تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/05/25 - 17:54
کد خبر: 441236

خدمت‌رسانی دانشجویان در قالب موکب‌های سیار به زائران حسینی

خدمت‌رسانی دانشجویان در قالب موکب‌های سیار به زائران حسینی

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی گفت: دانشجویان در قالب موکب‌های سیار به زائران حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، رضا غلامزاده معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی از اجرای پویش خدمت رسانی در مدار حبیب مقارن با ایام اربعین حسینی خبر داد.

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی در رابطه با حضور دانشجویان جهادگر در ایام اربعین حسینی، گفت: حضور و فعالیت جهادگران در بستر اربعین علاوه بر ارائه خدمات به زائرین فرصتی است جهت ترویج و گسترش گفتمان جهادی بین سایر ملت ها؛ لذا با محوریت این مفهوم، پویش در مدار حبیب جهت اجرا توسط عموم دانشجویان و جهادگران طراحی گردیده است.

وی در این رابطه گفت: در این پویش دقت گردیده است تا با در نظر داشتن توانمندی‌ها و انگیزه جهادگران، از طریق کوچک کردن واحدهای فعالیت زمینه جهت اجرا توسط عموم جهادگران و پیوستن مردم به ایشان و همچنین جریان سازی فرهنگ خدمت‌رسانی در بستر اربعین فراهم گردد.

غلامزاده با اشاره به تجارب خدمت رسانی جهادگران در ایام اربعین گفت: نقش آفرینی دانشجویان در حوزه اربعین در سالهای اخیر اشکال مختلفی به خود گرفته است؛ از برپایی موکب و ارائه خدمات اسکان به زائرین تا ارائه خدمات پزشکی، با وجود علاقه عموم دانشجویان به مشارکت در این حوزه، به دلیل محدودیت های موجود عملا امکان حضور و فعالیت تعداد زیادی از ایشان در این فعالیتها امکان پذیر نبود و دانشجویان از نیروهایی که می توانستند تجربه خدمت‌رسانی در بستر اربعین را داشته باشند به افراد خدمت گیرنده تبدیل می‌شدند.

وی در تشریح پویش در مدار حبیب گفت: در این پویش محدودیت مواکب و نیروهای مورد نیاز ایشان برای نقش آفرینی دانشجویان وجود ندارد و به تعداد دانشجویان شرکت کننده در زیارت اربعین و مشارکت کنندگان در این طرح می تواند گسترش یابد.

در این طرح هر یک از دانشجویان علاوه بر وسایل شخصی خود، با همراه داشتن یک بسته شامل ابزارها و تجهیزات مورد نیاز به ارائه خدمت و رفع نیازها و مشکلات سایر زائرین کمک می کند. هر یک از مشارکت کنندگان در طرح علاوه بر خدمت‌رسانی زائران و خادمان، نسبت به اشاعه گفتمان جهادی از طریق توزیع اقلام فرهنگی و گفتگو با افراد اقدام خواهند نمود.

غلامزاده در پایان افزود: از اهداف این پویش می‌توان به ترویج و فراگیر شدن نهضت خدمت رسانی در اربعین در پرتوی محبت اهل بیت علیهم السلام، ارائه خدمت­ اجتماعی مادی و معنوی به زائرین اربعین و فرهنگ سازی عمومی آن و همچنین استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی در رفع مشکلات و خدمت رسانی به زائرین اربعین اشاره نمود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت
اراده کامل ایران برای پاسخ نظامی به اسرائیل به شکلی قوی‌تر
هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران به حامیان رژیم صهیونیستی
وکیل مدافعان شیطان در تهران!
۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند
عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
بارش‌های اخیر شدت خشکسالی را کاهش نداد
حمایت رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو
گروسی: مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران نیست
تداوم یاوه گویی‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران
اردن کمک به صهیونیست‌ها را تائید کرد
عطوان: تهدید اسرائیل جنگ روانی است
اظهارات تحقیرآمیز مشاور موساد درباره سرسپردگی دولت باکو به اسرائیل
اسرائیل دست از پا خطا کند با هزاران موشک در هم کوبیده می‌شود
هاآرتص: هر تهدید ایران، ما را به لرزه درمی‌آورد
گفت و شنود/ مگه کوری؟!
صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
دستاوردهای اقدام نظامی ایران علیه رژیم اسرائیل
آیا اسرائیل به وعده صادق پاسخ خواهد داد؟
در اولین حراج امسال ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
رئیس جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top