تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/05/26 - 13:30
کد خبر: 441316

دندان مصنوعی برای افراد جوان دیابتی

دندان مصنوعی برای افراد جوان دیابتی

افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند بیشتر از سایر افراد دچار مشکلات دهان و دندان می‌شوند. حال در ادامه برخی از این مشکلات را موردبررسی قرار خواهیم داد تا با آن‌ها آشنا شوید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، استفاده از پروتزها یا دندان مصنوعی برای افراد جوان که مبتلا به دیابت هستند، گاهی‌اوقات به یک انتخاب جدی تبدیل می‌شود، زیرا افراد مبتلا به دیابت بیشتر از سایر افراد در معرض از دست دادن دندان‌های خود و بیماری لثه هستند. از همین رو این افراد ناچار هستند که از دندان مصنوعی استفاده کنند تا دوباره بتوانند با اعتمادبه‌نفس بالا لبخند بزنند، غذاهای موردعلاقه خود را بخورند و مانند تمام افراد از وجود دندان‌های سالم لذت ببرند.

مشکلات دهان و دندان در افراد مبتلا به دیابت

افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند بیشتر از سایر افراد دچار مشکلات دهان و دندان می‌شوند. حال در ادامه برخی از این مشکلات را موردبررسی قرار خواهیم داد تا با آن‌ها آشنا شوید.

بیماری‌های لثه

زمانی که بافت لثه به‌دلیل برخی از باکتری‌ها عفونت کند، بیماری‌های لثه خودشان را نشان خواهند داد. این مشکل معمولا با درد و سوزش لثه همراه است و اگر لثه‌ها به‌دلیل این مشکلات تحلیل روند، مشکلات جدی‌تری پیش خواهد بود که ممکن است سلامت بدن را با مشکل مواجه کنند.

دندان مصنوعی برای افراد جوان دیابتی

دقت داشته باشید که تحلیل بیش‌ازحد لثه به استخوان فک نیز آسیب می‌رساند و آن را بدون پوشش می‌گذارد. باید متذکر شد که بیماران دیابتی بیشتر در معرض چنین مشکلاتی قرار دارند، زیرا دیابت روی رگ‌های خونی تاثیر می‌گذارد و انتقال خون و مواد مغذی به لثه‌ها را دچار مشکل می‌کند، در نتیجه لثه‌ها ضعیف می‌شوند و توانایی خود را برای مقابله با عفونت از دست می‌دهند.

تحلیل رفتن استخوان

از دیگر مشکلاتی که امکان دارد برای یک فرد دیابتی پیش آید، باید به تحلیل رفتن استخوان فک اشاره کرد. این مشکل به‌صورت تدریجی و آهسته رخ می‌دهد و تراکم استخوان فک را در برخی از نواحی کم می‌کند. این مشکل به‌دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد که یکی از این دلایل را می‌توان عدم خونرسانی به لثه درنظر گرفت. البته انجام دندان مصنوعی برای افراد جوان مبتلا به دیابت که دچار این مشکل هستند سخت خواهد بود، زیرا ممکن است دندان مصنوعی به‌خوبی روی لثه قرار نگیرد.

خشکی دهان

خشکی دهان دیگر مشکلی است که افراد مبتلا به دیابت آن را تجربه می‌کنند. افرادی که به مشکل دیابت مبتلا هستند، بزاق دهانشان مانند دیگر افراد نیست. دقت داشته باشید که بزاق تنها برای مرطوب نگه داشتن دهان نخواهد بود، بلکه خاصیت آنتی‌باکتریالی نیز دارد و مانع از تجمع باکتری‌ها در دهان می‌شود. حال افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند، باکتری‌ها در دهانشان جمع خواهد شد و انباشته شدن باکتری‌ها در دهان به بافت لثه آسیب می‌رساند و عوارضی چون خشکی دهان، سوزش و ناراحتی لثه‌ها را به همراه دارد.

آیا استفاده از دندان مصنوعی برای افراد جوان دیابتی مشکل ندارد؟

همان‌طورکه گفته شد، احتمال استفاده از دندان مصنوعی برای افراد جوان مبتلا به دیابت زیاد است، زیرا این افراد معمولا به‌دلیل شرایطی که دارند، دندان‌های ضعیفی خواهند داشت و این دندان‌ها پس از مدتی آسیب خواهند دید، درنتیجه فرد باید به‌دنبال روشی برای حل این مشکلات باشد.

 

حال شاید برای شما سوال پیش آید که آیا استفاده از دندان مصنوعی برای افراد دیابتی بلامانع است که در پاسخ باید گفت این درمان برای این افراد می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. برای مثال اگر هریک از مشکلاتی که در بخش قبل به آن‌ها اشاره شد برای فرد پیش آید، درمان دندان مصنوعی با شکست مواجه خواهد شد. از همین رو توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری دیابت، میزان قند خون خود را کنترل کنند تا احتمال بروز مشکل کم شود.

