تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/06/03 - 13:49
کد خبر: 442114

معرفی ۶ وب‌سایت پخش صداهای طبیعی برای کسب آرامش

معرفی ۶ وب‌سایت پخش صداهای طبیعی برای کسب آرامش

برخلاف آنچه ممکن است فکر کنید، پخش صدا در پس‌زمینه، می‌تواند تأثیر زیادی روی افزایش تمرکز داشته باشد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اگر احساس خستگی و عدم تمرکز دارید، می‌توانید از ۶ وب‌سایتی که در این گزارش به شما معرفی می‌کنیم برای کسب آرامش با صدای محیط بهره ببرید.

برخلاف آنچه ممکن است فکر کنید، پخش صدا در پس‌زمینه، می‌تواند تأثیر زیادی روی افزایش تمرکز داشته باشد. شاید گاهی آنقدر خسته هستید که حتی نتوانید بخوابید زیرا سیل افکار فراوان، شما را همچنان بیدار نگه می‌دارد، یا شاید فقط نیاز به استراحت دارید اما منبع صوتی مناسبی در دسترس شما نیست.

صرف‌نظر از دلیل خستگی یا عدم تمرکز، در این مطلب فهرستی از چند وب‌سایت را برای شما آماده کرده‌ایم که سکوت محیط خانه را با صدای محیطی عالی برای هر موقعیتی پر خواهد کرد.

1-نویسلی (Noisli)

Noisli به‌دلیل رابط کاربری منظم و تنوع فراوان تنظیمات، یک نقطه‌ی شروع عالی محسوب می‌شود. چند فهرست پخش در بالای صفحه‌ی این وب‌سایت وجود دارد که شامل ترکیب‌های مختلفی از صداها در دسته‌بندی‌های متفاوت مثل بهره‌وری، آرامش و صداهای تصادفی است.این فهرست‌ها در واقع فقط ترکیبی از صداهای مختلف دیگر مثل باران، باد، امواج و آتش‌سوزی است. شما می‌توانید صداها را به‌دلخواه و مطابق میل خود تغییر دهید. این ابزار به شما کمک می‌کند که صدای هر جزء را کم یا زیاد کرده و صداهای دیگر را به ترکیب خود اضافه یا حذف کنید.با ایجاد حساب کاربری رایگان در نویسلی، به ۱۶ مورد از این صداها دسترسی خواهید داشت و اگر نسبت به ثبت حساب پولی اقدام کنید، ۱۲ مورد اضافه نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت. البته با خرید حساب پریمیوم نویسلی، می‌توانید از ویژگی‌های دیگری مثل تنظیم نوسان و جابه‌جایی نیز بهره ببرید.

میزان استفاده از این وب‌سایت به‌طور پیش‌فرض در هر روز به یک ساعت و نیم محدود شده است، اما با خرید اشتراک پریمیوم، این محدودیت برداشته خواهد شد. علاوه‌براین شما با داشتن حساب پولی نویسلی می‌توانید به هفت فهرست پخش اضافه و مجموعه‌ی گسترده‌ای از گزینه‌ها برای برخی از قابلیت‌های دیگر این وب‌سایت از جمله زمان‌سنج و ویرایشگر متن دسترسی داشته باشید.

2- مای‌نویز (myNoise)

اگر به‌دنبال وب‌سایتی هستید که گزینه‌های سفارشی‌سازی مختلفی را به‌همراه طیف وسیعی از صداها ارائه دهد، شاید مای‌نویز یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد.این وب‌سایت بیش از ۲۰۰ تولیدکننده‌ی صدای مختلف دارد که محبوب‌ترین آن‌ها در صفحه‌ی اول در دسترس کاربران قرار گرفته است. این صداها در دسته‌بندی‌های مفیدی مثل «صداهای مخصوص خواب» یا «صداهای مخصوص آرامش» قرار گرفته‌اند و به شما کمک می‌کنند آنچه به‌دنبالش هستید را راحت‌تر پیدا کنید.

