تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/06/17 - 21:38
کد خبر: 443480

در گفتگو با خبرنامه دانشجویان ایران مطرح شد؛

رئیس دانشگاه صنعت نفت: نظام حقوقی اساتید به نظام پرداختی نفت برگشت

رئیس دانشگاه صنعت نفت: نظام حقوقی اساتید به نظام پرداختی نفت برگشت

کریم سلحشور در گفت وگو با خبرنامه دانشجویان؛ اظهار داشت: تحول و مسیر دانشگاه برمبنای سند راهبردی دانشگاه است که این سند پنج ساله بود و امسال سال اول این سند است.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کریم سلحشور، رئیس دانشگاه صنعت نفت اظهار داشت: تحول و مسیر دانشگاه برمبنای سند راهبردی دانشگاه است که این سند پنج ساله بود و امسال سال اول این سند است.

وی افزود: در این سالها یکی از اقدامات مهم در این حوزه تاکید بر حرکت دانشگاه بر اساس این سند بوده است و اقدامات تحولی درخوری صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه صنعت نفت تاکید کرد: در حوزه نظارت، برای اولین بار دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه راه اندازی شد. از طرفی پس از 8 سال وقفه برای رشد و تعالی دانشگاه روند جذب استاد در دانشگاه مجدد شروع شد.

ورود دانشجوی جدید به دانشگاه نفت 

وی به مساله پذیرش دانشجو اشاره و بیان داشت: در دولت حضرت ایت الله رئیسی رونق به این دانشگاه مهم و تخصصی برگشت و پس از تعطیلی جذب دانشجو در دوران دولت روحانی، مجدد جذب دانشجو در دانشکده های تهران و محمود اباد این دانشگاه اغاز شد.

سلحشور ادامه داد: متاسفانه در دولت قبل بسیاری از رشته ها تعطیل و جذب دانشجو متوقف شد و اکنون در یکسال گذشته روند احیا این رشته ها شروع شده و این به مثابه حیات مجدد برای دانشگاه وصنعت نفت است.
رشته های آموزشی مجدد در دانشگاه نفت احیا می شوند

وی گفت:در ارتباط با تحول نظام آموزشی برای نخستین بار دروس تخصصی دانشگاه با بهره گیری از مدرسین صنعتی برگزار می شود. یعنی شرایطی فراهم شد که دانشجو از دوتا استاد برخوردار باشد. اساتید هیأت علمی دانشگاه، مبانی نظری را عرضه و مدرسین صنعتی به عنوان اساتیدی که از صنعت می آیند و در بعد فناوری و مهارت اندوزی تدریس کنند.

رئیس دانشگاه صنعت نفت بیان داشت: استفاده از منتورهای صنعتی و یا راهنماهای صنعتی برای اولین بار هست که در نظام آموزش عالی کشور اتفاق می‌افتد که امیدواریم این برنامه ریزی را به شکل صحیح بتوانیم اجرا کنیم.
دروس دانشگاه نفت دو استاده تدریس می شود

وزارت نفت قصد دارد ۸۰ سال افتخارِ دانشگاه صنعت نفت را واگذار کند! / لزوم  رسیدگی به مشکلات دانشگاه

این رئیس دانشگاه به سیاست آموزشی دانشگاه اشاره و بیان داشت: سعی می شود دانشجوی ما از بدو ورود به دانشگاه از منتور ها یا راه نماهای صنعتی بتواند استفاده کنند در رشته های خودشان که این امکان را برای دانشجو فراهم می‌کند که با شرایط کسب و کار در صنعت نفت آشنا شود،

وی ادامه داد: این اقدام سبب می شود که دانشجو در دوران تحصیل با ملاحظات مربوط به میدان کار در حوزه صنعت نفت آشنا و بعد از اینکه فارغ التحصیل شدند بلافاصله وارد صنعت نفت شوند.
مراکز رشد و محاسبات در دانشگاه نفت راه اندازی می شود

سلحشور به مساله اقدامات پژوهشی امید افرین در دانشگاه اشاره و گفت: مرکز انتشارات دانشگاه برای اولین بار راه اندازی شد، تعداد کتب زیادی منتشر و تعداد کتب زیادی هم در مسیر انتشار وجود دارد.
وی گفت: برای اولین بار مرکز محاسبات سریع دانشگاه شکل گرفت و ما در زمینه راه‌اندازی مرکز محاسبات سریع در دانشگاه در واقع اقداماتی را انجام دادیم. برای ایجاد مراکز رشد دانشگاه در آبادان، اهواز تهران و محمودآباد اقداماتی صورت گرفته شده است. 

نظام حقوقی اساتید به دستور جناب اوجی به نظام پرداختی نفت برگشت

سلحشور بیان داشت: خوشبختانه در زمینه تاسیس و راه اندازی مرکز تحول دیجیتال در حوزه صنعت نفت برای اولین بار در کشور هست که ما در این حوزه فناوری پیشرفته که حوزه مرکز تحول دیجیتال هست، هم در بعد فنی و هم در بعد رشته های علوم انسانی راه اندازی می شود.

وی با انتقاد از رویکرد وزیر نفت سابق به دانشگاه نفت و تضعیف این دانشگاه ریشه دار، گفت: سیاست های دولت روحانی و شخص زنگنه تضعیف این دانشگاه بوده به طوری که نظام حقوقی اساتید را کاهش داد که الحمدالله با حمایت و نگاه مثبت جناب آقای اوجی وزیر نفت مجدد از پارسال نظام حقوق و مزایا اعضا هیأت علمی مجددا به همان نظام نفت تغییر داده شد. 

