تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/06/29 - 01:31
کد خبر: 444420

در برخی از دانشگاه‌ها رخ داد؛

اهانت با کف و سوت به مراسم عزاداری مهسا امینی/ هدایت هنجارشکنان از طرف جریان خارج از دانشگاه

اهانت با کف و سوت به مراسم عزاداری مهسا امینی/ هدایت هنجارشکنان از طرف جریان خارج از دانشگاه

شواهد نشان می‌دهد که فراخوان این تجمع برای اولین بار در یک کانال تلگرامی که ادمین‌های آن فارغ التحصیلان خارج نشین دانشگاه امیرکبیر هستند منتشر شده است و آن‌ها این تجمع را هدایت می‌کردند.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روز گذشته جمعی از دانشجویان در برخی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، هنر، شهید بهشتی، علامه طباطبایی و تربیت مدرس در اعتراض به درگذشت «مهسا امینی» تجمع کردند.

این تجمعات با فراخوانی برای گرامیداشت یاد و خاطره و عزاداری برای مهسا امینی و درخواست بررسی پرونده وی برگزار شد اما عده‌ای فضا را با کف و سوت و سر دادن شعارهای ساختار شکنانه به این تجمع و عزاداری اهانت کرده و به تشنج کشاندند و هدفشان این بود که در راستای اهداف خود به بهانه فوت مهسا امینی بهره‌برداری سیاسی کنند.

این هنجار شکنی در تجمعات به دفعات باعث درگیری هنجار شکنان با دانشجویان شده است که گاها مشاهده می شد که دانشجویان توسط این افراد مورد ضرب  و شتم قرار گرفتند.

این هنجار شکنی ها و صوت و دست در مراسم یادبود و عزاداری خانم امینی و در زمانی که هنوز چیزی از اربعین حسینی نگذشته و ملت مسلمان کشورمان هنوز در ماه صفر سیاه پوش سید و سالار شهدا و معصومین خود هستند باعث تجمع دانشجویان دانشگاه تهران و برگزاری مراسم عزاداری در دانشگاه برای خانم امینی شد.

جریانی از اتفاقات کشور بهره برداری سیاسی می کند

غلامی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در واکنش به تجمع هنجارشکنانه برخی دانشجویان گفت: امروز دومین روزی است که شاهد تجمع برخی از دانشجویان دانشگاه تهران هستیم و دلیل اینکه هم ما امروز در مقابل تجمع این جریان سوء استفاده گر تجمع کردیم این است که این جریان در چند سال گذشته و در برهه‌های مختلف نشان داده که نسبت به اتفاقاتی که در کشور می‌افتد با بهره برداری سیاسی اقدام به موج سواری می‌کند.

وی با بیان اینکه ما امروز به خاطر محکومیت جریان سوء استفاده گر دانشگاه تهران تجمع کرده ایم، افزود: ما به خاطر اتفاقی که افتاده همه عزادار هستیم؛ اما رنگ و بوی اقدامات جریان سوء استفاده گر دانشگاه تهران خیلی رنگ و بوی عزادارای نمی‌دهد. با این اوصاف اگر قرار باشد که از اتفاقی که افتاده بهره برداری سیاسی شود، کلیت نظام مورد هجمه قرار بگیرد و دین و قرآن زیر سوال برود ما با آن مخالفیم. ما شاهد بودیم که ظهر امروز تجمع جریان سوء استفاده گر با بی احترامی به اذان و نماز شروع شد و حتی علیه یک روحانی که در حال عبور از محل تجمع بوده شعار دادند.

غلامی تصریح کرد: اقدامات جریان سوء استفاده گر نشان می‌دهد که مسئله آن‌ها اتفاق اخیر و اصلاح رویه موجود نیست؛ بلکه مسئله آن‌ها نسبت به اتفاق اخیر به مانند واکنش‌های گذشته نسبت به اتفاقات، سیاسی بوده است. تا به امروز جریان سوء استفاده گر دانشگاه تهران از هر مسئله‌ای که می‌توانسته آن را دستاویز قرار دهد تا جمهوری اسلامی را مورد هجمه قرار بدهند اعم از اتفاق تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی و مطالبات اقتصادی مردم استفاده کرده کرده است.

