تاریخ انتشار: جمعه 1401/06/11 - 18:37
کد خبر: 442895

ملیکا اخوان

موانع ادامه تحصیل معلمان

موانع ادامه تحصیل معلمان

چنین به نظر می‌رسد که وضعیت کنونی دانش بشری و مشکلات و موانع آن، توجه مسئولان و مدیران کشور را به خود جلب کرده و برنامه هایی برای توسعه حرفه ای و سازماندهی نیروی انسانی در دستور کار قرار گرفته است که یکی از آنان دغدغه های مربوط به ادامه تحصیل معلمان و مسائلی است که در حین انجام این مهم، برای آنان پیش می آید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» یادداشت از ملیکا اخوان، عضو فعال معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی پردیس نسیبه تهران*/// در اعتراض به روند ضد و نقیض ادامه تحصیل دانشجومعلمان در مقطع کارشناسی ارشد و ممانعت های مکرر برخی ادارات در مواجهه با درخواست مجوز ادامه تحصیل ایشان، در یادداشتی بیان کرد:

کیفیت آموزش از جمله دغدغه‌های عمده در سراسر جهان است. در این زمینه معلمان، کلید بهبود عملکرد به حساب می آیند؛ بنابراین توسعه حرفه ای و پیشرفت علمی آنان، زمینه‌ساز پیشرفت جامعه اسلامی و ارتقای سطح علمی آن می باشد. نظر به این موضوع، اهمیت ادامه تحصیل معلمان، به نحوی احسن نمایان می شود.

چنین به نظر می‌رسد که وضعیت کنونی دانش بشری و مشکلات و موانع آن، توجه مسئولان و مدیران کشور را به خود جلب کرده و برنامه هایی برای توسعه حرفه ای و سازماندهی نیروی انسانی در دستور کار قرار گرفته است که یکی از آنان دغدغه های مربوط به ادامه تحصیل معلمان و مسائلی است که در حین انجام این مهم، برای آنان پیش می آید. از جمله ی این موانع و مسائل، می توان به کوتاهی در واگذاری تسهیلات به معلمان برای ادامه تحصیل و اجبار آنان برای تحصیل در رشته هایی اشاره کرد که بدان علاقه ندارند و یا نیازی از آنان برآورده نمی کند. همین عوامل، به نوعی کاهش رغبت معلمان به ادامه تحصیل را منجر می شود. برای مثال بر مبنای پیگیری های صورت گرفته میتوان اذعان کرد که ادارات محل خدمت علی رغم ابلاغ یک بخشنامه واحد ، هرکدام رویکردی جداگانه و بعضا متناقض دارند. از سویی دیگر در سراسر کشور، دبیرانی هستند که با وجود  علاقه مندی به ادامه تحصیل در رشته های علوم تربیتی، موفق به انجام این کار نمی شوند. این در حالی است که بخش زیادی از واحد های درسی اخذ شده توسط آنان در دانشگاه فرهنگیان، به علوم تربیتی اختصاص می یابد.

حال، پرسش اینجاست که چه چیزی می تواند زمینه ساز رفع این موانع، در روند ادامه تحصیل معلمان باشد؟ آیا این امکان وجود دارد که با اعمال نوعی چارچوب و قانون در راستای کاهش دغدغه های مربوط به خروج نیرو، معلمان را در مسیری سوق داد که بدان علاقه دارند و به همین واسطه مشوقی بود که انگیزه ی آنان را در انجام رسالت شریف خویش در جای جای نظام مقدس آموزش و پرورش افزایش می دهد؟ امید است که با جلب عنایات مسئولان محترم ذی ربط بتوان در ره رسیدن به جامعه ای پویاتر، باری دیگر گامی بلند برداشت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
توصیف رهبر انقلاب درباره شهید مدرس +فیلم
مدرس؛ الگوی ماندگار انتخاب اصلح
از پوشک گربه استفاده کنیم یا خیر؟
آیا دمنوش آرامش بخش میتواند باشد ؟
بررسی طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن در جلسات هفته آینده مجلس
کامیون‌های بشردوستانه در گذرگاه رفح مجدد متوقف شدند
وزارت بهداشت غزه: وقفه یک هفته‌ای نفعی برای بیمارستان‌های غزه نداشت
امیرعبداللهیان خطاب به صهیونیست‌ها و آمریکا: حملات به غزه را فورا متوقف کنید
اعضای اوپک بار دیگر برای کاهش عرضه نفت توافق کردند
واکنش قوه قضاییه به اظهارات سخنگوی دولت درباره لایحه عفاف و حجاب
رتبه‌بندی معلمان چگونه اجرا می‌شود؟
برادران و نابرادران
فیلم| انتقادات دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز به هزینه‌های همایش مبنا در حرم امام خمینی(ره)
اطلاعیه دفتر دبیرکل جبهه پایداری پیرامون انتشار مطالب کذب در برخی رسانه‌ها
برگزاری تمرین پرسپولیس در سالن بدنسازی
۶۸۰ هزار نفر تاکنون برای آزمون سراسری ثبت نام کردند
بازخوانی ۴ ویژگی نمایندگی مردم در مجلس از زبان رهبر انقلاب
قطر: مذاکرات فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها برای بازگشت به آتش بس ادامه دارد
۲۶ شهید و دهها زخمی از لحظه پایان آتش‌بس در غزه
افت تقاضای خودروهای مونتاژی
رشد اقتصادی در نیمه اول امسال ۷.۵ درصد شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top