تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/07/05 - 00:29
کد خبر: 445066

جریمه میلیون دلاری برنامه محبوب تیک تاک در انگلستان

جریمه میلیون دلاری برنامه محبوب تیک تاک در انگلستان

تیک تاک، برنامه محبوب اشتراک‌گذاری ویدئو، ممکن است به دلیل عدم محافظت از حریم خصوصی کودکان در انگلیس با جریمه ۲۷ میلیون پوندی یا حدود ۲۹ میلیون دلاری مواجه شود. این تحقیقات نشان داد که این شبکه اجتماعی داده‌های کودکان زیر ۱۳ سال را بدون رضایت والدین پردازش و در ارائه اطلاعات به کاربران کوتاهی می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، تیک تاک، برنامه محبوب اشتراک‌گذاری ویدئو، ممکن است به دلیل عدم محافظت از حریم خصوصی کودکان در انگلیس با جریمه 27 میلیون پوندی یا حدود 29 میلیون دلاری مواجه شود. این تحقیقات نشان داد که این شبکه اجتماعی داده‌های کودکان زیر 13 سال را بدون رضایت والدین پردازش و در ارائه اطلاعات به کاربران کوتاهی می کند.

در حالی که یافته‌ها موقتی هستند، سند قانونی که توسط آژانس حفاظت از داده‌های انگلیس و دفتر کمیسر اطلاعات به تیک تاک ارسال شده، یک اخطار رسمی مبنی بر این است که رگولاتورها قصد دارند این جریمه را اعمال کنند.

این اولین بار نیست که تیک تاک با اتهامات عدم محافظت از حریم خصوصی کاربران جوان‌تر مواجه می‌شود. در سال 2019 این شبکه اجتماعی با پرداخت 5.7 میلیون دلار جریمه برای تسویه اتهامات فدرال مبنی بر نقض قانون حریم خصوصی آنلاین کودکان در ایالات متحده موافقت کرد. این اعلامیه انگلیس در حالی منتشر می شود که دولت ایالات متحده در حال تلاش برای رفع نگرانی های امنیت ملی با تیک تاک است.

شکایت حریم خصوصی علیه تیک تاک یک سال پس از آن صورت می‌گیرد که انگلیس حمایت‌های آنلاین گسترده‌ای را برای کودکان زیر سن قانونی به نام «کد کودکان» ایجاد کرد.

این قوانین به خدمات آنلاین مانند شبکه های اجتماعی و پلتفرم های بازی های ویدئویی می گوید محصولات و ویژگی های خود را با در نظر گرفتن علایق کودکان طراحی کنند. این قوانین همچنین خدمات آنلاینی را که احتمالاً توسط کودکان استفاده می‌شود، ملزم می‌کند تا بالاترین تنظیمات حریم خصوصی را برای کاربران جوان وضع کنند و این سرویس‌ها را از ردیابی مکان دقیق کودکان منع می‌کند.

در ماه‌های قبل از اجرایی شدن قوانین کودکان در انگلیس در سال گذشته، اپلیکیشن‌های اجتماعی محبوب مانند یوتیوب، اسنپ، تیک‌تاک و اینستاگرام اعلام کردند که حمایت‌های خود را برای حفظ حریم خصوصی کودکان افزایش می‌دهند. رگولاتورهای انگلیسی گفتند که تحقیقات تیک تاک بخشی از تلاش بسیار گسترده‌تر در این کشور برای اطمینان از پیروی شرکت‌ها از قوانین جدید است.

جان ادواردز، کمیسر اطلاعات انگلیس در بیانیه‌ای گفت: ما در حال حاضر در حال بررسی این موضوع هستیم که چگونه بیش از 50 سرویس آنلاین مختلف با قوانین کودکان مطابقت دارند و شش تحقیق در حال انجام در مورد شرکت‌هایی که خدمات دیجیتال ارائه می‌کنند و این کار را نکرده‌اند، داریم. ما مسئولیت های خود را درباره ایمنی کودکان به اندازه کافی جدی گرفته ایم.

دو هفته پیش، کالیفرنیا با الهام از تلاش انگلیس، قانون ایمنی آنلاین جدیدی را برای خردسالان تصویب کرد. قانون جدید که قرار است در سال 2024 اجرایی شود، قانون کد طراحی مناسب سن کالیفرنیا نامیده می شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود
نماهنگ/ رژیم صهیونیستی ماندنی نخواهد بود +فیلم
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتور می‌شود؟
شوک فدراسیون به استقلال؛ پرسپولیس یک امتیاز جلو افتاد
حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
چرا ژیلا صادقی از تلویزیون رفت؟ +فیلم
این غذاها قاتل کبد است!
ژیلا صادقی: من پاسپورت آمریکا دارم +فیلم
اشک‌های بی‌امان ژیلا صادقی در برمودا +فیلم
دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت
اراده کامل ایران برای پاسخ نظامی به اسرائیل به شکلی قوی‌تر
هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران به حامیان رژیم صهیونیستی
وکیل مدافعان شیطان در تهران!
۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند
عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
بارش‌های اخیر شدت خشکسالی را کاهش نداد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top