یکی از برترین ویژگی مای‌نویز وقتی مشخص می‌شود که یکی از تولیدکننده‌های صدای آن را انتخاب کنید. همه‌ی تولیدکننده‌های صدا در این وب‌سایت، نوار تنظیم‌کننده‌ی متفاوتی در اختیار کاربر قرار می‌دهد که امکان سفارشی‌سازی صدا را مطابق نیاز کاربر فراهم می‌کند. این نوار تنظیم‌کننده همچنین می‌تواند متحرک شود و بدین ترتیب امکان افزایش و کاهش حجم صدا را در چند الگو ارائه می‌دهد.

بزرگ‌ترین نقطه‌ی قوت مای‌نویز، قابلیت‌های سفارشی‌سازی آن است. تنظیم‌های از پیش آماده‌ی مختلفی برای تولیدکننده‌های صدا وجود دارد که حتی می‌توان روی آن‌ها انیمیشن‌هایی مطابق با اولیت‌های خود تنظیم کنید. برخی از این ویژگی‌ها فقط زمانی فعال خواهد شد که به‌سایت کمک کنید، اما بیشتر امکانات مای‌نویز به‌طور رایگان در دسترس همه‌ی کاربران قرار دارد.

3- پوررلی (Purrli)

اگر به‌دنبال یک گزینه‌ی متفاوت هستید، پوررلی را امتحان کنید. هدف این وب‌سایت بسیار ساده است؛ به‌عنوان مثال فرض کنید به صدای گربه احتیاج داشته باشید اما هیچ گربه‌ای برای دسترسی به این صدا در اختیار ندارید. این وب‌سایت در چنین شرایطی می‌تواند نیاز شما را رفع کند. اگرچه کارکرد پوررلی احتمالا برای برخی کاربران کمی عجیب به‌نظر می‌رسد اما بدون شک، بسیاری از کاربران از این وب‌سایت لذت خواهند برد.

اگر به‌دنبال کاهش اضطراب، کنترل استرس، افزایش بهره‌وری یا خواب هستید، می‌توانید از صداهای مختلف گربه که این وب‌سایت ارائه می‌دهد استفاده کنید. مثال صدای گربه در اینجا برای افرادی که دلشان برای صدای این حیوان خانگی تنگ شده و از آن دور هستند یا به گربه حساسیت دارند، می‌تواند یک تجربه‌ی منحصر‌به‌فرد باشد.

رابط کاربری پوررلی بسیار ساده است و شش نوار برای تنظیم گزینه‌های مختلف مثل میزان نزدیک بودن یا دوربین دون صدای گربه و همچنین تعداد دفعات تولید صدای این حیوان خانگی ارائه می‌دهد. اگر از پورلی لذت می‌برید، گزینه‌ای برای کمک مالی به وب‌سایت در دسترس است. افرادی که به پوررلی کمک مالی کرده‌اند، دو گزینه‌ی اضافه برای تنظیم صدای گربه در اختیار خواهند داشت.

4- هیپستراسوند (Hipstersound)

هیپستراسوند برای افرادی که معمولا برای انجام برخی کارها به کافه‌ی نزدیک محل زندگی خود مراجعه می‌کنند، یک گزینه‌ی عالی محسوب می‌شود. این وب‌سایت مجموعه‌ای از گزینه‌های مختلف مرتبط با کافه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال شما می‌توانید صداهایی از کافه‌های تگزاس، پارس و ریودوژانیرو را با این ابزار پخش کنید.هنگامی‌که آهنگ خود را انتخاب کردید، می‌توانید با استفاده از گزینه‌های تنظیم کننده‌ی SFX در سمت راست، آن را سفارشی‌سازی کنید. به‌عنوان مثال می‌توان صداهای اضافه‌ی مردمی که درحال صحبت هستند، یا یک شومینه را به موسیقی موردنظر اضافه کنید تا حال‌وهوای کافه را برای شما تداعی کند.

البته حساب کاربری رایگان این وب‌سایت فقط سه آهنگ ارائه می‌دهد و برای دسترسی به پنج گزینه‌ی دیگر، باید هزینه‌ی خدمات مربوط به آن را پرداخت کنید.

