تاریخ انتشار: جمعه 1401/07/08 - 12:31
کد خبر: 445366

وزیر بهداشت: بیشترین سود را از ارز ترجیحی شرکت های تولید دارو میبرند

وزیر بهداشت: بیشترین سود را از ارز ترجیحی شرکت های تولید دارو میبرند

هرام عین‌اللهی عصر پنجشنبه در مراسم رونمایی از ۳ ماده اولیه دارویی در اردبیل اظهار کرد: با حل مشکلات ارز ترجیحی در حوزه دارو، سعی کردیم تا مابه‌التفاوت این مبلغ را به حساب شرکت‌های بیمه‌ای پرداخت کنیم تا در تأمین و تهیه دارو مشکلی نداشته باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، بهرام عین‌اللهی عصر پنجشنبه در مراسم رونمایی از ۳ ماده اولیه دارویی در اردبیل اظهار کرد: با حل مشکلات ارز ترجیحی در حوزه دارو، سعی کردیم تا مابه‌التفاوت این مبلغ را به حساب شرکت‌های بیمه‌ای پرداخت کنیم تا در تأمین و تهیه دارو مشکلی نداشته باشند.

وی با ابراز خرسندی از ورود شرکت‌های فناور و نوآور در تهیه و تولید مواد اولیه دارویی کشور تصریح کرد: امیدواریم در استان‌های مختلف با تلاش پژوهشگران و محققان در حوزه دارویی بتوانیم به خودکفایی کامل برسیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با حمایت از ۱۳ پارک علم و فناوری در حوزه سلامت سعی بر این است تا بر اساس شیوه‌های جدید تسهیلات مناسب در اختیار پارک‌های علم و فناوری قرار گرفته و محققان و پژوهشگران مورد حمایت جدی قرار گیرند.

عین‌اللهی افزود: باید روز به روز مشکلات و دغدغه‌ها را در حوزه دارویی برطرف کنیم تا همه بیماران به ویژه بیماران خاص بتوانند نیازهای خود را در این حوزه برطرف کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در کشور به توسعه علم و فناوری‌های مختلف به ویژه در حوزه پزشکی دست پیدا کردیم و این افتخارات قابل تحسین است.

عین‌اللهی فعالیت ۶۶ دانشگاه علوم پزشکی را در کشور به همراه ۲۰ هزار عضو هیئت علمی متخصص و متبحر یادآور شد و اضافه کرد: در حال حاضر ۲۶۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تحصیل می‌کنند که عمده آنها در رشته‌های تخصصی تحصیلات عالیه خود را ادامه می‌دهند.

وی بیان کرد: از لحاظ رشد علمی کشور ما توانسته در سال‌های اخیر جایگاه مناسبی را در منطقه و جهان به دست آورد به طوری که ما در رشد علمی توانسته‌ایم جایگاه پانزدهم دنیا را کسب کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: همچنان حمایت ما از دانشگاه‌های استان‌ها برای توسعه و تقویت علوم متنوع پزشکی است تا زمینه برای توسعه فناوری‌های جدید فراهم آید.

در این مراسم از سه ماده اولیه دارویی در اردبیل به همت واحد فناوری مرکز رشد رونمایی شد که در این داروها در درمان بیماران ام. اس بسیار مؤثر و راهگشا خواهد بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top