تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/06/27 - 10:59
کد خبر: 444236

چه تلویزیونی مناسب خانه کوچک شماست؟

چه تلویزیونی مناسب خانه کوچک شماست؟

نکته مهم دیگر اینکه هرچه اندازه و کیفیت تلویزیون باهم همخوانی داشته باشد، راندمان و عملکرد تلویزیون هم بهتر خواهد بود و عمر مفید آن هم افزایش پیدا می‌کند. بنابراین هنگام خرید تلویزیون این نکته مهم را در نظر داشته باشید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در حال حاضر بیشتر ما در خانه‌های آپارتمانی و با ابعاد کوچک زندگی می‌کنیم. در این شرایط هرچند دوست داریم که تمام وسایل خانه و دکوراسیون آن را با وسایل مختلف پر کنیم، اما بهتر است قبل از هر چیز به ابعاد خانه دقت داشته باشیم. 

امروزه توجه به انتخاب وسایل و طراحی دکوراسیون بر اساس ابعاد فضای خانه اهمیت زیادی دارد. ممکن است شما هم دوست داشته باشید در خانه خود از مبلمان منبت‌کاری شده، کلاسیک و با حجم زیاد استفاده کنید؛ اما مراقب باشید که این انتخاب می‌تواند نمای دکور خانه‌های کوچک را برهم بزند. علاوه بر آن انتخاب و خرید وسایلی بزرگ‌تر از ابعاد و ظرفیت فضای خانه، فقط هزینه‌ای اضافی روی دست شما می‌گذارد و زیبایی دکور را بیشتر نمی‌کند.

در عین حال این موضوع در انتخاب لوازم برقی مانند تلویزیون نیز اهمیت زیادی دارد. هرچند تلویزیون‌های بزرگ‌تر، نمای واضح‌تری دارند و دیدن فیلم و سریال در آن‌ها تداعی‌کننده حضور در فضای سینما است؛ اما گزینه خوبی برای خانه‌های کوچک محسوب نمی‌شوند. بنابراین بهتر است به فاکتورها و نکات مهم در خرید تلویزیون برای خانه‌های کوچک دقت داشته باشید. در ادامه قصد دارم چند نکته کلیدی برای خرید تلویزیون مناسب برای خانه‌های با ابعاد کوچک را بررسی کنم. همراه من بمانید.

فاصله مناسب چشم از تلویزیون

اگرچه نوع چیدمان وسایل در دکوراسیون اهمیت زیادی دارد؛ اما قبل از هر چیز سلامتی جسم اولویت دارد. به همین دلیل اگر فضای خانه شما کوچک باشد و بخواهید از تلویزیونی با ابعاد بزرگ استفاده کنید، حتما به چشم خودتان آسیب وارد می‌کنید. به یاد داشته باشید که زاویه دید و فاصله چشم از تلویزیون اهمیت زیادی دارد.

به‌صورت کلی متخصصان در این زمینه معتقد هستند که زاویه دید مناسب در هنگام تماشای تلویزیون باید حدود 30 تا 40 درجه باشد. در عین حال هرچقدر که زاویه دید به سمت 30 درجه گرایش داشته باشد، تماشای تلویزیونی آسیب کمتری به چشم وارد می‌کند.

علاوه بر آن اگر تلویزیونی با وضوح تصویر 4k برای خرید انتخاب کرده باشید، حتما شاهد جزئیات بیشتر در تصاویر خواهید بود. در این صورت هم باید فاصله مناسب را با تلویزیون رعایت کنید؛ زیرا هرچه فاصله کمتر باشد، تراکم پیکسل‌ها بیشتر شده و آسیب به چشم افزایش می‌یابد.

در این شرایط اگر تلویزیون شما دارای وضوح تصاویر 4K است، بر اساس میزان اینچ آن فاصله خودتان را با تلویزیون تعیین کنید. برای مثال فاصله مناسب با یک تلویزیون 25 اینچی چیزی حدود 1.20 سانتیمتر است. در عین حال هرچه ابعاد و سایز تلویزیون بر اساس اینچ افزایش پیدا می‌کند باید فاصلهخودتان را از آن بیشتر کنید.

تلویزیون مناسب اتاق پذیرایی کوچک

در بیشتر موارد تلویزیون در فضای پذیرایی قرار می‌گیرد و به همین دلیل انتخاب ابعاد تلویزیون و حتی سایر وسایل اهمیت پیدا می‌کند. شما در این شرایط فقط نباید به انتخاب یک تلویزیون کوچک مناسب ابعاد خانه دقت کنید؛ بلکه چیدمان دکوراسیون و انتخاب وسایلی با حجم و ابعاد کمتر هم مهم است. به‌طور مثال در پذیرایی با ابعاد کم به سراغ مبلمان بزرگ یا پرده‌هایی با حجم زیاد نروید. این وسایل اگرچه زیبا هستند، اما فضای خانه و ابعاد اطراف تلویزیون را کوچک‌تر نشان می‌دهند و امکان دید بهتر صفحه نمایش تلویزیون را از بین می‌برند. بهتر است به دنبال خرید مبلمان مدرن و فانتزی با رنگ‌های خنثی و روشن از فروشگاه‌های معتبر باشید. علاوه بر آن سایر المان‌های موجود در فضا نیز از سبک مدرن و فانتزی پیروی کنند.

