تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/07/05 - 14:07
کد خبر: 445087

راه اندازی رشته های دانشگاه پیام نور منطقه‌ای شد

رئیس دانشگاه پیام نور اعلام کرد: از سال تحصیلی جاری رشته های دانشگاه پیام نور به ویژه کارشناسی ارشد به صورت منطقه ای ایجاد خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، ابراهیم تقی زاده با اشاره به برنامه‌های دانشگاه پیام نور در خصوص ادغام و تجمیع واحدهای این دانشگاه افزود: مراکز و واحدهای دانشگاه پیام‌نور حدود ۴۰۰ واحد و مرکز بوده و حدود چهارصد هزار دانشجو در سراسر کشور در واحد و مراکز این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۸۰۰ عضو هیأت علمی و هشت هزار کارمند در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند افزود: تعداد واحدهایی که طی چند سال اخیر تجمیع شده بود ۱۳۰ واحد بود که با اقدامات کارشناسی که انجام شد، ۲۵ واحد آن دوباره امسال در دفترچه کنکور احیا شدند.

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: مابقی درخواست‌ها در فرایند کارشناسی قرار دارد و باید مییری طی شود تا به شورای گسترش آموزش عالی معرفی شوند، همچنین موافقت شد برای ایجاد رشته‌های دانشگاهی و همچنین رشته‌های کارشناسی ارشد به‌صورت منطقه‌ای اقدام شود، تا اینکه رشته‌های مورد نیاز بافت منطقه در دانشگاه ایجاد شود.

وی افزود: همچنین با توجه به شرایط بومی پذیری و منبع محور بودن دانشگاه پیام نور، فارغ التحصیلان این دانشگاه بیشترین موفقیت را در آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری کسب می‌کنند و تقریباً تقاضاها و پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام‌نور مطلوب است، البته کاهش تعداد دانشجویان موضوعی است که تمام دانشگاه‌ها درگیر آن هستند، اما تقریباً وضعیت دانشگاه پیام نور در پذیرش دانشجو مطلوب است.

تقی زاده افزود: یکی دیگر از اهداف و برنامه دانشگاه پیام نور تقویت نظام رتبه‌بندی دانشگاه است که اقدامات خوبی در این زمینه انجام‌شده رتبه دانشگاه پیام‌نور در نظام «وبومتریکس» یکی از نظام‌های شاخص بین‌المللی دنیا، بیش از دوهزار و ۴۰۰ بوده است که با ثبت آمارها، اطلاعات و اقداماتی که انجام شد، ۹۱۰ رتبه رشد پیدا کرده‌ایم و در حال حاضر در رتبه هزار و ۴۱۶ قرار داریم.

وی ادامه داد: در داخل کشور در حال حاضر در جایگاه ۲۴ قرار داریم و اقداماتی انجام داده‌ایم مبنی بر اینکه تعداد مجلات علمی و پژوهشی دانشگاه را افزایش داده‌ایم.

وی افزود: همچنین خانه‌های خلاق و نوآوری در زمینه علوم انسانی و علوم پایه ایجاد خواهد شد و اینکه دوره‌های مهارتی برای دانشجویان به ویژه دانشجویان علوم انسانی ایجاد می شود تا در آینده کمتر نگرانی از جهت شغل داشته باشند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top