مورد دیگری که باید به آن اشاره کنیم، این است که کاهش خونرسانی به لثه، احتمال عفونی شدن لثه‌ها را افزایش می‌دهد. حال اگر به‌دلیل قرار گرفتن دندان مصنوعی لثه‌ها آسیب ببیند، ترمیم آن‌ها زمان می‌برد و ممکن است در همین فاصله عفونی شوند. التهاب لب و برفک دهان نیز از جمله مشکلاتی هستند که احتمال رخ دادن آن‌ها برای افراد دیابتی وجود دارد.

با توجه به این موارد، توصیه می‌شود دندان مصنوعی برای افراد جوان دیابتی به‌صورت دوره‌ای تعویض شود تا بررسی‌های لازم صورت گیرد و دندان‌پزشک مطمئن شود که دندان‌های مصنوعی به‌شکل صحیح روی لثه‌ها قرار گرفته‌اند و عملکرد مناسبی دارند. همچنین افراد دیابتی باید سطح قند خون خود را نیز کنترل کنند تا درمان دندان مصنوعی به‌خوبی انجام شود.

هزینه دندان مصنوعی برای افراد جوان

تابه‌اینجا در رابطه با استفاده دندان مصنوعی برای افراد جوان دیابتی صحبت کردیم و نکاتی که باید در رابطه با این موضوع می‌دانستید را در اختیارتان قرار دادیم. حال اگر شما تصمیم به انجام این درمان در کرج دارید، شاید برایتان سوال پیش آید که قیمت دندان مصنوعی در کرج چقدر است؟

 

در پاسخ به این سوال نمی‌توان قیمت دقیق و مشخصی را اعلام کرد، زیرا این موضوع به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. برای مثال نوع دندان مصنوعی، شرایط بیمار، دستمزد دندان‌پزشک و ... همگی از جمله مواردی هستند که می‌توانند قیمت دندان مصنوعی را مشخص کنند.

بنابراین انتخاب یک کلینیک دندان‌پزشکی که این درمان را در بهترین شرایط و با بهترین قیمت انجام دهد، از اهمیت بالایی برخوردار است. از همین رو ما به شما عارف کلینیک را پیشنهاد می‌دهیم. در این مجموعه بهترین دندان‌پزشک‌ها با بالاترین تجربه مشغول به فعالیت هستند و می‌توانند بهترین درمان را با توجه به شرایط شما انتخاب کنند.

این کلینیک علاوه‌برآنکه کادر خوب و حرفه‌ای را در اختیار دارد، از محیط خوب و استریلی نیز برخوردار است، بنابراین دیگر نیازی به نگرانی در رابطه با بهداشت و نظافت کلینیک نیست. تمام ابزارها در این کلینیک ضدعفونی می‏شوند و یکسری از وسایل نیز برای هر بیمار جدا است؛ در نتیجه احتمال رخ دادن عوارض به حداقل می‌رسد.

دندان مصنوعی برای افراد جوان دیابتی

جمع‌بندی

انجام دندان مصنوعی برای افراد جوان که مبتلا به دیابت هستند، نیازمند توجه به یکسری مسائل است تا احتمال رخ دادن تمام مشکلات کم شود. از همین رو بهترین کلینیک و دندان‌پزشک را برای انجام این درمان انتخاب کنید. حال اگر شما در رابطه با این موضوع سوالی دارید، می‌توانید اطلاعات خودتان را در فرم زیر وارد کنید تا مشاوران عارف کلینیک با شما تماس بگیرند و به شما مشاوره رایگان بدهند.

سوالات متداول

  1. آیا بیماران مبتلا به دیابت می‌توانند درمان دندان مصنوعی را انجام دهند؟

اگر شرایط لثه و استخوان فک بیماران مساعد باشد، امکان انجام درمان دندان مصنوعی وجود دارد، اما با این حال لازم است که معاینه‌های لازم توسط متخصص انجام شود و سپس نظر نهایی اعلام گردد.

  1. آیا بیماران دیابتی می‏توانند درمان ایمپلنت انجام دهند؟

امکان انجام ایمپلنت برای بیماران دیابتی وجود دارد، اما لازم است بدانید که شرایط درمان این دست از بیماران با افراد عادی متفاوت است و روند بهبودی طولانی‌تر خواهد شد.

  1. برای افراد دیابتی چه مشکلات دهان و دندانی پیش می‌آید؟

بیماران دیابتی به‌دلیل شرایطی که دارند، بیشتر از سایر افراد در معرض مشکلات دهان و دندان هستند. از جمله این مشکلات می‌توان به عفونت لثه و تحلیل استخوان فک اشاره کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top