تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/06/31 - 10:50
کد خبر: 444647

سرلشکرباقری: تغییرات مرز ها در منطقه را تحمل نخواهیم کرد

سرلشکرباقری: تغییرات مرز ها در منطقه را تحمل نخواهیم کرد

سرلشکرباقری: قدرت نظامی ما صرفاً برای دفاع است و امروز بحمدالله هوا، زمین، دریا و فضا و جای جای مأموریت‌های نیروهای مسلح، فوران قدرت جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (پنج شنبه) در مراسم رژه نیروهای مسلح که در جوار مرقد مطهر امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: در تاریخ کشور ایران دفاع مقدس سرآغاز حیات جدید ملت ایران برای تاریخ‌سازی و نقش‌آفرینی در تغییر معادلات و هندسه قدرت جهانی به شمار می‌رود، هرچه زمان می‌گذرد، این تأثیرگذاری بیش از گذشته نمایان می‌شود.

وی افزود: دفاع مقدس صحنه بروز شایستگی‌ها و فضیلت‌های ملت ایران است که با وجود تهاجم دشمنان و پشتیبانی استکبار جهانی بحمدالله این ملت عزیز سربلند شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دفاع مقدس به همگان اثبات کرد که برای زندگی عزتمندانه و برخورداری از امنیت و آسایش و پیشرفت باید قوی و قدرتمند بود و ایستادگی و مقاومت کرد، اظهار کرد: نیروهای مسلح ما تحت فرماندهی امام بزرگوار این درس بزرگ را به خوبی آموختند که تنها با قدرت متکی به ملت و ایستادگی و مقاومت امکان دست یافتن به اهداف بلند را خواهیم داشت.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه ملت ایران همواره ثابت کرده ملتی صلح‌جو است، گفت: قدرت نظامی ما صرفاً برای دفاع است و امروز بحمدالله هوا، زمین، دریا و فضا و جای جای مأموریت‌های نیروهای مسلح، فوران قدرت جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: این قدرت، بازدارندگی پایداری را ایجاد کرده که زمینه پیشرفت همه‌جانبه کشور را فراهم کرده است که این را مدیون حماسه مقاومت و پایداری فرزندان این ملت در مقابله با دشمنان هستیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه خلاقیت‌های دوران دفاع مقدس در حوزه‌های مختلف ایران را جزو سرآمدان منطقه و حتی در زمره برترین‌های جهان قرار داده است، تاکید کرد: فتح خرمشهر هنگامی به خوبی درک می‌شود که تهاجم سریع دشمن در میهن اسلامی و شکست‌های ابتدای جنگ به خوبی تصویر شود و آنجاست که تبدیل آن شکست‌ها به پیروزی در فاصله زمانی یک سال درک می‌شود.

سرلشکر باقری به تحولات اخیر میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان پراخت و با تاکید براینکه بارها اعلام کرده‌ایم، تغییرات در مرزهای منطقه را تحمل نخواهیم کرد، گفت: به دو کشور آذربایجان و ارمنستان توصیه داریم که مشکلات خود را از راه‌های مسالمت‌آمیز و گفتگو حل کنند.

وی اضافه کرد: ما توسل به درگیری و جنگ را برنمی‌تابیم و در برابر آن ساکت نمی‌نشینیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: از کشورهای جنوبی خلیج فارس انتظار داریم مراقب فتنه‌انگیزی صهیونیست‌ها باشند، حضور صهیونیست‌ها مخل امنیت منطقه است و ما با اشراف و رصد اطلاعاتی تمام تحرکات آن‌ها را زیر نظر داریم و چنانچه تهدیدی را احساس کنیم، توأمان با عناصر رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

سرلشکر باقری تاکید کرد: ما خواستار منطقه‌ای عاری از تهدید و مملو از دوستی و همکاری در غرب آسیا هستیم، آمریکا و رژیم صهیونیستی تهدیدگر امنیت منطقه هستند و امیدواریم آینده‌ای بدون این تهدیدات را داشته باشیم.

وی گفت: امروز نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، فرماندهی انتظامی و وزارت دفاع و بسیج تحت الطاف خداوند متعال و فرامین فرمانده معظم کل قوا، متحد و یکپارچه در صف واحد با هم‌افزایی و برادری برای رویارویی با دشمنان در میدان هستند و در صورت خطای محاسباتی دشمنان پاسخ قاطع و ویرانگری به آن‌ها خواهند داد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top