تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/06/07 - 19:30
کد خبر: 442560

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

عامل وحدت و تقریب در فعالیت‌های بانوان منطقه فضای قرآنی است

عامل وحدت و تقریب در فعالیت‌های بانوان منطقه فضای قرآنی است

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:فضای قرآنی عاملی برای وحدت و تقریب در فعالیت‌های بانوان است و ما آماده حمایت همه جانبه از آن هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هم اندیشی با بانوان قرآنی که امروز دوشنبه هفتم شهریورماه به همت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار شد، گفت: خوشحالم توفیق حاصل شد تا در جمع بانوان قرآنی باشیم. از برکات انقلاب اسلامی موج گستردگی قرآن و رونق جلسات مذهبی است. بی انصافی است کسانی که از عدم ترویج مذهب در بین مردم قضاوت‌هایی می‌کنند. امروز جامعه ما به لحاظ تمسک به قرآن و اهل بیت از ۱۰ سال گذشته بهتر شده است.

وی گفت: انقلاب اسلامی معجزه‌ای بود که بانوان اصیل رقم زدند و در پیروزی آن و ۸ سال جنگ دفاع مقدس کوشیدند. بسیاری از بانوان سال‌ها از خانه خود بیرون نیامدند تا با طرح استعماری کشف حجاب مقابله کنند.

اسماعیلی با اشاره به راه اندازی مجمع بانوان قرآنی کوثر افزود: شما بانوان قرآنی کار مهمی را آغاز کردید که ارتقای آن به ایجاد بنیاد و مجمع قرآنی کوثر انجامید. ما باید ساختار و تشکیلاتی برای این بنیاد قرار دهیم تا اسباب خیر برای آینده شده و بدرخشد. تمام نکاتی که بانوان در این جلسه مطرح کردند بسیار صحیح بوده و کارهای خوبی پیش بینی شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حوزه فعالیت‌های بانوان باید مستقل باشد تا رشد پیدا کند. ما باید اگر استعداد و ظرفیتی داریم آن را گسترش دهیم و می‌توانیم فضای قرآنی را در بین خانواده‌ها و نظام آموزش و پرورش به صورت ویژه رواج دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم انسجام بالایی بین دستگاه‌ها وجود دارد ادامه داد: ما جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش برای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی می‌توانیم ترتیب دهیم. همچنین سازمان تبلیغات نیز با معاونت قرآن هماهنگی‌های خوبی دارد. ما امروز ازدحام اراده‌ها را شاهد هستیم که در گذشته در تقابل هم بودند اما امروز هم افزا به گسترش فرهنگ قرآنی کمک می‌کند.

اسماعیلی در خصوص مؤسسات قرآنی گفت: مجوز مؤسسات تک منظوره را معاونت قرآن و عترت داده و در شورایی بحث اصلاح آئین نامه مؤسسات نیز مورد تاکید قرار گرفت.

وی با اشاره به اربعین ۱۴۰۱ تصریح کرد: در اربعین امسال ستادی در معاونت قرآن تشکیل شده و ما آماده حمایت از فعالیت‌های حوزه قرآنی هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح بشری به عنوان یک طرح موفق می‌تواند در تمام کشور اجرا شود و همچنین در بستر فضای اربعین نیز آن را بکار ببریم.

وی با تاکید بر تفاهم نامه‌هایی که با ۵ وزیر فرهنگ کشورهای منطقه منعقد شده است، گفت: فضای قرآنی عاملی برای وحدت و تقریب در فعالیت‌های بانوان است و ما آماده حمایت همه جانبه از آن هستیم.

اسماعیلی افزود: ما باید از فعالیت‌های تکراری، ظاهری و سطحی دست کشیده و به سمت برنامه‌های عمیق و ماندگار در خارج و داخل کشور برویم. با هماهنگی‌هایی که از سوی معاون قرآن و عترت صورت گرفته، وزارتخانه‌هایی که مسئولیت اجتماعی دارند، فعالیت‌های خود را به سمت و سوی قرآنی می‌آورند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما با حمایت فعالیت‌های قرآنی در داخل و خارج از کشور امیدواریم گام‌های بلندی را برای ارتقای کیفی و کمی در این حوزه برداریم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
تاکید بر تولید و واردات مناسب در جلسه شورای رقابت با وزیر صمت
صندوق بین‌المللی پول از بهبود نرخ بیکاری در ایران خبر داد
مقایسه ساعت اورینت با سیتیزن
پلیس راهور: از سفرهای غیرضروری در جنوب شرق کشور اجتناب کنید
اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است
بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ نظامی به رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود
توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک زندانی
اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت
۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top