تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/07/04 - 20:35
کد خبر: 445037

غرب چاره‌ای جز مذاکره با ایران ندارد

غرب چاره‌ای جز مذاکره با ایران ندارد

کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل بااشاره به رفتار هوشمندانه تیم مذاکره کننده در ۸ ماه گذشته، تصریح کرد: با توجه به تجربه‌ای که از سال ۲۰۱۵ در جریان توافقنامه برجام اول صورت گرفت و آسیب‌های ناشی از اعتماد کامل به غرب را شاهد بودیم، طبیعتا در برجام دو پختگی بیشتری در بندها و پیش بینی بهتری در متن توافقنامه وجود دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از سراج۲۴، حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و توافقنامه جدید، اظهار داشت: در واقع توافق‌نامه جدید که به توافق همه طرف‌های مذاکره کننده رسیده و اتحادیه اروپا هم در شکل‌گیری این توافقنامه نقش داشته در برگیرنده برخی امتیازاتی بوده که برجام اول به دنبال نداشته است.

وی بااشاره به امتیازات ناشی از مذاکرات برای ایران، گفت: برخی از تحریم‌ها بلافاصله پس از امضای توافقنامه لغو می‌شود، آمریکا هم به مدت سه سال و نیم تضمین می‌دهد که از برجام خارج نشود، فروش نفت ایران از سر گرفته می‌شود و ۱۷ بانک ایرانی از تحریم‌ها خارج خواهند شد.

کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل با اشاره به نیاز اتحادیه اروپا به امضای این توافق نامه، افزود: شایان ذکر است در این توافقنامه سازوکارهای تبادل مالی بین ایران و اتحادیه اروپا پیش بینی شده و با توجه به بحران‌های منطقه‌ای خصوصا بحران اوکراین و قطع صادرات نفت و گاز روسیه به اتحادیه اروپا و نزدیکی فصل زمستان، نیاز شدید کشورهای اروپایی به انرژی احساس می‌شود از این رو کشورهای اروپایی اصرار دارند که از نفت و گاز ایران برای جبران کسری صادرات روسیه به کشورهای خود استفاده کنند.

وی بااشاره به اینکه طرف غربی چاره‌ای جز مذاکرات با ایران ندارد، افزود: اخیرا آمریکاییان یک سری کارشکنی‌هایی انجام دادند و چهره‌های حاکی درون آمریکا خصوصا طرفداران لابی صهیونیستی و اسرائیل در تلاش برای عدم عملیاتی شدن این توافقنامه هستند، در حالی که در طی روزهای آینده علیرغم مشکلاتی که وجود دارد و فراز و فرودها توافقنامه به امضا خواهد رسید و طبیعتا اثر مثبت بر وضعیت معیشتی و اقتصاد ایران خواهد داشت.

کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل بااشاره به رفتار هوشمندانه تیم مذاکره کننده در ۸ ماه گذشته، تصریح کرد: با توجه به تجربه‌ای که از سال ۲۰۱۵ در جریان توافقنامه برجام اول صورت گرفت و آسیب‌های ناشی از اعتماد کامل به غرب را شاهد بودیم، طبیعتا در برجام دو پختگی بیشتری در بندها و پیش بینی بهتری در متن توافقنامه وجود دارد.

هانی‌زاده با گریزی به فضای جامعه ایران در رابطه با توافقات، خاطرنشان کرد: در درون جامعه ایران سخنان ضد و نقیضی در رابطه با توافقات وجود دارد، برخی از سیاسیون معتقد به امضای این توافقنامه هستند و برخی دیگر هم موافق آن نیستند اما به نظر می‌رسد با توجه به تجربه و اینکه تیم مذاکره کننده فعلی با جدیت دنبال احقاق حقوق ایران و حفظ منافع ملی ایران هستند و هوشمندانه رفتار می‌کنند نگاه صفر و صدی به این مسئله نفی می‌شود و امضای توافقنامه خیلی بهتر از عدم انجام اینکار است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top