تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/05/24 - 21:14
کد خبر: 441161

قرارگاه سازندگی خاتم متعهد به ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی است

قرارگاه سازندگی خاتم متعهد به ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تعهد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی خبر داد و گفت: این قرارگاه در حال حاضر ۳۱۵ طرح فعال در سطح کشور دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» عبدالجلال ایری در توضیح نشست روز دوشنبه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: نشست امروز با حضور مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و برای بررسی اقدامات قرارگاه،  مشکلات و چالش‌ها آنها و همچنین بازدید از سامانه های جدید کنترل طرح این قرارگاه برگزار شد.  

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در حال حاضر ۸ هلدینگ تخصصی داشته که ۴۰ گرایش در زیر مجموعه آن‌ها فعال است. این قرارگاه هم اکنون دارای ۵۳ هزار نیروی سازمانی و ۱۵۰ هزار نیروی شرکتی و دارای ۱۳ هزار ماشین آلات است و ۳۱۵ پروژه فعال در سطح کشور دارد.

وی یادآور شد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) پس از استقرار در هر محلی برای انجام طرح ها از جهت مسئولیت اجتماعی خود، اقدام به محرومیت زدایی تا شعاع ۷ کیلومتری می‌کند.  

این نماینده مردم در مجلس به چالش‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) اشاره کرد و افزود: عدم تخصیص بودجه، بیمه عمرانی بلاتکلیفی پروژه های تهاتر نفتی و طولانی شدن زمان اجرا که نیازمند اصلاح قوانین است از جمله چالش های این قرارگاه به شمار می‌رود.

ایری با بیان اینکه این قرارگاه طبق قانون جهش تولید مسکن متعهد به ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی است، تصریح کرد: قرارگاه برنامه های ساخت خود را در قالب صنعتی سازی پیگیری می‌کند. در حال حاضر دو مجموعه ۲  و ۵ هزار واحدی با روش صنعتی سازی در حال ساخت بوده و به شرط تامین اعتبارات مورد نیاز این مجموعه ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با روش نوین را دارد.  

وی ادامه داد: از طرفی در حوزه ساخت خانه های قانون جهش تولید مسکن، مشکلاتی نظیر وام اندک و عدم آزادسازی منابع متناسب با تولید واحدهای مسکونی نیز از جمله مشکلاتی است که در صورت عدم رفع آن سرعت ساخت خانه ها را کاهش می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: قرار گاه خاتم الانبیاء(ص) گام های بسیاری خوبی در حوزه تولید بنزین و گازئیل و ساخت راه‌ها مواصلاتی کشور برداشته است. این قرار گاه در حوزه عمرانی کشور نقش بسیار پررنگی را ایفا می‌کند که تکمیل پروژه‌های در حال ساخت آنها جهش و پیشرفت خوبی را در کشور ایجاد خواهد کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top