تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/07/12 - 22:54
کد خبر: 445904

اغتشاشات اخیر از تمامی شکاف ‌های موجود در جامعه ایران استفاده کرد

اغتشاشات اخیر از تمامی شکاف ‌های موجود در جامعه ایران استفاده کرد

رئیس فراکسیون آسیب‌های اجتماعی مجلس گفت: اغتشاشات اخیر از تمامی شکاف‌های طبقاتی موجود در جامعه ایران استفاده کرد که این موضوع باید به طور ویژه بررسی شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، احمد نادری در تشریح نشست عصر امروز (سه‌شنبه ۱۲ مهر) فراکسیون آسیب‌های اجتماعی که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور و جمعی از نمایندگان برگزار شد، گفت: ما در فراکسیون آسیب های اجتماعی به این نتیجه رسیدیم که بایستی در حوزه اجتماعی و ابعاد مختلف، این تحرکات، آشوب‌ها و اغتشاشات، را بررسی کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم افزود: بر همین مبنا مقرر شد با مسئولان مرتبط سلسله نشست‌هایی در این زمینه داشته باشیم تا افراد صاحب نظر در مجلس نیز نقطه نظرات خود را در این سلسله نشست‌های هم اندیشی بیان کنند و نهایتاً به یک خروجی مشخص برسیم که چه باید کرد و سهم هر یک از قوا و دستگاه ها در این راستا مشخص شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این نخستین نشست فراکسیون آسیب‌های اجتماعی با حضور محمدرضا غلامرضا، معاون سیاسی وزیر کشور بود، تصریح کرد: بحثی که وی در خصوص اتفاقات اخیر داشت، در مورد چرایی و چگونگی رخ دادن مسائل اخیر بود که پس از این گزارش، برخی از نمایندگان نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

نادری با اشاره به سخنان خود در این نشست اظهار کرد: ما در فراکسیون آسیب های اجتماعی معتقدیم که رویدادهای رخ داده ماهیت اصلی اش فرهنگی است. اگر رویدادهای سال های ۷۸ و ۸۸ را سیاسی تلقی کنیم و رویدادهای سال ۹۶ و ۹۸ را اقتصادی بدانیم، حوادث اخیر ماهیتی فرهنگی دارد، اگرچه ریشه های اقتصادی این اعتراضات نیز پررنگ است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این اغتشاشات از تمامی شکاف‌های طبقاتی موجود در جامعه ایران استفاده کرد، به طوری که از شکاف قومیتی، مذهبی، نسلی و منطقه ای بهره برد و این موضوع باید به طور ویژه بررسی شود.

وی اضافه کرد: اگر چه نباید در این اغتشاشات نقش ضدانقلاب را انکار کرد، چرا که هر کجا که اتفاقی رخ دهد، ضدانقلاب روی موج آن سوار خواهد شد و در واقع ما با نسلی مواجهیم که متفاوت می اندیشد و متفاوت کنشگری و هویت‌سازی می‌کند.

رئیس فراکسیون آسیب‌های اجتماعی مجلس با تأکید بر اینکه ما باید این نسل را بشناسیم و برای آن باید سیاستگذاری کنیم، گفت: امیدواریم با برگزاری این جلسات در هفته‌های آینده بتوانیم خروجی خوبی در راستای سیاستگذاری و اجرا به دلیل کم کردن آسیب‌های اجتماعی در این حوزه داشته باشیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top