تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/07/07 - 11:30
کد خبر: 445275

تحلیلی بر حوادث اخیر؛

چرایی تغییر لیدر از سیاسیون رادیکال به سلبریتی‌های خائن

چرایی تغییر لیدر از سیاسیون رادیکال به سلبریتی‌های خائن

در سال های گذشته معمولا در اعتراضات به عنوان لیدرهای اصلی و نمادهای اعتراضات از سیاسیونی استفاده می کردند و با عنوان هایی مانند "یاران امام" از مردم درخواست همراهی داشتند اما در حوادث اخیر از سیاسیون فاصله گرفته و لیدرها و نمادهای مدنظر خود برای خرابکاری و اغتشاش را عده ای از هنرمندان و فوتبالیست ها قرار دادند.

به گزارش گروه سیاسی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در روز‌های اخیر حوادث خیابانی و تخریب و حمله به مردم و حافظان امنیت جامعه صحنه‌هایی را خلق کرده که هر کسی را به یاد حوادث و فتنه های گذشته می‌اندازد، پس در نتیجه برای اکثریت مردم این صحنه‌ها چندان بیگانه نیستند و نه تنها شاهد و ناظر این قبیل حوادث بودند که بعضا خود نیز از آسیب دیدگان آن بودند.

در حوادث اخیر نیز مردم شاهد همان اغتشاشاتی بودن که در سال های گذشته نیز به بهانه های دیگر رخ داده بود اینبار به بهانه درگذشت دختری جوان از کشورمان رخ داد و در ابتدا به بهانه آزادی های عمومی دختران و گشت ارشاد اعتراض کردند و به نحوی توانستند بخشی از جوانان و نوجوانان کشورمان را جمع کرده و به شکل اعتراض ظهور و بروز داشته باشند اما رفته رفته با عدم استقبال مردم در این اعتراضات خیلی زود ماهیت خود را تغییر داده و به سمت به حاشیه بردن اعتراضات و ایجاد اغتشاش و ناامنی حرکت کردند.

کار به جایی کشید حتی این اجازه را به خود بدهند که به اموال عمومی خسارت وارد کرده، به پلیس حمله کرده و چند تن را به شهادت برسانند اقداماتی که همه ما می دانیم کار مردم عادی نیست و این یک حرکت از قبل سازماندهی شده و افراد حرفه ای دست به این کارها زده اند.

اما در این میان نمیتوان از نقش عده ای که در بین مردم محبوبیت هایی دارند غافل شد. نقشی که میتوان گفت بخشی از جوانان و نوجوانانی که فریب خورده و در این حوادث همراهی هایی داشته اند به سبب تبلیغ و تحریک این عده از سلبریتی ها و افراد شناخته شده در کشور بودند.

در سال های گذشته معمولا در اعتراضات به عنوان لیدرهای اصلی و نمادهای اعتراضات از سیاسیون استفاده می کردند و با عنوان هایی مانند "یاران امام" از مردم درخواست همراهی داشتند اما در حوادث اخیر از سیاسیون فاصله گرفته و لیدرها و نمادهای مدنظر خود برای خرابکاری و اغتشاش را عده ای از هنرمندان و فوتبالیست ها قرار دادند.

خارج از اینکه حوادث اخیر بیشتر بر پایه یک مسئله اجتماعی بوده و سعی شده از افراد با نفوذ بین جامعه استفاده شود میتوان یکی از دلایل این تغییر روند در لیدرسازی و نمادسازی را به فاصله سنی نوجوانان و جوانان کشورمان با عمر سیاسی افراد سابق قلمداد کرد زیرا در سال های اخیر نتوانستند چهره سیاسی شاخصی معرفی کرده که نقش اپوزیسیون یا رادیکال را بازی کند به همین خاطر برای فریب جوانان و نوجوانان امروزی بیش از آنکه چهره سیاسی شاخصی داشته باشند سلبریتی های شاخصی در دست بودند که زندگی و الگوی بسیاری جوانان و نوجوانان کشورمان هستند و بی شک استفاده از این افراد می توانست نتیجه مطلوب تری داشته باشد.

از این رو در حوادث اخیر مشاهده شد که از علی کریمی، کتایون ریاحی و سلبریتی های سینما و فضای مجازی نیز استفاده کردند و حتی پا را از الگوهای داخلی فراتر گذاشته پای سلبریتی های اینستاگرامی و هنرمندان خارجی و هالیوودی را برای تاثیرگذاری بیشتر به بازی رسانه ای خود نیز باز کردند.