وی افزود: جریان سوء استفاده گر دانشگاه تهران در طول سال هیچ گونه کنش سیاسی ندارد و فقط منتظر این است تا در کشور اتفاقی بیفتد و از این اتفاق بهره برداری سیاسی کند؛ اما ما هیچ گاه اجازه سوء استفاده سیاسی به این جریان سوء استفاده گر نمی‌دهیم و اقدامات آن‌ها را محکوم می‌کنیم.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه دعوای ضد انقلاب تعطیلی گشت ارشاد نیست بلکه دعوای آن‌ها سر پذیرش ولایت خداست، تصریح کرد: اگر حجاب اجباری و گشت ارشاد برداشته شوند کم کم باید با پذیرش مسائل دیگر مانند همجنس بازی از اصول و مبانی دینی خود کوتاه بیاییم.

تجمع دانشجویان ساختارشکن ظاهر عزاداری نداشت

محمد مصطفی باغبان، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در واکنش به تجمع امروز در این دانشگاه گفت: از چند روز پیش زمزمه‌هایی در خصوص برگزاری یک تجمع در واکنش به فوت مرحوم مهسا امینی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر مطرح می‌شد؛ اما روز گذشته برای اولین بار طی چند سال گذشته از طریق تلگرام و به صورت غیرمستقیم فراخوانی برای برگزاری یک تجمع اعتراضی در دانشگاه امیرکبیر منتشر شد و در این فراخوان نیز آمده بود که قرار نیست در تجمع مذکور شعار‌های ساختارشکنانه داده شود.

وی با بیان اینکه ما نیز از فوت خانم مهسا امینی بسیار ناراحت شدیم و پیگیری‌هایی بیرون از دانشگاه نیز در این رابطه انجام داده بودیم، افزود: بعد از انتشار فراخوان برگزاری تجمع، تصمیم ما بر همراهی و همدردی با خانواده امینی بود؛ اما همزمان با برگزاری تجمع به یکباره تجمع از سوی برخی‌ها با سر دادن شعار‌های ساختارشکنانه به تشنج کشیده شد و حتی شاهد اعمال خشونت از سوی این افراد بودیم.

باغبان اظهارکرد: ما در این تجمع با پرچم کشورمان حضور یافته بودیم، اما از سوی دانشجویان ساختار شکن به پرچم کشورمان تعرض شد و آن‌ها پرچم را پایین کشیدند و از طرفی برخی‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

وی با بیان اینکه تجمع دانشجویان ساختار شکن به هیچ وجه ظاهر عزاداری نداشت؛ چرا که دانشجویان شرکت کننده در این تجمع مدام کف می‌زدنند و شعار‌های تند می‌دادند، افزود: علی رغم اینکه ما تمام تلاش خود را کردیم که تجمع دانشگاه امیرکبیر به تشنج کشیده نشود؛ اما دانشجویان ساختار شکن در این مسیر گام برداشتند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر گفت: در گذشته مرسوم بود که تشکل‌های اصلاح طلب به صورت رسمی در موضوعات مختلف اقدام به صدور بیانیه و انتشار فراخوان تجمع می‌کردند؛ اما این بار هیچ تشکلی مسئولیت برگزاری تجمع دانشگاه امیرکبیر را برعهده نگرفته بود؛ البته شواهد نشان می‌دهد که فراخوان این تجمع برای اولین بار در یک کانال تلگرامی که ادمین‌های آن فارغ التحصیلان خارج نشین دانشگاه امیرکبیر هستند منتشر شده است و آن‌ها این تجمع را هدایت می‌کردند.

کف و سوت در مراسم عزاداری

محمدی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر نیز در گفتگویی گفت: فوت خانم امینی اتفاقی بود که همگان از آن ناراحت هستیم و پیگیری ماجرا تا روشن شدن آن را خواستاریم.