بعدازاینکه دکور خانه را مدرن و ساده چیدید، نوبت به انتخاب تلویزیون می‌رسد. برای خانه‌های کوچک، تلویزیون‌های بزرگی مانند تلویزیون 50 اینچ به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. برای این کار بهتر است به سراغ تلویزیون‌های 32 تا 36 اینچی بروید.

علاوه بر آن راهکار مناسب دیگری نیز وجود دارد که بتوانید تلویزیونی با ابعاد بزرگ‌تر تا 40 اینچ هم بخرید. شما می‌توانید به‌جای استفاده از میز، تلویزیون را روی دیوار نصب کنید تا علاوه بر بیشتر شدن فضای پذیرایی، دید بهتری هم موقع تماشای تلویزیون داشته باشید. در عین حال این روش گزینه خوبی برای خانواده‌هایی است که فرزند خردسال دارند؛ زیرا احتمال آسیب وارد شدن به تلویزیون هم تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

 

تلویزیون مناسب اتاق‌خواب کوچک

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید در فضای شخصی و اتاق‌خواب تلویزیون داشته باشید، بهتر است به سراغ گزینه‌ای بروید که متناسب با ابعاد فضای اتاق باشد. شاید قصد دارید اتاق‌خواب خودتان را برای بازی‌های کامپیوتری چیدمان کنید و قبل از هر چیز به سراغ خرید یک دستگاه گیم خوب می‌روید. برای این خرید هم گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد. به‌طور مثال می‌توانید از روش خرید پلی استیشن PS4 با پرداخت قسط کمک بگیرید.

بعد از آن نوبت به انتخاب تلویزیونی مناسب این فضا می‌رسد. به‌صورت کلی اتاق‌ها ابعاد چندان بزرگی ندارند و نمی‌توانید به سراغ تلویزیون بزرگ بروید. علاوه بر آن اگر می‌خواهید مدت زیادی را به بازی‌های کامپیوتری اختصاص دهید حتما باید فاصله مناسب را با تلویزیون رعایت کنید؛ در غیر این صورت بعد از مدت کوتاهی به چشم، گردن و آناتومی بدن خود آسیب وارد می‌کنید. پیشنهاد مناسب این است که تلویزیون 24 تا 36 اینچ برای این فضا تهیه کنید که کاملا با ابعاد اتاق‌خواب همخوانی داشته باشد.

ابعاد تلویزیون مهم‌تر است یا کیفیت آن؟

نمی‌توان گفت که دقیقا کدام‌یک برای فضای کوچک خانه شما مهم‌تر  و در اولویت هستند. حقیقت این است که این دو ویژگی به اندازه هم برای وضوح تصاویر بیشتر، اهمیت دارند. در عین حال گاهی اوقات برندهای جدید و نوپا تلاش می‌کنند تا با تولید و عرضه تلویزیون‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر و بدون توجه به رعایت کیفیت آن، بازار را در دست بگیرند اما دقت داشته باشید که برندهای معروف مانند سونی و سامسونگ تمام نکات مهم مانند اندازه و کیفیت را در کنار هم رعایت می‌کنند و تسعی دارند که ابعاد و اندازه تلویزیون با کیفیت تصاویر آن هماهنگی داشته باشد. بنابراین اگر شما هم قصد خرید تلویزیونی خوبی با کیفیت مناسب دارید پیشنهاد می‌شود ابتدا به سراغ این برندها بروید. البته قیمت محصولات آن‌ها کمی گران است و به همین دلیل توصیه اقتصادی این است که تهیه انواع تلویزیون سونی یا تلویزیون سامسونگ با روش خرید اقساطی را در برنامه خود قرار دهید.

نکته مهم دیگر اینکه هرچه اندازه و کیفیت تلویزیون باهم همخوانی داشته باشد، راندمان و عملکرد تلویزیون هم بهتر خواهد بود و عمر مفید آن هم افزایش پیدا می‌کند. بنابراین هنگام خرید تلویزیون این نکته مهم را در نظر داشته باشید.

به نورپردازی خانه هم دقت داشته باشید

به‌صورت کلی نور صفحه‌نمایش از نقاط بسیار نزدیک به چشم بازتاب دارند و به همین دلیل تماشای مداوم آن می‌تواند به قرنیه صدمه بزند. به همین دلیل زاویه نور باید به شکلی در اطراف تلویزیون قرار بگیرد که دید شما را به صفحه‌نمایش بیشتر کند. در این صورت حتی می‌توانید با یک تلویزیون کوچک‌تر و با قیمت کمتر، نیاز خانه را به این وسیله مهم برطرف کنید. در عین حال اگر چند لامپ با نور کم و مورب در فضا قرار دهید، امکان ایجاد فضایی پرهیجان، سینمایی و تاریک فراهم شده و جذابیت دیدن تصاویر هم افزایش پیدا می‌کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top