تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/06/31 - 17:15
کد خبر: 444695

«نظام تربیتی و آموزشی» خاستگاه تربیت نسل تمدن‌ساز

 «نظام تربیتی و آموزشی» خاستگاه تربیت نسل تمدن‌ساز

کانون تربیت اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت بازگشایی مدارس اعلام کرد: قطعا خاستگاه تربیت نسل تمدن‌ساز، نظام تربیتی و آموزشی، هادیان آن مدیران و معلمان انقلابی، و جوانه‌ها و امیدهای آن دانش‌آموزان پاک نهاد ایران هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، کانون تربیت اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت بازگشایی مدارس اعلام کرد: فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی که منظر و منشور تحقق آن در بیانیه گام دوم انقلاب به تصویر درآمده است، حرکت آرمانی و جوانگرا در مسیر خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است؛ این چنین نقطه عطفی، فصل نوین جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی را بر پایه چهل سال مجاهدت و پایمردی در آرمان‌ها و عرصه و میدان‌ها، شروع نموده است.

 مسیر تحقق و تعالی تمدن نوین اسلامی و دفاع ابدی از نظریه‌ها و تفکرات انقلاب در این فصل جدید زندگی آن، انگیزه و جوششی انقلابی در استمرار تبیین باورها، انتقال دانسته‌ها و یافته‌ها، بیان وقایع تلخ و شیرین،  و رشد و توسعه تربیتی اسلامی را طلب می‌نماید. مسیر تربیت نسل آرمانی تمدن‌ساز، بی‌شک در آینده، حضور نسل جوان مؤمن و دانا و پُرانگیزه، دارای باور ما می‌توانیم، طلب می‌نماید.

در ادامه این بیانیه آمده است: قطعا خاستگاه تربیت نسل تمدن‌ساز، نظام تربیتی و آموزشی و هادیان آن مدیران و معلمان انقلابی، و جوانه‌ها و امیدهای آن دانش‌آموزان پاک نهاد ایران هستند؛ گرچه نقش حمایتی خانواده، جامعه و دولت و هم‌افزایی نهادها در پدیداری و دستیابی به آرمان‌های آینده انکار ناپذیر است، با این حال مجاهدان این عرصه و میدان، دانش‌آموزان و مدیران و معلمان عزیز هستند.

نظام تربیتی و آموزشی در فصل نوین انقلاب، بیش از گذشته تحقق اسناد و اهداف تحولی، توجه به معیارهای ارزشی و انقلابی‌گری، بازتجسم نظام یادگیری، حرکت در مسیر نوآوری و فناوری و بازنگری، و احترام به جایگاه و منزلت معلم و نقش آفرینی دانش‌آموزان  را نیاز دارد. تحقق این مهم، ابتدا توجه مدیران ارشد نظام آموزشی و به تبع آن مساعی ارزشمند همه ارکان نظام تعلیم و تربیت را طلب می‌نماید. طلیعه مهر دانایی ۱۴۰۱، یادآور جوشش و پویش این خواسته‌ها  و دانسته‌ها  و فرصت مطالبه‌گری  و حرکت همدلانه در گام‌های دوم انقلاب اسلامی است.

کانون تربیت اسلامی، هم‌زمان  بزرگداشت مجاهدت‌های ستودنی ۸ سال دفاع مقدس، بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی را به فرهنگیان معزز به عنوان مجاهدان عرصه تربیت، دانش‌آموزان آینده‌ساز، و خانواده‌های همواره حامی و همراه تبریک عرض نموده و برای هادیان ارشد نظام آموزشی اهتمام و توفیقات روزافزون در مسیر خدمت و تحول و برآورده سازی توقعات بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین را آرزو می‌نماید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top