وی افزود: در حالی که جامعه داغدار فوت آن مرحومه است، در چند روز اخیر شاهد موج سواری منافقین و برانداز‌ها در فضای مجازی بودیم و هماهنگی‌های گسترده‌ای نیز برای برگزاری تجمعات در دانشگاه‌های مختلف تهران ازجمله امیرکبیر، شهید بهشتی، علامه طباطبائی و دانشگاه تهران صورت گرفت و به احتمال زیاد پس از این در دانشگاه‌های دیگر نیز شاهد این ماجرا باشیم.

محمدی بیان کرد: آن چیزی که مشخص است این است که این حرکت و این اتفاقات پی در پی برنامه ریزی شده است و به نوعی نام مرحوم امینی به یک اسم رمز علنی تبدیل شده است تا تجمعات سازمان دهی شده علیه نظام شکل بگیرد.

وی افزود: در دانشگاه امیرکبیر نیز، دانشجویان به دنبال انتشار فراخوان از جانب کانال‌هایی که اکثرا ادمین‌های آن در خارج از کشور از کشور هستند، برای تجمع به بهانه سوگواری برای خانم مهسا امینی، حدود ساعت ۱۲ در صحن دانشگاه جمع شدند و از همان ابتدا لیدر‌های جریان ضدانقلاب دانشگاه در میان جمعیت بودند و شروع به سردادن شعار‌های مختلف کردند و برخلاف آنچه در فراخوان‌ها مبنی بر سیاسی نبودن تجمع مطرح میکردند، شعار‌هایی با موضوعات مختلف سیاسی و مخالف با نظام سر دادند.

محمدی تصریح کرد: جالب این جاست، افرادی که ادعای آزادی بیان دارند و اصطلاحا عزادار هستند؛ به افراد دیگر حاضر در این جمع به اصطلاح عزادار، ناسزا می‌گفتند و با آن‌ها ضد و خورد کرده و باعث آسیب رساندن به باقی دانشجویان دانشگاه شدند. این کار آن‌ها به پاره کردن پلاکارد‌های ما نیز منتهی شد.

وی بیان کرد: متاسفانه افرادی که به ظاهر در تجمع امروز عزادار بودند؛ نه تنها کف و سوت می‌زدنند بلکه قصد داشتند تا با قرائت یک بیانیه سیاسی و ارسال ویدئوی آن به شبکه‌های معاند از فوت خانم امینی بهره‌برداری سیاسی کنند.

محمدی با بیان اینکه ما به عنوان جریان مذهبی دانشگاه عزادار خانم امینی هستیم، تصریح کرد: امروز برخی‌ها در دانشگاه امیرکبیر که یک محیط اکادمیک است قصد داشتند نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و قانون صحیح عفاف و حجاب که عمل به آن وظیفه حکومت اسلامی است به لجن پراکنی بپردازند؛ ولی ما با اینگونه اقدامات مقابله می‌کنیم و نخواهیم گذاشت دانشگاه امیرکبیر به محلی برای مانور ضد انقلاب تبدیل شود.

گزارش از هادی هدایت زاده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم گل سردار آزمون به بولونیا +فیلم
۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران
غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش
تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا در حمایت از غزه +عکس
پاسخ حماس به ادعاهای بی‌اساس آمریکا
اعتراف اوسمار درباره دوران فوتبال بازی کردنش
شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
رئیسی اسلام‌آباد را به مقصد لاهور ترک کرد
نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی
پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
گاردین: ایران اسطوره قلعه تسخیرناپذیر اسرائیل را در هم شکست
گفت و شنود/ بابا نداشت!
صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه چهارم اردیبهشت
سفر به اسلام‌آباد/ از هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان تا امضای ۸ سند همکاری
ناراحتی‌ها از تقویت مناسبات ایران و پاکستان اهمیتی ندارد
امنیت پاکستان را امنیت خود می‌دانیم
روزانه ۲۱۳ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند
اعتراف علنی اپوزیسیون به وطن‌فروشی و خیانت+ فیلم
آزادی بیان به شکل آمریکایی
فیلم/معترضان مقابل اقامتگاه نتانیاهو آتش به پا کردند
لاله‌های باغ ایرانی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top