البته نمیوان گفت که هنرمندان و سلبریتی ها همه بصورت آگاهانه دست به چنین اقداماتی میزنند و ممکن است عده نیز با توجه به جو ایجاد شده خود نیز فریب خورده و به دلیل عدم سواد رسانه ای کافی دست به چنین اقدامات و حمایت هایی بزنند. این نیز اولین بار نیست که حادثه‌ای مشکوک در کشور ما رخ می‌دهد و‌بلافاصله بیانیه‌هایی از طرف افرادی که فکر می‌کنند در‌بخشی از‌جامعه نفوذ کلامی دارند صادر می‌شود؛ بیانیه‌هایی بوی نافرمانی از‌ قانون دارد. بیانیه‌هایی که باتوجه به جو احساسی پدیدآمده و‌ دمیدن بر‌غلبه احساسات و‌ کارهای احساسی است.

این تحریک ها و دعوت به خیابان ها بدون شک بخشی از‌ ماجرای این‌ اغتشاشات است. فرقی نمیکند از‌طرف افراد سیاسی، حوزوی یا دانشگاهی باشد، یا از طرف سلبریتی‌های ورزشکار یا هنرمند باشد چرا که همه یک‌ مسیر را‌ دنبال می‌کنند. چنانکه در‌طرف مقابل هم سیاستمداران حوزوی و‌دانشگاهی و‌ هنرمندان مختلف به‌مراتب بیشتر از‌ این تعداد معدود وجود دارد که عقل را‌بر احساس مقدم داشته و‌شرف‌و‌عزت‌و‌امنیت وطنشان را‌با‌هیچ چیز معاوضه نمی‌کنند.

بدنبال این هنجارشکنی ها در فضای مجازی و دعوت مردم به کف خیابان ها، قانون‌شکنان فضا را‌ مهیا دیده، وارد ماجرا شده و‌آنچه در‌این بیانیه‌ها تئوریزه شده را در کف خیابان عملی می‌کنند. توهین به‌مقدسات، تخریب و‌غارت اموال عمومی، برهم زدن آرامش و‌امنیت کشور درحد امنیت ملی، ضرب و‌شتم و قتل ماموران حافظ امنیت و حتی ضرب‌و‌شتم‌و‌قتل مردم عادی و‌آتش‌زدن سرمایه‌های عمومی‌و‌شخصی، هرج‌و‌مرج مقطعی در‌شهرها و.. بخشی از‌آثار مخرب اقدامات این افراد است.

مواردی که اکثر آنها عناوین مجرمانه دارد و‌مطابق قانون قابل پیگیری‌و‌مجازات است و هرفرد عادی دست به چنین اقداماتی بزند باید در دستگاه قضا پاسخگوی اقدامات خود باشد. چیزی که مردم در راهپیمایی های این چند روز نیز خواستار آن بودند و از دستگاه قضایی خواستار برخورد با سلبریتی های خائن شدند.

گزارش از مسلم خلخال

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
جعفر پورجعفر بی آزار
1401/07/08 - 00:15

سلام کدام رهبر سیاسی در ایران آبرو دارد و مورد اعتماد توده ی مردم است؟ رهبران سیاسی در ایران از هر حزب وجریانی ثابت کرده اند که توان رهبری و تغئیر را ندا رند....همه فریب کارند.و .....
1401/07/08 - 20:50

سایت خبرگزاری دانشجو، روزنامه کیهان، فراس نیوز، تلوبیون، شبکه های یک، رو ، سه، چهار، خبر و افق در سایت سپهر از آلمان غیر قابل دسترسی هستند. مرور گر «تایم آوت» گزارش می کند. ظاهرا روی آنها روبات درخواست کننده نصب کرده اند که با کثرت هزاران آی پی مختلف در همزمان آنقدر درخواست به سرورهای آنها می فرستند تا دیگران را از استفاده از آنها محروم کنند. آزادی بیان در غرب برای آنهایی است که موافق حکومت غارت بین الملل هستند.
1401/07/08 - 20:50

سایت خبرگزاری دانشجو، روزنامه کیهان، فراس نیوز، تلوبیون، شبکه های یک، رو ، سه، چهار، خبر و افق در سایت سپهر از آلمان غیر قابل دسترسی هستند. مرور گر «تایم آوت» گزارش می کند. ظاهرا روی آنها روبات درخواست کننده نصب کرده اند.
تورهای مسافرتی آفری
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top