5- Brain.fm

این وب‌سایت صدها تولیدکننده‌ی صدا ارائه می‌دهد که می‌توانید با استفاده از نوارهای تنظیم‌کننده، آن‌ها را سفارشی‌سازی کنید. علاوه‌براین Brain.fm پیش‌تنظیم‌های زیادی ارائه می‌دهد که می‌توان براساس نیاز از آن‌ها بهره برد. این پلتفرم فهرست‌های پخش متعددی ارائه می‌کند که همه‌کار برای شما انجام می‌دهند.شما می‌توانید یکی از گزینه‌های Relax، Focus یا Sleep را برای تمرکز، آرامش و خواب انتخاب کنید. در واقع کاربران می‌توانند صدای مورد نظر را در پس‌زمینه پخش کنند و مدت زمان پخش هر صدا حدود دو ساعت است.البته Brain.fm گزینه‌های دیگری هم ارائه می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توان بیشترین بهره را از خدمات این وب‌سایت برد. در مجموع شما می‌توانید از بین ۳۶ گزینه‌ی مختلف که در سه دسته‌بندی اشاره شده قرار دارند، استفاده کنید. هر کدام از صداهای ارائه شده در این وب‌سایت، تجربه‌ای متفاوت برای شما به ارمغان خواهد آورد.

اگرچه امکانات Brain.fm بسیار جذاب است، اما این وب‌سایت رایگان نبوده و برای استفاده از آن باید پول پرداخت کنید. البته امکان تست سه‌روزه‌‌ی رایگان این وب‌سایت در دسترس کاربران قرار دارد ولی پس از تمام شدن دوره‌ی آزمایشی، برای استفاده از آن باید هزینه‌ی اشتراک را پرداخت کنید.

Rainy Mood-6

در نهایت می‌توانید از وب‌سایت Rainy Mood استفاده کنید که حساب کاربری رایگان آن هیچ گزینه‌ای برای تنظیم صدا در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد. این سرویس همچنین هیچ گزینه‌ی تنظیمی یا دکمه یا فهرست پخش ارائه نمی‌دهد. با مراجعه به Rainy Mood شما فقط با یک دکمه‌ی پخش مواجه خواهید شد که با فشار دادن آن، صدای آرام‌بخش بارش باران را خواهید شنید.گاهی اوقات این صدا تمام چیزی است که می‌خواهید و Rainy Mood این صدا را به بهترین شکل ممکن ارائه می‌دهد.

صداهای عالی برای سلیقه‌های مختلف

امیدواریم بتوانید با این وب‌سایت‌ها ترکیب کاملی از صداهای مورد نیاز خود را پیدا کنید. اگر هیچ‌کدام از این سرویس‌ها به‌تنهایی نیاز شما را رفع نکرد، می‌توانید از چند گزینه به‌طور هم‌زمان استفاده کنید.

در هر‌صورت اگر به‌دنبال کاهش استرس، افزایش تمرکز یا خواب هستید، مسلما یکی از این وب‌سایت‌ها می‌تواند برای شما مفید واقع شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در اولین حراج امسال ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
رئیس جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
«السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید دیدار کردند
جزییات افزایش تعرفه پرستاری
هشدار سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی کشور
کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید موجب کسری بودجه نمی‌شود
صدور۱.۶ میلیون مجوز کسب و کار الکترونیکی
کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیام ما صلح و در عین حال آمادگی است
فعالیت سفارت هلند در تهران از سر گرفته شد
رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
زلفی‌گل: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور
وزارت علوم امریه سربازی جذب می‌کند
«تمساح خونی» ۱۰۰ میلیاردی شد
امیرعبداللهیان: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها لازم و مشروع بود
راهکار افزایش تولید گوشت قرمز در کشور از نگاه محققان
ریزش بهای طلا و سکه تداوم دارد
جنگ غزه بدهی‌های اسرائیل را ۲ برابر کرد
واکنش آیت الله جاودان به پاسخ نظامی ایران به اسرائیل +فیلم
آیت‌الله مکارم شیرازی: عملیات پیروزمندانه سپاه مایۀ سربلندی مسلمانان جهان شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top