تاریخ انتشار: شنبه 1401/06/12 - 18:30
کد خبر: 442979

تأکید رئیسی بر سهولت، امنیت و ارزانی سفر اربعین

تأکید رئیسی بر سهولت، امنیت و ارزانی سفر اربعین

رئیس ستاد اربعین گفت: رئیس جمهور بر روی ۴ موضوع امنیت، سلامت، سهولت و ارزانی برای سفر اربعین تأکید دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه وضعیت زائران ما از نظر رعایت دستورالعمل‌ها و توصیه های وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، در حد خیلی خوبی است، گفت: تعدادی در حدود ۴۰۰ هزار نفر بایستی دز یادآور را تزریق کنند که پیامکی برای آنها ارسال شد که این کار را انجام دهند.

میراحمدی با بیان اینکه رئیس‌جمهور بر روی ۴ موضوع امنیت، سلامت، سهولت و ارزانی برای سفر اربعین تاکید کرده است، گفت: در مورد مسئله سلامت موضوعی که مورد تاکید جدی ما است، مسئله گرمازدگی است، تمهیدات برای گرمازدگی در این سوی مرز بر عهده وزارت بهداشت و در آن سوی مرز نیز به عهده جمعیت هلال احمر است.

وی افزود: قرار شد که برای این مسئله اقدامات، توسعه داده و ظرفیت های لازم فراهم شود که ان‌شاءلله این مسئله را به خوبی مدیریت کنیم.

میراحمدی ادامه داد: موضوع دیگر که رئیس‌جمهور بر آن تاکید جدی دارند، مسئله حمل و نقل است که در جلسه امروز در ارتباطی به استانداران، ابلاغی برابر تدبیر رئیس‌جمهور مطرح شد و استانداران موظف شدند که ظرفیت های استانی را در خدمت وزارت بگیرند که هر استان و استاندار نیز مطمئن باشد که در زمینه رفت و برگشت زائر هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.

وی بیان کرد: وزارت راه نیز تمام ظرفیت های خودش را به کار می‌گیرد و ما نیز از همه رانندگان عزیز درخواست داریم که برای این امر مقدس و معنوی با تمام ظرفیت به صحنه بیایند.

رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه مسئله دیگر تخلفاتی است که در مسیر ارزان‌سازی امکان دارد رخ دهد، گفت: به پارکینگ‌ها ابلاغ کردیم که هر کجا از قیمت مصوب ۵ هزار تومان و ۱۰ هزار تومان که اعلام شده، تخطی صورت گیرد، با آن پارکینگ برخورد می‌شود و به دستگاه‌های مربوطه معرفی شده و در جایی که لازم باشد، پارکینگ متخلف تعطیل خواهد شد.

میراحمدی درباره نظارت بر بلیت فروشی‌های اتوبوس ها و هواپیما اظهار کرد: وزیر نیرو و وزیر راه بازرس‌های ویژه ای را پیش بینی کرده‌اند که در تمام پایانه‌های مرزی مستقر باشند و بر روند این بلیت فروشی نظارت کنند.

وی افزود: گفته شد که در روز جمعه که آغاز این کار بود، با سه شرکت که تخلف کرده بودند، برخورد لازم صورت گرفت  و انتظار این است که سازمان هواپیمایی کشور نیز اجازه ندهند که در مورد بلیت فروشی کوچکترین تخلفی صورت گیرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: موضوع دیگر عبور موکب‌داران و مشکلاتی که برای آنها پیش آمده، بود که ما از آن‌ها عذرخواهی می‌کنیم؛ این مشکل مربوط به ما نبود و عزیزان گمرک و مرزبانی عراق آن را پیش آوردند؛ ما ضمن تقدیر از زحمات مسئولان عراقی انتظار داریم که در این مسائل مهم با دقت بیشتری عمل کنند. 

وی ادامه داد: بعضی از موکب‌داران ما دو تا سه روز با وسایلی که در معرض فساد قرار می‌گرفت، در مرز اذیت شدند که از جانب خودم از همه آن‌ها عذرخواهی می‌کنم. ما پیگیری های لازم را برای حل مشکل انجام دادیم و به ما گزارش دادند که دو-سه ساعت پیش این موضوع در مرز مهران حل شده است.

میراحمدی درباره مسئله اتباع زائر ادامه داد: اعلام شد که زائران پاکستانی باید از طریق مرز هوایی عراق مسافرت کنند که این عمل غیرممکن بود؛ ما پیگیری‌های فراوانی کردیم و آنها قبول کردند که به شکل مانیفستی و گروهی با داشتن ویزا از مرزهای زمینی ما عبور کنند و مثل سال‌های گذشته از این شرایط بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: اتباع افغانستانی مقیم ایران می توانند برابر روال قبل با حفظ روادید از این موضوع استفاده کنند و اتباع افغانستان و پاکستان می توانند از مرز شلمچه عبور کنند. 

رئیس ستاد اربعین اظهار کرد: در مورد سایر اتباع گفته شده که باید از مرزهای هوایی عبور کنند، البته هنوز ما اتباع پاکستانی داریم که پشت مرزهای کشور ما مانده‌اند، یعنی دوستان عراقی به ما یک چیزی می‌گویند، اما در عمل اتفاق دیگری می‌افتد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top