تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/06/29 - 21:28
کد خبر: 444531

راهنمای خرید المنت میله ای

راهنمای خرید المنت میله ای

المنت های میله ای همان طور که از اسمش پیداست ساختار میله ای شکل دارند که قسمت رویه آن از روکش های استیل، مس و یا آلومینیوم ساخته می شود. درون المنت های میله ای از سیم کروم نیکل تشکیل می شود. این سیم ها منشا ایجاد گرما داخل المنت ها هستند و دارای جریان الکتریکی نیز هستند. برای اینکه جریان الکتریکی به بدنه منتقل نشود و با دست زدن برق گرفتگی ایجاد نشود، سیم کروم نیکل را خاک اکسیدی می پوشانند. این خاک از انتقال جریان الکتریکی به سطح روکش المنت جلوگیری می کنند. اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درباره المنت میله ای هستید، اینجا کلیک کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ المنت میله ای منعطف ترین نوع المنت حرارتی به شمار می‌رود. به دلیل انعطاف بالا و بسیاری از دلایل دیگر، این المنت پرکاربردترین نوع المنت بین صنعتگران به شمار می‌رود.

خرید المنت های میله ای نیازمند دانستن نکاتی است که بهتر است بعد از اطلاع از این موارد اقدام به خرید کنید. در این مقاله از دانشجویان ایران درباره نکات مهمی که بهتر است قبل از تهیه المنت ها به آن توجه کنید خواهیم پرداخت. اگر شما هم به دانستن درباره المنت های حرارتی علی الخصوص از نوع میله ای علاقه مندید، ما را در ادامه مقاله همراهی کنید.

المنت میله ای چیست؟

بهتر است قبل از اینکه درباره المنت میله ای صحبت کنیم توضیحاتی را در خصوص المنت حرارتی بدهیم. به طور کلی المنت حرارتی وسیله ای است که انرژی برق را دریافت کرده و آن را تبدیل به انرژی گرمایی می کند. با توجه به کاربردهای فراوان این وسیله در موارد صنعتی، خانگی و آزمایشگاهی انواع مختلفی از این المنت ها تولید می شود که پرکاربردترین و مطرح ترین نوع المنت ها، میله ای است.

المنت های میله ای همان طور که از اسمش پیداست ساختار میله ای شکل دارند که قسمت رویه آن از روکش های استیل، مس و یا آلومینیوم ساخته می شود. درون المنت های میله ای از سیم کروم نیکل تشکیل می شود. این سیم ها منشا ایجاد گرما داخل المنت ها هستند و دارای جریان الکتریکی نیز هستند. برای اینکه جریان الکتریکی به بدنه منتقل نشود و با دست زدن برق گرفتگی ایجاد نشود، سیم کروم نیکل را خاک اکسیدی می پوشانند. این خاک از انتقال جریان الکتریکی به سطح روکش المنت جلوگیری می کنند. اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درباره المنت میله ای هستید، اینجا کلیک کنید.

 در قسمت انتهایی المنت های میله ای نیز یک بخش عایق با نام قسمت سرد تعبیه می شود. گرمای حاصله هیچ گاه به سطح قسمت سرد نفوذ نمی کند و المنت را از قسمت سرد آن جابجا می کنند.

مزایا و معایب المنت های میله ای

اولین عاملی که باعث این حد از محبوبیت المنت های میله ای شده است، مقرون به صرفه بودن و قیمت مناسب آن است. دومین عامل که در مقدمه مقاله نیز به آن اشاره کردیم، انعطاف پذیری بالای این المنت است. انعطاف پذیری بالا باعث می شود بتوان از این المنت در کارها و پروژه های مختلفی استفاده کرد و همین عامل باعث افزایش تقاضای این المنت ها می شود. در شکل زیر نمونه ای از انعطاف پذیری المنت های میله ای را مشاهده می کنید.

یکی از مزایای المنت های میله ای انعطاف پذیری فوق العاده آن هاست.

تنها انتقادی که به المنت های میله ای وارد است حساس بودن آن ها در برابر ضربه است. سعی کنید از ضربه جدی به المنت های میله ای خودداری کنید چرا که این ضربه ها باعث از کار افتادن و خرابی المنت ها می شود. به طور کلی مقاومت این المنت کمی پایین تر از سایر المنت هاست.

کاربردهای المنت میله ای

اوایل ورود المنت میله ای به ایران از آن بیشتر به عنوان یخ زدایی استفاده می کردند. بعد از گذشت سالیان سال و تولید این المنت ها در کارگاه های تولیدی نظیر هیتر هدف، استفاده از المنت های میله ای افزایش یافت و امروزه در آبگرمکن ها، دستگاه های جوجه کشی، اتو، بخاری ها و بسیاری دیگر از صنایع دیگر از المنت های میله ای استفاده می شود.

خرید المنت میله ای

می توان گفت مطالبی که تاکنون درباره آن توضیح دادیم مقدمه ای بود برای رسیدن به این تیتر که هنگام خرید المنت میله ای به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اولین و مهم ترین توصیه ما به شما خریداران این المنت ها، تحقیق درباره کارگاه سازنده است. اگر کارگاه سازنده محصول باکیفیتی را به شما تحویل ندهد دچار چالش ها و خسارات زیادی خواهید شد پس هنگام سفارش هر نوع المنتی نباید تنها روی قیمت پایین محصول تمرکز کنید بلکه باید درباره کیفیت نهایی نیز مطلع باشید.

مورد دوم شناسایی دقیق نوع استفاده شما از المنت های میله ای است. چون المنت ها منعطف هستند و در شکل های متنوعی تولید می شوند قبل از ثبت سفارش کاربرد المنت را به کارگاه سازنده منتقل کنید تا اندازه و شکل نهایی المنت مطابق با استفاده و نیاز شما باشد.

همان طور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد، المنت های میله ای در 3 نوع روکش تولید می شوند. این نوع روکش ها در کاربردها و میزان دمای تحمل با یکدیگر متفاوتند. در ادامه در جدولی کاربرد هر نوع روکش و میزان دمایی که می تواند تحمل کند را مشاهده می کنید.

جنس روکش

موارد استفاده

میزان تحمل دما

مس

آب

150 ˚C

فولاد

روغن های غلیظ

400 ˚C

استیل 304

آب، مواد و شوینده های بهداشتی، روغن

400 ˚C

استیل 316

ضد اسید و خورنده ها

400 ˚C

استیل 321

کوره های ذوب فلزات

650 ˚C

اینکونل

صنایع حساس

800 ˚C

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم درباره نکات و جنبه های مهم در خرید المنت های میله ای را به شما توضیح دهیم. امیدواریم بعد از مطالعه این مقاله انتخاب درستی را داشته باشید. اگر نکته دیگری که بهتر است هنگام خرید المنت میله ای آن را لحاظ کنیم به ذهنتان می رسد آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top