همچنین در تلاشیم از حضور نماینده‌ای از نظام بانکی کشور نیز استفاده ببریم.

شوندی در پایان خاطر نشان کرد: علی رغم پیش‌بینی بهبود ارتباطات دولت با تشکل‌های دانشجویی، اما هر چه جلوتر رفتیم متوجه شدیم حلقه مفقودی آن سازمان‌مند بودن و منظم بودن این ارتباطات است. بایستی این ساختار از نمایشی بودن خارج شود؛ چرا که علاوه بر تحقق مطالبه‌گری تشکل‌ها، بهبود عملکرد خود مسئولین را نیز به دنبال دارد.

امیرحسین پناهی دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های کشور در ادامه نشست به تشریح جزییات نشست پرداخت و گفت: در دو سال گذشته با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها به‌دلیل کرونا و رخوت فضای تشکیلاتی، تلاش ما بر احیای این فضا بوده است و تقریبا تمام دوره‌های ما همچون میعادهای سیاسی و روابط عمومی تا همایش‌ها و جهاد اکبر به صورت حضوری برگزار گردیده است.

پناهی ادامه داد: به دنبال آن امسال نیز نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور با شعار “حیات عدالت، حکمرانی با درایت و صداقت” به مدت از ۲۳ الی ۲۹ مردادماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با حضور ۴۰۰ نفر از اعضای این تشکل برگزار خواهد شد.

وی گفت: هدف برگزاری این نشست، آماده سازی شورا و اعضای فعال دفاتر ۶۲ گانه اتحادیه برای مهرماه و آغاز دانشگاه‌هاست چرا که با توجه به گذشت یکسال از روی کار آمدن آقای رییسی و فعالیت گروه‌های معاند و ضدانقلاب، برای پاییز و زمستان امسال فضای ملتهبی در دانشگاه‌ها پیش‌بینی می‌شود. از همین رو باید در فضای گفتگو و غیرهیجانی و منطقی از ارزش‌های جمهوری اسلامی دفاع کنیم و در عین حال پرچم انتقاد و نقد را برای اصلاح امور بلند کنیم. به همین دلیل کلاس‌هایی به منظور تقویت مبانی معرفتی اعضا و دوره های مهارتی افراد را با حضور اساتید برجسته از اصفهان تدارک دیده‌ایم.

پناهی گفت: قسمت دیگر نشست شامل همایش‌ها با حضور میهمانانی از مجلس، قوه قضاییه، دولت، شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر ارگان‌هاست. همچنین در این نشست میزبان سخنگوی شورای نگهبان، وزیر فرهنگ، معاون وزیر امور خارجه، دادستان کل کشور، رییس دیوان عدالت اداری، استاندار اصفهان و ریاست نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور خواهیم بود.

وی همچنین افزود: لازم به ذکر است که با گذشت یکسال از دولت آقای رییسی اما متاسفانه وزیر علوم که ارتباط مستقیم با قشر دانشجو دارند، همچنان در نشست تشکل‌های دانشجویی به بهانه های مختلف حضور پیدا نکرده‌اند.

پناهی ادامه داد: از جمله ویژه برنامه‌های این نشست می‌توان به بازدید از دستاورد جمهوری اسلامی در اصفهان، حضور یکی از فرماندهان ارشد نظامی، شب شعر حسینی و زیارت دسته جمعی گلزار شهدا اشاره نمود.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل کشور در پایان نیز از برگزاری انتخابات ۲۴امین شورای مرکزی اتحادیه، اختتامیه جشنواره امت عدل و همچنین اختتامیه پنجمین جشنواره نشریات مستقل در روز پایانی نشست خبر داد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات
قابلیت های هوش مصنوعی به این نرم افزار شکل بهتری داده است
فایننشال تایمز از توانایی‌های پنهان حزب الله لبنان می گوید
هشدار نارنجی هواشناسی درباره بارش‌های اردیبهشتی
ائتلاف خطرناک ستاره‌های پرسپولیس در رختکن +جزئیات
راز لبخند سردار حاجی‌زاده در عید فطر؟ +فیلم
فیلم جدید از دیدار فرماندهان ارشد با رهبرانقلاب +فیلم
افشای همکاری مسعود رجوی با ساواک +فیلم
اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
سرنوشت قایدی برای فصل بعد
پرمصرف‌ترین داروها در ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top