رئیس دانشگاه صنعت نفت به مساله استخدام دانش آموختگان ممتاز دانشگاه اشاره و گفت: روند جذب دانشجوی ممتاز در دانشکاه نفت احیا می شود. این یک فرصت برای توسعه صنعت نفت با بهره گیری از دانشجویان ممتاز است.
وی گفت: برای اولین بار سعی کردیم رویدادهای دانشجویی دانش بنیان را در دانشگاه راه اندازی کنیم در حوزه های نوآوری فناوری و کارآفرینی؛ و یک رویداد دانشجویی مستمر را تحت عنوان "ما می توانیم" در دانشگاه نفت راه اندازی می شود.

سلحشور افزود: رویداد دانشجویی "ما می توانیم" را در دانشگاه راه اندازی کردیم که نخستین رویدادش در آبان ماه در دانشکده نفت اهواز در حوزه نیازمندی های صنعت نفت برگزار می شود.
نگاه وزیر نفت و دولت سیزدهم به دانشگاه مثبت و سازنده است

وی افزود: هدف در دوره جدید و با حضور وزیر محترم جناب اوجی؛ یک حرکت تحولی در احیای جایگاه و رتبه دانشگاه در نظام‌های رتبه بندی جهانی است. متاسفانه به دلیل تضعیفی که دانشگاه ما‌ در هشت سال دوران آقای زنگنه داشت، قادر نبودیم در نظام‌های رتبه بندی جهانی جایگاهی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه نفت بیان داشت: مساله پژوهش یکی از اولویتهای فعلی دانشگاه است و بران اصرار داریم و این امر مثل برخی فضاهای دیگر از سوی زنگنه بایکوت شده بود. به سبب تاکیدات رهبری انقلاب بر مساله تحقیق و پژوهش شخصا به این مساله ورود و اکنون دنبال تاسیس مرکزی هستیم که این مرکز تحت عنوان مرکز علم سنجی و پایش جایگاه و رتبه دانشگاه صنعت نفت در نظام های رتبه بندی جهانی در حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه است.
وی گفت: هم این مرکز و هم شورای را راه اندازی می کنیم که بتوانیم رتبه علمی دانشگاه نفت را ارتقا و مرتب پایش کنیم. 

دانشجوی خارجی جذب دانشگاه نفت می شود

سلحشور با اشاره به جذب دانشجوی بین المللی در دانشگاه نقت گفت: در دوران زنگنه با وجود مجوزهای وزارت علوم، جذب دانشجوی خارجی متوقف شده بود و وزیر اجازه نمی داد ولی در همین یکسال گذشته این سد برداشته شده و دانشجوی خارجی داشتیم.

وی به مساله ارتباط با صنعت اشاره و به موفقیت های اخیر این دانشگاه اشاره و بیان داشت: خوشبختانه در ارتباط با انعقاد تفاهم ‌نامه با شرکت های وابسته به وزارت نفت اقدامات خیلی خوبی در سال جدید صورت گرفت.
رئیس دانشگاه صنعت نفت بیان داشت: در نمایشگاه نفت و گاز امسال ما موفق شدیم تعداد قابل توجهی تفاهم نامه منعقد کنیم. یکی از تفاهم‌ نامه هایی که برای ما بسیار اهمیت دارد که البته زمینه اش بعد از این نمایشگاه فراهم شد، ارتباطی با شرکت ملی پالایش و پخش ایران بود.

مراکز نوآوری و کارآفرینی در دانشکده‌های دانشگاه صنعت نفت راه‌اندازی می‌شود

رویداد دانش بنیان "ایده شو" با همکاری پالایشگاه آبادان برگزار می شود

وی ادامه داد: مجموعه پالایش و پخش نگاه مثبتی به دانشگاه دارد و برای همین مقرر شد یک مرکز رشد به طور مشخص در ارتباط با موضوع صنعت پالایش و پخش در دانشگاه راه اندازی شود. 
سلحشور با اشاره به مقدمات راه اندازی مرکز رشد در آبادان گفت: این مرکز رشد هم با دانشگاه و هم با صنعت پالایش و پخش و با پالایشگاه مرتبط است. تلاش می کنیم طی تفاهمی نیازمندی های پالایشگاه را تامین کنیم.
وی به حمایت و ارتباط سازنده با پالایشگاه اشاره و گفت: با همکاری پالایشگاه آبادان قرار شد که در طول نیم سال تحصیلی جدید یک رویداد در واقع نوآورانه تحت عنوان "ایده شو" داشته باشیم. که این ایده شو و ایده بازار هر دو در دانشگاه نفت آبادان برگزار می شود.

رئیس دانشگاه صنعت نفت بیان داشت: در ارتباط با رویداد ایده شو دانشجویان در تیم های 4الی 5 نفره باهم همکاری و براساس نیازهای پالایشگاه ایده و طرح می دهند. دانشگاه و پالایشگاه از ایده های برتر حمایت خواهند کرد.
وی به مسایل فرهنگی نیز اشاره و گفت: در دانشگاه از نیروها و تشکل های جوان و انقلابی حمایت می کنیم. در حوزه قران و مباحث فرهنگی و انقلابی اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top