تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/06/29 - 23:52
کد خبر: 444526

محکومیت مواضع مداخله جویانه غربی‌ها درباره فوت مهسا امینی توسط ایران

محکومیت مواضع مداخله جویانه غربی‌ها درباره فوت مهسا امینی توسط ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه مواضع مداخله جویانه غربی‌ها درباره فوت مهسا امینی را محکوم و به این کشورها توصیه کرد از فرصت طلبی و استفاده ابزاری از مقوله حقوق بشر اجتناب کرده و از تلاش بی ثمر برای فتنه انگیزی در دیگر کشورها دست بردارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (سه‌شنبه) ۲۹ شهریور ماه در واکنش به مواضع مداخله جویانه برخی مقامات آمریکا، اتحادیه اروپایی و تعدادی از کشورها در خصوص فوت خانم مهسا امینی ضمن تسلیت به پدر و مادر و خانواده داغدارش، مواضع مداخله‌جویانه خارجی در مورد این حادثه تأسف‌بار را محکوم و به این کشورها توصیه کرد از فرصت طلبی و استفاده ابزاری از مقوله حقوق بشر اجتناب کنند.

گفتنی است در پی فوت مهسا امینی جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و آمریکا اظهاراتی مداخله جویانه مطرح کردند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به این مداخله جویی‌ها با بیان این‌که کشورهایی که با سابقه طولانی جنگ‌افروزی و خشونت در سرتاسر جهان شناخته شده‌اند، از وجاهت و مشروعیتی برخوردار نیستند که دیگران را در مورد حقوق بشر موعظه کنند، افزود: دولت آمریکا با تداوم سیاست شکست‌خورده فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی، بزرگترین ناقض حقوق ملت ایران است و نمی‌تواند با طرح ادعاهای اثبات نشده و اتخاذ مواضع فریبکارانه، خود را غمخوار و حامی مردم ایران نشان دهد.

کنعانی با تأکید بر این‌که حقوق بشر بر اساس باورها و ارزش‌های دینی و تاریخی، برای جمهوری اسلامی ایران از ارزش و جایگاهی ذاتی برخوردار است، افزود: باعث تأسف است که برخی کشورها با سوءاستفاده سیاسی و ابزاری از حقوق بشر، تلاش می‌کنند از یک حادثه در حال بررسی، به عنوان فرصتی برای پیگیری اهداف و امیال سیاسی خود علیه دولت و ملت ایران بهره گیرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این‌که دستورات لازم جهت انجام تحقیقات دقیق و شفاف در مورد این رخداد غم‌بار از سوی بالاترین مسئولان اجرایی، قضایی و قانونگذاری کشور صادر شده است، گفت: رویکرد دوگانه طرف‌های غربی و چشم بستن آن‌ها بر جنایات مداوم هم پیمانان خود در اقصی نقاط جهان از جمله علیه ملت مظلوم فلسطین، صرفا به نمایان شدن بیش از پیش ریاکاری غرب در موضوع حقوق بشر منجر خواهد شد.

کنعانی در پایان به این دسته از دولت‌ها توصیه کرد بر اصلاح وضعیت اسفبار حقوق بشر در کشورهای خود پرداخته و از تلاش بی‌ثمر برای فتنه‌انگیزی در دیگر کشورها دست بردارند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی نیز امروز (سه شنبه) ۲۹ شهریور در توئیتی در پی اظهارات مداخله جویانه مقامات آمریکایی در پی درگذشت مهسا امینی نوشت: دستور تحقیق در مورد فوت تراژیک مهسا (مهسا امینی)، که چنانکه رئیس ‌جمهور گفت، مانند دختران خود ما بود، صادر شده است. حقوق بشر، برای ایران ارزشی ذاتی دارد - بر خلاف کسانی که به آن به چشم ابزاری علیه رقبا می‌نگرند. آمریکا باید به جای ریختن اشک تمساح، به تروریسم اقتصادی پایان دهد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه دیروز دوشنبه ۲۸ شهریور در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا درباره مهسا امینی گفت: هرگونه اظهارات مداخله جویانه مقامات آمریکایی را در موضوعات داخلی ایران قاطعا مردود می‌دانیم. دولت آمریکا اگر نگران ملت ایران است دست از محاصره ظالمانه، یکجانبه و غیرقانونی چند دهه‌ای خود علیه ملت ایران و همچنین سیاست‌های ظالمانه علیه این ملت دست بردارد.

کنعانی اضافه کرد: اینگونه اظهارات مقامات آمریکا مداخله جویی در امور داخلی ایران است و ایران این اظهارات را غیرمفید می‌داند و به مقامات دولت آمریکا توصیه می‌کند به مسائل داخلی خود و حقوق ملت آمریکا بپردازند و در امور داخلی کشورهای مستقل مداخله نکنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top