تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/05/25 - 22:01
کد خبر: 441271

اعلام هزینه‌های سفر اربعین

اعلام هزینه‌های سفر اربعین

رئیس ستاد مرکزی اربعین جزئیاتی از تصمیمات اتخاذ شده درباره سفر اربعین راتشریح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» سید مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین عصر امروز سه شنبه در حاشیه دیدار با «الخطیبی» استاندار کربلا که در محل ستاد مرکزی اربعین با موضوع آخرین تصمیمات اتخاذ شده در حوزه اربعین انجام شد، اظهار داشت: امروز با حضور آقای آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران و نیز استاندارکربلا در جلسه ستاد مرکزی اربعین از دیدگاه‌های این دو استفاده کردیم. همچنین نکات مهمی درباره وضعیت عراق میزان آمادگی ها و همچنین شرایط و توصیه هایی که باید مورد توجه قرار گیرد، مطالبی بیان شد.

وی افزود: علاوه بر این، تصمیماتی درباره حق الزحمه پارکینگ ها گرفته شد. با توجه به توصیه رئیس جمهور و وزیر کشور و در صدر آن مقام معظم رهبری مبنی بر ارزانسازی سفر اربعین پیشنهاداتی که برای حق الزحمه پارکینگ ها بود را بررسی و هزینه آن‌ها را تقریباً به ۵۰ درصد کاهش دادیم، هزینه پارکینگ ها نسبت به سال ۹۸ نیز کاهش پیداکرد. این هزینه ها به ازای هر شب ۵ هزار تومان و برای پارکینگ های خصوصی نیز ۱۰ هزار تومان مصوب شد. 

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به سایر هزینه های سفر اربعین تصریح کرد: درباره بیمه نیز همان رقم ۱۸ هزار تومان که قبلا اطلاع رسانی شده بود با افزایش ۱۰۰ درصدی خدمات در جلسه مطرح و به تصویب رسید. درباره چگونگی حمل و نقل زائران در داخل و سرزمین عراق نیز مباحثی مطرح و تصمیماتی برای تسهیل و کمک به حمل و نقل بهتر از زائران اتخاذ شد.

وی ادامه داد: درباره امنیت مرزها و چگونگی بهره برداری از مرزهای خسروی، تمرچین ‌و باشماق نیز توضیحات و توافقاتی مابین دولت عراق و عزیزانی که از سوی ایران همچون سفیر ایران در عراق، اتخاذ شد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین اضافه کرد: مرز خسروی هم اکنون بازگشایی شده و توصیه می کنیم زائران از مرز خسروی استفاده کنند چون همه زیرساخت‌های مورد نیاز در این پایانه مرزی مهیاست.

میراحمدی با اشاره به توسعه پارکینگ های مورد نیاز مردم در سفر اربعین بیان داشت: طبق اطلاعات واصله از استانداران ظرفیت پارکینگ های مورد نیاز برای زائران در برخی موارد تا ۱۰۰ درصد افزایش ظرفیت داشته است. توصیه ما به مردم این است که همچنان از وسایل نقلیه شخصی خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شرایطی در عراق در حال فراهم‌ شدن است که اینترنت مورد نیاز زائران در مسیر نجف به کربلا به صورت شبانه‌روزی رایگان شود، عنوان کرد: در مناطق و پایانه های مرزی ما نیز ایرانسل اعلام کرد که در طول حضور زائران ایرانی در این مناطق اینترنت آن ها به صورت رایگان از سوی این اپراتور تامین شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین درباره تزریق واکسن توسط زائران در سفر اربعین اظهارداشت: در این جلسه درباره موضوع واکسیناسیون نیز گفت‌وگو شد. زائران باید حداقل دو دز واکسن تزریق کرده باشند و اگر شش ماه از دز دوم گذشته باشد باید دز یادآور را تزریق کنند. اگر دز سوم را تزریق کرده باشند آن گاه تزریق دز یادآور منتفی است.

وی ادامه داد: تصمیماتی برای تسهیل ثبت نام زائران در سامانه سماح اتخاذ کردیم، از جمله اینکه شرط ثبت نام در این سامانه واکسیناسیون نیست و مقرر شد واکسیناسیون در مرزها توسط کارت و یا موبایل همراه مسافر کنترل شود. 

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تأکید کرد: تمام تصمیماتی که در حال اتخاذ آن ها هستیم این است که سفر اربعین ارزان و آسان شده و خدمات بهتری نیز به زائران ارائه شود.

میراحمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کاهش مدت تمدید گذرنامه ها و یا امکان عبور افراد با گذرنامه های منقضی شده و تمدید خودکار آن ها فقط مختص مرزهای زمینی است یا برای مرزهای هوایی نیز این امکان وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: این تصمیم فعلا برای مرزهای زمینی معتبر و قرار است در جلسه فردا درباره اینکه آیا مرزهای هوایی نیز شامل این موضوع خواهند شد نیز گفت‌وگو کنیم. اگر تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شود آن را اعلام می کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتقال زائران با اتوبوس های ایرانی به داخل عراق تصریح کرد: روز گذشته هم اعلام کردیم که این کار به طور کامل ممنوع است و در مقطع زمانی که اعلام شد، ورود وسیله نقلیه اعم از اتوبوس و وسیله نقلیه شخصی به داخل عراق ممنوع است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top